Pinkpop 2026

Wat Koekdoos zegt.

En het is met name de hoeveelheid keren dat die vraag voorbij komt waardoor het lichtelijk vermoeiend wordt. Er is elk jaar wel weer een nieuwe artiest die dit oproept, dit jaar heeft Sabrina Carpenter de eer.
dat is dus niet zo
dat is pas iets van de laatste 3 jaar

daarvoor was iedere act die wellicht headliner zou zijn op pinkpo gewoon een bekende grote act die iedereen al lang kent.
de laatste jaren worden er namen genoemd die enkel in een bepaald circuit( pop) heel bekend zijn.

INmusic festival net na Pinkpop komt maandag 10 uur met nieuwe headliner. De eerste daar was Gorillaz.

• Leuk
Waarderingen: JP5
dat is dus niet zo
dat is pas iets van de laatste 3 jaar

daarvoor was iedere act die wellicht headliner zou zijn op pinkpo gewoon een bekende grote act die iedereen al lang kent.

Prima, maar dat verandert m’n punt niet. Of moeten we minimaal 5 jaar wachten voordat we de Wie vraag vermoeiend mogen gaan vinden? 😉

Prima, maar dat verandert m’n punt niet. Of moeten we minimaal 5 jaar wachten voordat we de Wie vraag vermoeiend mogen gaan vinden? 😉
Denk niet dat dit met de 3 jaar wordt bedoeld. Denk dat met 3 jaar wordt bedoeld dat daarvoor iedereen wel elke headliner kende. Ikzelf ben 50 en heb kinderen van 26 en 16 waardoor ik heel verschillende muziek beluister. Maar er is voor mij nog een heel groot verschil in popmuziek. 21 Pilots vind ik bijvoorbeeld wel goed maar een Sabrina Carpenter vind ik maar niks en zonder mijn kinderen zou ik die mischien ook niet kennen.
En om er dan een drama te maken als iemand 'wie' zegt?
Ik denk dat er hier op het forum al wel wat andere zaken worden gezegd dan 'wie'.

The Cure - Sabrina Carpenter - Foo Fighters. Hoe langer hoe meer ben ik hiervan overtuigd, en blij ermee!
Alle 3 niet spannend of knallende dagafsluiters. Maar met PP's brede doelgroep veilige degelijke namen. Zou de Cure en Sabrina zeker bekijken en die zondag lekker vroeg naar huis 😅

The Cure - Sabrina Carpenter - Foo Fighters. Hoe langer hoe meer ben ik hiervan overtuigd, en blij ermee!
Ik en mijn vrouw zouden sowieso al een dagticket halen voor Sabrina. Pas het laatste album van The Cure een paar kansen gegeven en eerlijk gezegd komt deze na een paar replays echt tot z'n recht. Ik maak me wel zorgen hoe dit zich live vertaalt. Heeft iemand daar ervaring mee? Want tijdens het huishouden/ontspannen is het echt fijne muziek, maar kan me ergens wel voorstellen dat het met een dag festival in je benen aardig kalm aanvoelt. Foo Fighters nooit gezien, wel zeer nieuwsgierig. Deze headliners met een leuk divers onder programma zou het zomaar goed kunnen doen!

Ik en mijn vrouw zouden sowieso al een dagticket halen voor Sabrina. Pas het laatste album van The Cure een paar kansen gegeven en eerlijk gezegd komt deze na een paar replays echt tot z'n recht. Ik maak me wel zorgen hoe dit zich live vertaalt. Heeft iemand daar ervaring mee? Want tijdens het huishouden/ontspannen is het echt fijne muziek, maar kan me ergens wel voorstellen dat het met een dag festival in je benen aardig kalm aanvoelt. Foo Fighters nooit gezien, wel zeer nieuwsgierig. Deze headliners met een leuk divers onder programma zou het zomaar goed kunnen doen!
The Cure kruipt imo meer onder je huid dan pakweg Foo Fighters of Muse. Muziek hoeft niet altijd vrolijk te zijn om een diepe indruk achter te laten.

The Cure kruipt imo meer onder je huid dan pakweg Foo Fighters of Muse. Muziek hoeft niet altijd vrolijk te zijn om een diepe indruk achter te laten.

Maar heb dan toch persoonlijk liever nog iets vrolijks erachteraan om toch met een goede sfeer te eindigen. Maar dat past ook wel gewoon beter bij mijn eigen muzieksmaak

• Leuk
Waarderingen: jeff250381
Zie toch af en toe nog GnR in de geruchten voor Download langs komen... Hoop toch dat die vergane glorie de festivals bespaard gaat blijven. Als Mojo dat in het hoofd haalt, is er (kan ik uit eigen ervaring zeggen) geen credit meer over van de belangen die Mojo in Pinkpop heeft 🙈

The Killers blijven ook een naam die als headliner op duikt... Hebben in 2026 al Festival Estereo Picnic staan, maar kan me niet voorstellen dat dat niet Europese data in de zomer gaan worden 🤔

• Confetti
Waarderingen: Maria
Maar heb dan toch persoonlijk liever nog iets vrolijks erachteraan om toch met een goede sfeer te eindigen. Maar dat past ook wel gewoon beter bij mijn eigen muzieksmaak
Dus na een show die niet "vrolijk" is kun je zelf niet met een voldaan gevoel vertrekken?

The Killers blijven ook een naam die als headliner op duikt... Hebben in 2026 al Festival Estereo Picnic staan, maar kan me niet voorstellen dat dat niet Europese data in de zomer gaan worden 🤔
Liever The Killers dan GnR alleszins. Dagje met combo Sam Fender en The Killers zou ik alleszins geen neen tegen zeggen!

Killers voelt meer als een Noord afsluiter anno nu.
dat heb ik gevoelsmatig ook, ze zijn wat van de radar verdwenen imo...

desalniettemin, in 2025 deelde Pinkpop 2 headliners met het Colombiaanse Estereo Picnic. Daar is The Killers wel 1 van en nog niets voor EU of de zomer aangekondigd. De andere is trouwens Sabrina Carpenter...

Overigens, deelde Pinkpop ook 2 met Lollapalooza 2025. Daar staat Sabrina Carpenter in 2026 ook als headliner.
Je zou bijna zeggen als Pinkpop in 2026 in de zelfde vijver gaat vissen, dat ze dan Sabrina Carpenter aan de haak gaan slaan.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
The Cure live is zeer intens. Ja, ze spelen veel langzame, lange nummers. Maar wel met een intensiteit die je niet onberoerd laat.

En ik kan me voorstellen dat ze op een festival ook net wat meer van hun bekende en vaak vrolijkere en snellere werk spelen. Hebben natuurlijk stiekem een shitload aan hitjes.

Maar dat is een inschatting. Laatste keer dat ik ze op een festival zag was halverwege jaren 90. Toen wel. Alle solo gigs daarna vooral veel focus op het nieuwe werk dat ze uitbrachten.

Dus na een show die niet "vrolijk" is kun je zelf niet met een voldaan gevoel vertrekken?

Ik ben vooral fan van genres die uptempo en energiek zijn en ga dus ook vooral naar dat type shows toe. Dus kort door de bocht geantwoord: ja.

Het type muziek a la The Cure of een Radiohead gaat mij te langzaam en geeft me geen energie.

• Leuk
Waarderingen: jeff250381

Users who are viewing this thread