Best Kept Secret 2026

Ik ben heel benieuwd naar de prijzen van dag en weekend tickets... Hoop dat ik de missus mee ga krijgen voor een dagje (en wat vrienden voor de weekender)

Van deze drop namen krijg ik toch wel weer de kriebels. We gaan er weer bij zijn hoor.
Gelukkig geen DJ act als hoofdact, en iets als Tropical Fuck Storm in de subnamen lijst maakt me blij. Ze waren al erg betoverend op ITGWO de laatste keer dat ik ze zag. Jack White !

Weten we al wie de nieuwe directeur wordt ?
Ik ben ook wel benieuwd of ze de hoeeelheid dansvloertjes gaan aanpakken.....St Paul gewoon weer tussen de containers in de bossen bij de TWO zou ik zeggen en een Casbah zonder basdreunenm van aanliggende DJ veldjes.

Ik had dit niet verwacht. Drie top headliners en aan de onderkant zeer toffe namen zoals Ethel Cain, Wolf Alice en Blood Incantation. Een grote stap voorwaarts t.o.v. dit jaar. Ik neig nu toch weer naar BKS. Nu extra benieuwd waar DTRH mee komt.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Mimi
Op basis van de vroege aankondiging had ik wel 1 grote(re) headliner verwacht maar zeker geen drie. Opmerkelijk toch wel. Het zal wel te maken hebben met vraag en aanbod maar je moet het aanbod toch ook kunnen betalen. En dat was toch ook het probleem de laatste jaren. Tenminste dat was toch de gangbare opinie, min of meer toegegeven door Maurits. Knap gedaan dus. Wel benieuwd of dit nou ook echt meer bezoekers gaat trekken.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Leuk dit!

Op een of andere manier zie ik Gorillaz als ultieme DTRH-naam en minder een BKS-match, Cave heb ik zelf niet zoveel mee en Jack White voelt wat stijf en gedateerd als headliner. Maar, voor elk van deze namen geldt dat je als BKS het moet doen als je ze kunt krijgen. Had het leuk gevonden voor de balans (en passend bij BKS) als een derde headliner wellicht wat progressiever/nieuwer was dan nu alle drie 50+ man. Dat gezegd hebbende: een naam als Wolf Alice werd genoemd als kandidaat voor de kleinere headlinerspot en die staat er nu onder en dat past beter voor alle partijen. Beetje wat vorig jaar miste; prima dat headliners klein zijn maar dan moet je daaronder nog wel stevigheid hebben.

Vind undercard wat underwhelming. Flink wat van LL vorig jaar (zoals gewoonlijk), Amaarae en Sef rijtje DTRH-LL-BKS, Mula B en Tramhaus stonden in '24 nog op BKS, etc. Al deze namen individueel gezien snap ik ze (muv Job Jobse, meh), maar als totaalplaatje voelt het wat inwisselbaar.

Hoop elk jaar het meest op BKS en het is het steeds net niet voor mijn smaak, maar dat is niet erg, afgelopen jaren één dag geweest steeds en die kans is er nog steeds met Gorillaz. Maar goed het gaat niet om mij, voor het festival is dit een mooie worp en is ze gegund - zo doen ze weer mee met DTRH/LL.

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo en davadude
Zie veel positieve reacties hier, maar ben eigenlijk helemaal niet zo enthousiast. Weinig spannend in de midcard ( veel Lowlands-achtige namen inderdaad). Geen groot fan van Gorillaz en Jack White, maar zijn wel grote namen voor een BKS natuurlijk. Erg jammer dat ze geen MVB of the Cure hebben.

Nick Cave wel altijd vet natuurlijk!

Alle opmerkingen hier over Maurits zijn natuurlijk volstrekt belachelijk trouwens. Festivaldirecteur programmeert (gelukkig!) niet persoonlijk het hele festival, de grootste namen zijn lang geleden al vastgelegd ofwel in de tijd dat Westerik nog in z'n rol zat en zoals Jimmy hier al tig keer heeft genoemd moeten ze mazzel hebben met het zowel het aanbod als de houding/concurrentie van MOJO. Maurits had eerlijker mogen zijn misschien maar begrijpelijk dat hij een verhaal eromheen verzon, kan moeilijk zeggen 'niemand die we willen wil op ons festival komen spelen'

Prima headliners. Maar wacht denk ik wel even met kaartje. De kritische ik mis een beetje vernieuwing en vind het erg DTRH'ish aanvoelen. Mula B, Job Jobse, Sophie Straat en Sammy Virji zoek ik totaal niet op BKS.

Maar de positieve ik, 3 sterke headliners en Ethel Cain, Wolf Alivce, Blood Incantation, Getdown Services en Tropical Fuck Storm zijn nice.

Nog geen My Bloody Valentine is een tegenvaller, voor mij een naam die BKS wel zou moeten hebben imo. Maar goed er moet nog flink wat namen komen, en ik hoop dat ze daar iets meer de diepte in gaan.
Nederland wel represent hoor in deze drop inderdaad. Vind het bij de onderkant vrij magertjes. Sophie Straat, Sef, Mula B, Job Jobse.. Eh. Al staan er ook evenveel cool dingen tussen so.

Meen dat we die in augustus gaan zien. LL
en Pukkelpop

Staan 4 juni op Primavera, dus zullen rond die tijd ook wel wat andere festivals doen in Europa. Eind augustus staan ze dan weer in de UK dus het kan nog twee kanten opvallen.
Stonden wel eerder al op Lowlands dus verwacht dat ze die nog wel een keer willen boeken, zeker gezien de hype.

Vet, maar ook weer matig. Veel Nederlandse acts in de midden klasse die niet heel bijzonder zijn. Hopelijk zijn dit de enige in deze klasse. Burger Service mag wel langs komen.

Sef, Mula B, Job Jobse zo hoog op de poster is wel een smetje inderdaad. Een populaire dance act voor het doorsnee publiek als Sammy Virji (niet Nederlands I know) op BKS snap ik nog wel, maar BKS zou zichzelf zoveel meer kunnen onderscheiden van andere festivals door Sef en Mula B lekker thuis te laten

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bubba en AngieH
Staan 4 juni op Primavera, dus zullen rond die tijd ook wel wat andere festivals doen in Europa. Eind augustus staan ze dan weer in de UK dus het kan nog twee kanten opvallen.
Stonden wel eerder al op Lowlands dus verwacht dat ze die nog wel een keer willen boeken, zeker gezien de hype.

Sef, Mula B, Job Jobse zo hoog op de poster is wel een smetje inderdaad. Een populaire dance act voor het doorsnee publiek als Sammy Virji (niet Nederlands I know) op BKS snap ik nog wel, maar BKS zou zichzelf zoveel meer kunnen onderscheiden van andere festivals door Sef en Mula B lekker thuis te laten
Ik vind de term doorsnee vervelend, maar ik volg je gedachtegang.

Sophie Straat wilde wel komen dit jaar, maar alleen als "engerd" Maurits niet meer als directeur zou rondlopen daar. (pun intended)

Nog maar eens Absolute Everywhere van Blood Incantation opgezet na de aankondiging en kijk meteen uit naar volgend jaar.
Hopelijk zet dit de deur open voor meer goede metalnamen. Zaken als Alcest, Cult of Luna, Oathbreaker, Deafheaven of Between The Buried and me zouden zeker niet misstaan. :whistle:

• Metal!
Waarderingen: Onibaba
Nou. De laatste jaren is er wel wat veranderd aan 't publiek. BKS was ooit 'n festival om muziek te vieren samen met andere muziekliefhebbers. Ik zat twee jaar geleden op de bankjes bij de fontein, niet lang, want toen ik naast me keek zat een vent high-on-whatever zijn vrouw ongegeneerd te vingeren op 't bankje naast me. Staat op mijn netvlies gebrand...

Nog maar eens Absolute Everywhere van Blood Incantation opgezet na de aankondiging en kijk meteen uit naar volgend jaar.
Hopelijk zet dit de deur open voor meer goede metalnamen. Zaken als Alcest, Cult of Luna, Oathbreaker, Deafheaven of Between The Buried and me zouden zeker niet misstaan. :whistle:
Oeh Deafheaven zou ook erg lekker zijn. Ik mis nog wel een beetje de indie darlings die normaal wel meer in de eerste BKS drop zitten. Nu alleen Wolf Alice en Mac DeMarco so far. Veel Nederlandse namen en DJs eigenlijk

Users who are viewing this thread