Graspop Metal Meeting 2026

Yesss het zat er natuurlijk al dik in, maar fijn om de bevestiging van Breaking Benjamin te zien. Staat toch al een tijdje op het wensenlijstje. @Bjorn121 voor mij is het vooral nostalgie denk ik, als je ze nu pas ontdekt kan ik me voorstellen dat je denkt: zo speciaal is het niet.

Volbeat eergister nog gezien in Ahoy en daar zal ik me altijd wel op vermaken. Hopelijk een iets enthousiaster publiek en dan gaat dat gewoon een dikke show worden.

Twisted Sister ken ik eerlijk gezegd niet, of ik moet misschien wat herkennen als ik het ga luisteren.

Volgende (grotere) namen op het wensenlijstje: BMTH, ADTR, Shinedown, Within Temptation, Rise Against, Architects

Ken Breaking Benjamin totaal niet en na beluisteren op Spotify snap ik nog altijd niet wat deze band speciaal maakt. Klinkt toch gewoon als 13 in een dozijn groepje? Of mis ik ergens iets?

Klopt en dan die 13 in dat dozijn,...was er 1 eitje als eerste ... ;-)

en vergeet die dat de obscure unieke bands,...meestal geen headliner zijn maar altijd iets hebben wat een ieder aanspreek
(dus een 13 in een dozijn vibe(je) hebben

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Ben wel benieuwd naar de accommodaties aankomend jaar.

Heb een heerlijke tijd gehad in onze bungalow en die bus en dat wachten, dat viel me best mee.

Ken Breaking Benjamin totaal niet en na beluisteren op Spotify snap ik nog altijd niet wat deze band speciaal maakt. Klinkt toch gewoon als 13 in een dozijn groepje? Of mis ik ergens iets?
Het is speciaal omdat die bijna nooit de oversteek maken + het is muziek die je het hele optreden ongeveer gaat kunnen verstaan en meezingen dus dat maakt ze enorm toegankelijk.

Voor mij 1 van men gatewaybands, samen met Skillet, Red en Starset die me jaren later richting Graspop en zwaardere groepen duwde.

Laatst bewerkt:
Misschien dat het door mijn eigen muziek bubbel komt, maar kan me niet voorstellen dat je Twisted Sister niet gaat herkennen! I Wanna Rock en We’re Not Gonna Take It zal vrijwel iedereen kennen, lijkt me
Ligt niet aan je bubbel denk ik, zeker We're Not Gonna Take It is zo'n anthem dat meerdere generaties overspant. Wordt ook veel gebruikt in films, series, etc. dus voor iedereen wel herkenbaar.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en El_Leipo
Ligt niet aan je bubbel denk ik, zeker We're Not Gonna Take It is zo'n anthem dat meerdere generaties overspant. Wordt ook veel gebruikt in films, series, etc. dus voor iedereen wel herkenbaar.

En iedereen kent natuurlijk ook wel de Spongebob vertolking van I Wanna Rock?

• 100
Waarderingen: talos654
breaking benjamin is gewoon de gateway band geweest voor heel en ik bedoel dan echt wel heel veel mensen. en dat blijft toch altijd wel speciaal, samen met het feit dat ik ze in al die jaren nog nooit heb kunnen zien is dit voor mij de grootste must see van heel het weekend.

Dit is net zoals iemand die anno 2025 de eerste star wars films voor het eerst gaat bekijken en zegt "goh het is toch niet zo spectaculair als verwacht" Je hebt dan het moment gemist om het nostalgisch te maken.

Laatst bewerkt:
breaking benjamin is gewoon de gateway band geweest voor heel en ik bedoel dan echt wel heel veel mensen. en dat blijft toch altijd wel speciaal, samen met het feit dat ik ze in al die jaren nog nooit heb kunnen zien is dit voor mij de grootste must see van heel het weekend.

Dit is net zoals mensen die iemand die anno 2025 de eerste star wars films voor het eerst gaat bekijken en zegt "goh het is toch niet zo spectaculair als verwacht" Je hebt dan het moment gemist om het nostalgisch te maken.
Maar heeft BBenjamin dan echte classics zoals Star Wars een classic is.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en saurus
Pasgeleden keek ik een aflevering Kitchen Nightmares en zelfs daar kwam Dee Snider op zijn motor aangereden!

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Piranha43 en Lars.

Users who are viewing this thread