Pinkpop 2026

Als ze daarop inzetten, moeten ze behoorlijk met de kosten kant van de begroting aan de slag. Je kan onmogelijk de tickets, food en drinks duurder gaan maken afgezien van een jaarlijkse index.
Want je wil als PP niet in een neerwaartse spiraal terechtkomen.
Nee, dat bedoel ik ook uiteraard. Dan moet je niet meer voor het allergrootste gaan, misschien hier en daar wat inperken. Maar een festival met 50k bezoekers als max kan ook georganiseerd worden.

Nee, dat bedoel ik ook uiteraard. Dan moet je niet meer voor het allergrootste gaan, misschien hier en daar wat inperken. Maar een festival met 50k bezoekers als max kan ook georganiseerd worden.
precies, niets mis mee.
Pinkpop was ooit een 50k festival... de stadion headliners maakte het een 70k festival (met zelfs Trommelen die de 80k ooit opperde).
Nu de stadion headliners (veelal na corona) niet meer komen, moeten ze de keuze laten aan de "Ziggo" headliners, maar kan je er wel 6 nemen voor Noord en Zuid per dag.

en 50k is nog altijd beter dan 40k voor de consumptie inkomsten

Toch verbaast het me dat het dan altijd Pinkpop is dat naastgrijpt. Ik geloof echt wel dat je afhankelijk bent van factoren waarop je minder invloed kan uitoefenen. Maar zou het ook niet zo zijn dat Pinkpop steken laat vallen op punten waar wel geanticipeerd kan worden?
De boekers van MOJO (die ook o.a. voor Lowlands en DTRH artiesten boeken) grijpen er mogelijk naast. Al vermoed ik dat MOJO de beschikbare artiesten zoveel mogelijk probeert te verspreiden over de festivals en Ziggo/Afas etc. Voorheen werd nog wel 'ns dieper in de buidel getast om bepaalde artiesten specifiek op Pinkpop te zetten. Ik heb 't idee dat dit al een aantal jaren niet meer gebeurt.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Toch verbaast het me dat het dan altijd Pinkpop is dat naastgrijpt. Ik geloof echt wel dat je afhankelijk bent van factoren waarop je minder invloed kan uitoefenen. Maar zou het ook niet zo zijn dat Pinkpop steken laat vallen op punten waar wel geanticipeerd kan worden?

Dit ook in het verlengde van campings voor daggasten. Een idee voor Pinkpop wordt vaak bij voorbaat kansloos geacht. Maar moeilijk is niet kansloos. Punt is dat voor mijn gevoel Pinkpop toch echt heel lastig omgaat met slagen op innovatie en initiatieven.
Denk toch dat Mojo de grote beslisser is in wie,wat en waar speelt.PP moet meer experimenteren bv met de campings, dan zien ze zelf wel wat werkt of niet.Zelfde geld voor de aankleding en inrichting van het terrein,vond het dit jaar echt een verbetering,maar stel dat ze echt grote namen hebben en we gaan richting +60 k dan wordt het weer een stuk moeilijker dan krijg je een soort jojo beleid.

Denk toch dat Mojo de grote beslisser is in wie,wat en waar speelt.PP moet meer experimenteren bv met de campings, dan zien ze zelf wel wat werkt of niet.Zelfde geld voor de aankleding en inrichting van het terrein,vond het dit jaar echt een verbetering,maar stel dat ze echt grote namen hebben en we gaan richting +60 k dan wordt het weer een stuk moeilijker dan krijg je een soort jojo beleid.
Maar dan wordt het rondom de tent, north en stage 4 ook te druk

vind het al zeer teleurstellend dat Pinkpop 2 jaar op rij Linkin Park misloopt... of heeft Mojo daar een ontzettende inschattingsfout of gewoon onwil
Zijn omstandigheden hè. Dat niet alles op zijn plek valt zoals ze het zouden willen. Een headliner die bv al vast lag voor een bepaalde dag.
Denk dat Green Day vorig jaar meer een fout was.

Dus dan gaan we nu maar voor The Cure, 21 Pilots en Foo Fighters
Prima rijtje toch.
Al moet er nog wel wat naar bv Zwarte Cross en DTRH...
🤔

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381 en Maria
Dus dan gaan we nu maar voor The Cure, 21 Pilots en Foo Fighters
Prima rijtje toch.
Al moet er nog wel wat naar bv Zwarte Cross en DTRH...
🤔
Sinds wanneer heeft Zwarte Cross zulke grote namen denk dat Volbeat & Black eyed peas hun grootste geweest zijn

Laatst bewerkt:
Mumford ipv Foo Fighters krijgen zou wel koude douche zijn. Dan liever Sabrina ipv FF & M&S op de dag van 21 Pilots erbij
Zou Sabrina niet de pop act zijn voor het Philips Stadion Eindhoven?
Florence and the machine mag van mij ook wel op Pinkpop maar gaat nooit gebeuren natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Sinds wanneer heeft Zwarte Cross zulke grote namen denk dat Volbeat & Black eye peace hun grootste geweest zijn
Hebben ze niet, gaan ze ook niet krijgen. Hebben de laatste jaren een paar leuke namen uit je jaren 80 en voor de rest gewoon de standaard Nederlandse namen. Zie dit jaar een Alice Cooper wel gebeuren.

Florence and the machine mag van mij ook wel op Pinkpop maar gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Waarom zou Florence op PP niet gebeuren? Vind ik niet zo’n gekke gedachte

Dat denk ik idd ook.
FATM zou ook mooi zijn, maar die zie ik eerder naar DTRH gaan.

Black eye peace
:ROFLMAO:
Awkward Bye Bye GIF by eUnited

Nou idd, denk dat dit mijn eerste BKS gaat worden. Heerlijk op de fiets en elke avond thuis slapen!
Wordt een drukke maand juni als PP ook nog eens uit gaat pakken :p
BKS is naar mijn mening qua setting wel echt het mooiste van NL. Dus zou dat zeker gaan ontdekken! Afgelopen jaren kwam het er niet van en ontbrak voor mij toch een naam als Nick Cave, of eerder Bon Iver of Radiohead (ofcourse).

Users who are viewing this thread