Graspop Metal Meeting 2026

Het is niet uitgesloten dat ze op dezelfde dag komen, in het verleden wel vaker voorgekomen. Maar ik verwacht eigenlijk eerst nog een aanpassing van de site en socials.
Site zijn ze volgens mij wel aan het bijwerken (line up vorig jaar is er af en dergelijke - stond er vorige week wel nog op). Vrijdag misschien?

Volgende week is het herfstvakantie in België, en vakanties zijn om één of andere reden een drempel voor festivals om nieuws te posten.

Ik verwacht de eerste headliners en namen in de eerste weken van november.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en redbaron
Ja Schuer, breng Sabaton naar Rock Werchter, wees innovatief en verlos ons van die irritante metal... 😁 😁 😁
Ik vrees voor je dat zo'n verlossing nooit van lange duur zal zijn.
Sabaton en Graspop is een match made in heaven.
Weinig bands die zoveel beleving teweegbrengen, plus een hernia van alle crowdsurfers... 😝

Love it or hate it, 'party metal' trekt gewoon veel volk, ook metalheads houden wel van een feestje. 🙂
Er zal dan ook sowieso ieder jaar wel een grote naam staan van het rijtje Sabaton, Alestorm, Electric Callboy, Dropkick Murphys, etc.

Omdat het met de aanpassing van de site toch wel wat begint te kriebelen bij iedereen blijkbaar.

Welke 3 headliners zou je in 2026 zeker willen zien komen. en welke 3 (wrs) undercard of lager?

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth

Laatst bewerkt:
Omdat het met de aanpassing van de site toch wel wat begint te kriebelen bij iedereen blijkbaar.

Welke 3 (zekere) headliners zou je in 2026 zeker willen zien komen. en welke 3 (wrs) undercard of lager?

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth

Die headliners zijn op dit moment toch verre van zeker?
Nog geen enkel teken van leven voor Ghost en PWD op dit moment.

that being said:

1. Bring Me The Horizon
2. A perfect Circle
3. Gojira

1. Trivium
2. Breaking Benjamin
3. Bad Omens

Welke 3 (zekere) headliners zou je in 2026 zeker willen zien komen. en welke 3 (wrs) undercard of lager?

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth

1. Marilyn Manson.

...and a whole bunch of other stuff :p

A Perfect Circle
Pantera or Black Label Society
Bad Omens
Lynyrd Skynyrd
Breaking Benjamin
and so on and so forth...

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth
Zowel ghost als parkway drive hebben nog geen enkel europees festival bekend gemaakt, dus zeker zou ik ze niet noemen. Ik denk dat sabaton, volbeat en twisted sister (laatste mogelijk geen hl) enige vrij grote zekerheden zijn van grote namen. En zelfs die kunnen nog steeds niet komen uiteindelijk.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Loek123

that being said:

1. Bring Me The Horizon
2. A perfect Circle
3. Gojira

1. Trivium
2. Breaking Benjamin
3. Bad Omens
Als ik je post niet gezien had had ik vrijwel dezelfde lijst opgeschreven denk ik. Wellicht BMTH en Gojira omgewisseld en nog Alter Bridge erbij voor de undercard maar verder wel exact hetzelfde

• Leuk
Waarderingen: Lars.
1. Marilyn Manson.

...and a whole bunch of other stuff :p

A Perfect Circle
Pantera or Black Label Society
Bad Omens
Lynyrd Skynyrd
Breaking Benjamin
and so on and so forth...

Als ik je post niet gezien had had ik vrijwel dezelfde lijst opgeschreven denk ik. Wellicht BMTH en Gojira omgewisseld en nog Alter Bridge erbij voor de undercard maar verder wel exact hetzelfde

Marilyn Manson en Alter Bridge mogen er absoluut ook nog bij op mijn lijstje! maar dat is het nadeel van een top 3 natuurlijk

• Leuk
Waarderingen: Lars. en festivalryo

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth

1. Twisted Sister
2. Volbeat
3. Sabaton

4. Megadeth
5. Trivium
6. Crypta

Verder zou ik nog gelukkig worden van Anthrax, Forbidden, Evergrey, Avantasia, Accept 50 years, Sepultura, Pain, ... . Geen enkele band die ik nu noem (ook hierboven niet) die ik nog niet gezien heb maar ik heb allemaal bands genomen die in juni minstens een Europese festival show hebben in 2026(kan wel zijn dat het een festival show is in bv eerste weekend maar ok). Tot hier toe blijf ik redelijk hard op mijn honger zitten omdat er amper nog zaken worden aangekondigd die ik nog niet gezien heb, maar dat is een beetje het probleem dat @Koekdoos ook al denk ik vaak omschreven heeft. Maar soit, als van deze bands minstens 3 bands op Graspop staan ben ik er bij. Voor Megadeth al minstens één dag

• Leuk
Waarderingen: Lars. en festivalryo

1.Parkway Drive
2. Ghost
3. Bring Me The Horizon

1. Breaking Benjamin
2. All time Low
3. Beartooth
Voor mij zijn BMTH en Breaking Benjamin de belangrijkste namen die nu touren rondom die periode. Normaliter zou ik Bad Omens en Three Days Grace erbij zetten, maar die ga ik beide in december al zien. Rise Against zou ik ook tof vinden.

that being said:

1. Bring Me The Horizon
2. A perfect Circle
3. Gojira

1. Trivium
2. Breaking Benjamin
3. Bad Omens
Bedoelde met dat van (zekere) bands diegene die al headlinerstatus hebben. Maar das mss verwarrend dus heb het weggehaald 😄

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread