Live is Live 2026

Hoe meer je de winter nadert, hoe duidelijker het zicht wordt op wie waar gaat staan.
1. Lewis Capaldi gaat mi maandag voor 100 procent zekerheid aangekondigd worden als headliner BST Hyde Park voor 4 juli en 11 juli. Dit jaar waren er bij BST Hyde Park twee concerten van Sabrina Carpenter en twee van Zach Bryan. BST is ook enigste organisatie die gedurende drie achtereenvolgende weekeindes (vrijdag tem zondag) grote muziekevents organiseert met sterke headliners (in de UK). De eerste headliner hadden ze recent aangekondigd met Garth Brookes een Amerikaanse countryster op 27 juni.
2 Kansen zijn dan heel groot dat Lewis Capaldi een week eerder bv 27 juni Live is Live festival headlined omdat vooral de datum van vier juli het weinig waarschijnlijk maakt dat hij op RW aanwezig zal zijn. Hiermee hebben we dus onze poppy act met veel fans.

Wat had Jimmy gezegd? Een poppy act?? Stapels andere artiesten die ik dan eerder aangekondigd zie worden dan Capaldi.
Capaldi vulde gemakkelijk het Sportpaleis in Antwerpen en is nu nog veel bekender geworden.
Wie zie jij dan als 'poppy' act die 20.000 mensen kan aantrekken? En die zich al bewezen heeft?

Capaldi vulde gemakkelijk het Sportpaleis in Antwerpen en is nu nog veel bekender geworden.
Wie zie jij dan als 'poppy' act die 20.000 mensen kan aantrekken? En die zich al bewezen heeft?

Je bent vrij overtuigd van Capaldi en ik gun je een succesje. 😬 Maar het is geen poppy act of een grote popnaam a la Sabrina, Timberlake, P!nk, en idd Pommelien of Angele. Ik zou Ed Sheeran, als singer-songwriter, wel in die categorie plaatsen maar Capaldi… 🤔

Maar goed, ik weet niet wat Jimmy precies liet doorschemeren, en ik weet niet wat het budget en de plannen van het festival dit jaar gaan zijn. We gaan het meemaken. Met dit soort namen zouden ze in ieder geval best flink moeten breken met de headliners van de eerste 3 (?) edities…

Pommelien en Angele om een paar te noemen. Lorde misschien ook.
Pommelien is een puur LIVE NATION PRODUCT. Ze stond achtereenvolgens op volgende grote festivals RW, Beach Festival (headliner), Suikerrock (headliner) en Pukkelpop. Vraag me wel af wie haar eind juni na haar vijf Sportpaleizen in april en mei 2026 nog wil zien.
Angele verdient voldoende als ambassadrice van Chanel en is in Vlaanderen niet zo populair nu dat de hype van 95 is verdwenen. Haar laatste volwaardig optreden was op 1 september 2023 in Frankrijk. Zelfs op Pukkelpop waar ze headliner was in 2023 waren er nog tickets voor haar dag beschikbaar begin augustus 2023 terwijl de dag van Billie Eilish al uitverkocht was. Volgens mij komt er van haar ook geen nieuw album uit eind dit jaar of begin 2026
Lorde een mooie naam maar wel schandalig dure tickets in Vorst Nationaal. Mag van mij zeker komen op Live is Live festival.
Pommelien en Angele liever niet op Live is Live festival maar dat is persoonlijke smaak. Pommelien heb ik al een paar keren live gezien oa dit jaar nog op Pukkelpop.

Je bent vrij overtuigd van Capaldi en ik gun je een succesje. 😬 Maar het is geen poppy act of een grote popnaam a la Sabrina, Timberlake, P!nk, en idd Pommelien of Angele. Ik zou Ed Sheeran, als singer-songwriter, wel in die categorie plaatsen maar Capaldi… 🤔

Maar goed, ik weet niet wat Jimmy precies liet doorschemeren, en ik weet niet wat het budget en de plannen van het festival dit jaar gaan zijn. We gaan het meemaken. Met dit soort namen zouden ze in ieder geval best flink moeten breken met de headliners van de eerste 3 (?) edities…
Waarom zouden ze moeten breken met de headliners van het verleden oa The National, The Editors, The Smashing Pumpkins, Deus, War on Drugs? Hun bedoeling is toch duidelijk om een festival op te zetten van internationale artiesten aangevuld met enkele Belgische namen als undercard.
Eind november of vroeger zal alles wel bekend zijn zowel RW als Live is Live.

Waarom zouden ze moeten breken met de headliners van het verleden oa The National, The Editors, The Smashing Pumpkins, Deus, War on Drugs?

Dat zeg ik toch niet?? We hebben een gesprek over de - hypothetische - komst van een poppy act of grote popnaam. Heb jij die al eerder op de line up gezien?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dat zeg ik toch niet?? We hebben een gesprek over de - hypothetische - komst van een poppy act of grote popnaam. Heb jij die al eerder op de line up gezien?
Met dit soort namen zouden ze in ieder geval best flink moeten breken met de headliners van de eerste 3 (?) edities…

JPS bovenstaande komt uit jouw reactie en ik nam aan dat je het hebt over LIVE IS LIVE FESTIVAL (twee keer in Zeebrugge, een keer in Antwerpen). Geen idee met wat je met die opmerking bedoelt. En op welke 'koersverandering' je aanstuurt.
Live is Live heeft altijd wel een mix gevonden tussen pop en rock namen. Belle en Sebastian (23), Sheryl Crowe en Paolo Nuttini of Ben Howard en Passenger (24)

Pfff Bob, ik stuur op geen enkele verandering aan. Ik spreek ook geen voorspelling of verwachting uit.

Geen idee wat je verder niet begrijpt. Zoek anders even op wat hypothetisch betekent.

Zoek anders even op wat hypothetisch betekent.
Pommelien zal dat anders wel kunnen komen uitleggen. 😉

We zullen het in ieder geval binnenkort weten wie het wordt, maar ik denk ook eerder aan een echte pop-act en geen singer-songwriter zoals Capaldi. Mijn gok blijft in richting Sabrina Carpenter of misschien zelfs een Lana Del Rey.

Dat elk bericht over een headliner van Live is Live van mij of mede forumgenoten hypothetisch is, is een open deur intrappen. Zolang de organisatie geen headliner officieel bekendmaakt, is er ook geen feit. Zelfs Jimmy met zijn goede bronnen kan later nog ongelijk krijgen indien er toch nog een kink in de kabel komt met de popster voordat hij of zij bekend is gemaakt en men een rock naam officieel bekendmaakt als alternatief. Nog enkele weken en we kennen de feiten. Ondertussen toch nog wat vreugde halen uit speculeren:)

Dat elk bericht over een headliner van Live is Live van mij of mede forumgenoten hypothetisch is, is een open deur intrappen. Zolang de organisatie geen headliner officieel bekendmaakt, is er ook geen feit. Zelfs Jimmy met zijn goede bronnen kan later nog ongelijk krijgen indien er toch nog een kink in de kabel komt met de popster voordat hij of zij bekend is gemaakt en men een rock naam officieel bekendmaakt als alternatief. Nog enkele weken en we kennen de feiten. Ondertussen toch nog wat vreugde halen uit speculeren:)
Het wordt dus gewoon Radiohead 😬😜

8 bekende data en locaties voor Capaldi in de zomer van 2026. Aangezien hij 24, 26, 28 en 30 juni in het VK is met deze nieuwe info een optreden eind juni voor Live is Live onmogelijk. Live is Live kan natuurlijk ook nog veranderen van datum waardoor Lewis Capaldi wel mogelijk is. Afwachten maar.

Die volg ik niet echt. Capaldi is toch minstens zo poppy als Sheeran? Die hit van 'mn is wel echte Q-music core, zoetsappiger kan bijna niet.

Ik vergiste me vaak tussen Dean Lewis en Lewis Capaldi, beide heren maken oversentimentele popballades die allemaal op elkaar lijken.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en elo

Users who are viewing this thread