Festileaks Draft XVIII: draft of the future

Zondag aankondiging.png

Energie, rebellie, emotie. YUNGBLUD belichaamt het allemaal. Sinds zijn doorbraak met IDOLS in 2025 is hij uitgegroeid tot dé stem van een nieuwe generatie alternatieve rock. In de voorbije jaren klom hij naar de absolute top, de plek waar elk groot festival van droomt.

De Werchtergangers hebben vijf jaar moeten wachten. In 2025 sprong YUNGBLUD onverwacht in als vervangende headliner en stal hij de show. Dat moment maakte duidelijk: deze artiest is gemaakt voor de grootste podia. In 2030 keert hij terug – dit keer als de officiële en terechte afsluiter van Rock Werchter.

Zondag 7 juli belooft een finale vol vuur, passie en onvergetelijke songs. Een einde dat nog lang zal nazinderen!

Next: @BlackwaterPark @Blommie

Gorillaz komt naar Rock Werchter 2030 als zondag-headliner! Damon Albarn en Jamie Hewlett brengen hun legendarische virtuele band naar de Main Stage voor een visueel spektakel vol wereldhits – van Clint Eastwood tot Feel Good Inc.. Daarmee is onze headliner-lijn compleet: donderdag schittert Lana Del Rey, vrijdag brengt TOOL hun intense live-ervaring, zaterdag straalt RAYE, en zondag sluiten Gorillaz af met een kleurrijk feest.

Festileaks Draft XVIII.jpg

@Blommie -> @Yannick

Gorillaz komt naar Rock Werchter 2030 als zondag-headliner! Damon Albarn en Jamie Hewlett brengen hun legendarische virtuele band naar de Main Stage voor een visueel spektakel vol wereldhits – van Clint Eastwood tot Feel Good Inc.. Daarmee is onze headliner-lijn compleet: donderdag schittert Lana Del Rey, vrijdag brengt TOOL hun intense live-ervaring, zaterdag straalt RAYE, en zondag sluiten Gorillaz af met een kleurrijk feest.

Bekijk bijlage 16007

@Blommie -> @Yannick
Mooi rijtje headliners, mooie mix!

Queens Of The Stone Age zal Rock Werchter 2030 afsluiten!
Nadat ze in 2023 en 2026 onze wei plat speelden, namen ze een voor ons part veel te lange pauze. Gelukkig zijn ze nu terug om eindelijk die verdiende spot in het donker op zich te nemen!
Eerder aangekondigd: Kendrick Lamar, Sam Fender, Turnstile, Aurora

Denk dat ie binnen 5 jaar even grote zalen vult als Ed Sheeran tbh

Edit: alee geen stadions, maar ik denk dat ie volgende cyclus festivals gaat headlinen.
Als het nog lukt voor hem om zulke optredens te geven met zijn gezondheid. Ik hoop van wel en gun het hem van harte, toffe kerel en er is zeker een publiek voor zijn muziek 👍

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Denk dat ie binnen 5 jaar even grote zalen vult als Ed Sheeran tbh

Edit: alee geen stadions, maar ik denk dat ie volgende cyclus festivals gaat headlinen.
Ik heb Justice als dance afsluiter in het donker met hem ervoor. Door de setting van Pinkpop nowadays laat ik hem tot 2200/2230 op Noord en Justice gelijk erna tot eind.

Je had hem ook als co geduid. Dit kan zo wel, toch?

Misschien ook wel goed te melden dat Noord en Zuid in de nieuwe setting mi gelijkwaardig zijn. Vandaar dat de co-headliner dan ook op Noord kan staan. Sam Smith stond daar ook, met Hozier ervoor. Als de podia niet zodanig waren, hadden zij andersom gestaan, denk ik.

Laatst bewerkt:
Ik heb Justice als dance afsluiter in het donker met hem ervoor. Door de setting van Pinkpop nowadays laat ik hem tot 2200/2230 op Noord en Justice gelijk erna tot eind.

Je had hem ook als co geduid. Dit kan zo wel, toch?

Misschien ook wel goed te melden dat Noord en Zuid in de nieuwe setting mi gelijkwaardig zijn. Vandaar dat de co-headliner dan ook op Noord kan staan. Sam Smith stond daar ook, met Hozier ervoor. Als de podia niet zodanig waren, hadden zij andersom gestaan, denk ik.
Als headliner. 😬 Maar ik begrijp wat je bedoelt, is oké gezien de lichtshow. Capaldi is een toffe pee, dus die vind 't niet zo erg.

Je zou het ook kunnen doen zoals ze destijds met Armin Van Buuren hebben gedaan he.

Frankrijk: het land van de beste wijnen, lekkere kazen en... steengoede artiesten. Met Zaho De Sagazan verwelkomen we op donderdag 4 juli een van de meest bijzondere stemmen van het moment. De jonge Française maakt al enkele jaren furore met haar meeslepende mix van elektronica, chanson en poëzie, waarmee ze live elk publiek weet te betoveren – of dat nu in intieme zalen of op de grootste podia is. Haar internationale ster rijst razendsnel, en in juli schittert ze voor het eerst als headliner in Werchter. Een concert om nu al naar uit te kijken.

@WesleyNoH
@Koekdoos

Users who are viewing this thread