Best Kept Secret 2026

Zie weer grote namen voorbij komen hier voor een festival dat afgelopen jaren Eefje de Visser, Soulwax, Disclosure en Oscar & The Wolf als headliner durfde neer te zetten....

Vond het in 2023 een fijn festival, maar de line-up rechtvaardigde toch echt niet de prijs voor mij afgelopen jaren. Wel benieuwd naar volgende week. Met een line-up zoals 2022 misschien wel weer van de partij.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi
The Cure - Jack White - Massive Attack

TWOD, Lorde en Gorillaz naar DTRH, The xx op Lowlands?

• Leuk
Waarderingen: Vantola
Mail van BKS:
Next week, we will drop the first names for Best Kept Secret 2026! As a thank you for your support and for already buying a ticket, you now have the exclusive opportunity to book your BKS26 accommodation before anyone else.
(...)
Early access to book these options is directly available, until Monday, 27 October 23:59. Don’t miss out and book your accommodation now.
Zou dit betekenen dat de namen op dinsdag bekend worden gemaakt?

Alles hangt af van het aanbod hè… je kan daar alle soorten verklaringen aan geven, maar daar komt het op neer
Volgens mij hadden ze dit jaar alle pijlen op Fontaines DC gericht, en die lukte niet.
Maar laten we realistisch blijven. Misschien staat er 1 grotere naam, maar we gaan echt niet opeens een line up met 3 grote headliners krijgen.

• Leuk
Waarderingen: splinter013 en Martijn76
Van Primavera zie ik aan de bovenkant graag overkomen:
- The Cure
- Th xx
- MBV
- Little Simz
- Dijon
- Big Thief
- Father John Misty

Mag dromen toch...?

Je kan parallel trekken met Live Is Live, vorig jaar niks, dit jaar plots die namen
Ja, wel benieuwd. Na de Primavera lineup dacht ik dat BKS weleens zou komen met een promotie van een Big Thief of Little Simz tot ONE headliner (in lijn met vorige jaren) maar ben nu niet zo zeker meer.

Zie weer grote namen voorbij komen hier voor een festival dat afgelopen jaren Eefje de Visser, Soulwax, Disclosure en Oscar & The Wolf als headliner durfde neer te zetten....

Vond het in 2023 een fijn festival, maar de line-up rechtvaardigde toch echt niet de prijs voor mij afgelopen jaren. Wel benieuwd naar volgende week. Met een line-up zoals 2022 misschien wel weer van de partij.
Dit ja.. maar er is volgens mij ook een enquette geweest vorig jaar of je meer zou willen betalen voor "grotere headliners". Ligt er ook een beetje aan wat iedereen heeft ingevuld misschien welke koers ze gaan varen.

The War On Drugs is wat mij betreft wel dat formaatje

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Vorig jaar bij eerste bekendmaking 47 namen, waaronder 4 van de 7 headliners.
Benieuwd hoeveel namen en hoeveel headliners we volgende week krijgen.
Een shoegaze-retro-pakket met my bloody valentine en Slowdive mag er van mij bijzitten.

Headliners zijn belangrijk, maar uiteindelijk maak ik mijn keuze toch op het hele plaatje, waar bij de mid en undercard op zijn minst net zo belangrijk is. Ik heb iets meer een voorkeur voor dtrh, maar uiteindelijk is de kwaliteit van de line-up leidend.

Als BKS een aantal van deze namen van de Primavera line-up boekt, kunnen ze mij zomaar over de streep trekken:
- Blood orange
- Geese
- Oklou
- JADE
- Ethel Cain
- Aamaarae
- Ralphie Choo
- Dijon
- Iglooghost
- Ecco2k
- caroline

8 persoons Savanna Lodge Deluxe weer geboekt, kom maar op met die namen! Geese en Ethel Cain hoog op 't verlanglijstje en hoop op tenminste 1 "echte" headliner, daar ontbrak 't de afgelopen versie wel een beetje aan (hoe mooi de Kiwanuka show ook was)

• Leuk
Waarderingen: Ferraroo
Denk dat Mojo die niet gaat lossen. Gevoelsdingetje. Speelt the xx op BKS, ben ik daar wel bij.
Maar waarom zou The xx vastzitten aan Mojo? De laatste zaalshow in Nederland (in AFAS) is inmiddels bijna 10 jaar geleden en was georganiseerd door Paradiso.

De vraag is eerder of BKS hier vroeg genoeg bij was en of BKS logisch in het tourschema past.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Vastzitten is veel gezegd. Maar hebben wel de shows die The xx ambiëren (voor meer volk spelen).

Users who are viewing this thread