Pinkpop 2026

Zou toch wel zonde zijn als ze die niet kunnen krijgen dit jaar. Objectief 1 van de bands die je als main moet binnenhengelen als ze touren.
ach ja, wat is zonde, ligt er ook aan wat eigen voorkeur is en wat er allemaal nog meer tourt. Er is maar plek voor 3 afsluiters.

maar, stel The Cure wordt morgen de vrijdag headliner van Isle of Wight, dan wil ik best mee bewegen dat The Cure een optie is voor de Pinkpop zondag 😉 tot die tijd, met ontbreken op RaR/RiP en geen Duitse datum blijft ik Hurricane en Southside als grootste The Cure kanshebber vinden om als main binnen te hengelen

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
ach ja, wat is zonde, ligt er ook aan wat eigen voorkeur is en wat er allemaal nog meer tourt. Er is maar plek voor 3 afsluiters.
Naja. Het is een grote band, die al een tijd niet meer op PP heeft gestaan (en al 3,5 jaar niet meer in NL), die een groot publiek trekt. Zowel jong als oud.

Zoveel namen die al die hokjes kruisen touren er niet komend jaar.

• Leuk
Dus morgen
Isle of Wight
Lytham Festival
Scarborough Festival
Live is Live
En dinsdag komt Colors of Ostrava maar dat is op zeker 21 P gezien hun socials
Nog meer bekendmakingen ergens?

• Leuk
Dus morgen
Isle of Wight
Lytham Festival
Scarborough Festival
Live is Live
Live is Live is ook morgen?

• Leuk
Waarderingen: PJ
Imagine dragons verkoopt met gemak stadions uit dus je kunt je afvragen of we die nog op festivals moeten verwachten

Met de overige namen in je rijtje zie ik ze niet echt meer tickets verkopen dan het lage aantal dat ze dit jaar verkochten, prima subs of north afsluiters idd maar de headliners ontbreken dan toch nog
Klopt en ik ben fan van Imagine Dragons maar als dergelijke bands geboekt worden, komt hier op het forum ook commentaar... En als dergelijke bands niet meer kunnen, dan blijven er natuurlijk nier genoeg headliners over. En Yungblud is zeker wel een (toekomstige) headliner.

Ik weet niet of die mogelijkheid er is voor Pinkpop en de omgeving. Maar misschien indd een dagjes camping en dan misschien al met gehuurde tentjes.
Wij boeken altijd een camping in de buurt van Pinkpop en dat kan je ook per dag boeken (kost natuurlijk extra) maar je hebt dan ook wat meer comfort, mogelijkheid tot plaatsen partytent, enz...

• Leuk
Dus morgen
Isle of Wight
Lytham Festival
Scarborough Festival
Live is Live
kan toeval zijn, of 1 of 2 headliners komen met een tourdrop

IOW en Lytham deelde afgelopen jaar Timberlake samen.

(IOW heeft blijkbaar David Gray op zondag, maar die zie ik niet zo snel meer naar Pinkpop afkomen)

Naja. Het is een grote band, die al een tijd niet meer op PP heeft gestaan (en al 3,5 jaar niet meer in NL), die een groot publiek trekt. Zowel jong als oud.

Foo Fighters, 2026 7 jaar geleden dat ze in Nederland gespeeld hebben. Kruist ook die hokjes aan en beter imo

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en jeff250381

Foo Fighters, 2026 7 jaar geleden dat ze in Nederland gespeeld hebben. Kruist ook die hokjes aan en beter imo
De één sluit de ander natuurlijk niet per sé uit. Beide prima boekingen, die hun dag wel goed zullen verkopen. Bij Foo Fighters is het toch wel weer het vasthouden aan die bekende boekingen, waarmee je die verandering toch wel weer voor je uit schuift.
De heren van the Cure zijn ook oude rotten, maar bij the Cure heb ik dan toch wat minder het gevoel dat het in het conservatieve Pinkpop-straatje past. Kan zodoende juist een opening zijn om wat gevarieerder te gaan boeken voor de toekomst.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Timmetje
en op tijd naar huis op zondag is soms ook fijn 😉
Op tijd thuis zijn is op Pinkpop geen heel zware opgave ;).

Maar goed, The Cure én FF zou toch zeker niet slecht staan op die poster. Doe daar als derde de wat frissere Chapell Roan bij, zet potentieel toekomstige headliners als Turnstile voor FF en The Cure en het zou ergens op lijken.

Laatst bewerkt:
Op tijd thuis zijn is op Pinkpop geen heel zware opgave ;).

Maar goed, The Cure én FF zou toch zeker niet slecht staan op die poster. Doe daar als derde de wat frissere Chapell Roan bij, zet potentieel toekomstige headliners als Turnstile voor FF en The Cure en het zou ergens op lijken.
Je vergeet op vrijdag Linkin Park 😉

• Leuk
Waarderingen: LifeCanBeBeautiful
Die draai ik graag om:

Er is een extra reden/doelgroep bijgekomen om een fatsoenlijk (rand)programma voor in de nacht voor neer te zetten.

Dat kan op de camping, maar je kunt bijvoorbeeld ook een Pukkelpop concept pakken: je sluit de zuidzijde van het festivalterrein na de headliner stapsgewijs af, en je organiseert nog wat dingen in de Noord bocht of op het Pinkpopplein. Kun je meteen die massale uitstroom spreiden. In plaats van dat het hele veld na de laatste noten via één route het terrein verlaat, zullen mensen stapsgewijs ook richting noordzijde terrein verplaatsen.
Pinkpop kan heel veel leren van Pukkelpop, wat was dat een mooi gebalanceerd festival zeg🙏🏻

Dagbezoekers kunnen blijven slapen, ruimte voor Dj’s, goed nachtprogramma tot een redelijke tijd, mooi terrein l, goede sfeer….dat moet Pinkpop ook kunnen of anders kun je op een gegeven moment beter stoppen (hoe bruut dat ook klinkt).

Users who are viewing this thread