Rock Werchter 2026

Tamino is all in Live Nation 😉
Vorig jaar stond Tamino nog op vrijdag op het Live is Live Festival. Maar het wordt tijd dat hij nog eens op de Klub of Barn in RW speelt.
Zijn optreden in 2023 in de Barn was legendarisch.

• Leuk
Waarderingen: fiesta
Vorig jaar stond Tamino nog op vrijdag op het Live is Live Festival. Maar het wordt tijd dat hij nog eens op de Klub of Barn in RW speelt.
Zijn optreden in 2023 in de Barn was legendarisch.
Is ook maar omdat het geen prio was voor LN e 😉

Was ook gewoon gepland voor 2025, zo ging de interne tamtam toch, tot dit plots werd afgeblazen. Een festivaltour in 2026 werd toen al gefluisterd.
Billie Eilish was getipt als headliner voor Lollapolaaza India (eind januari 2026) maar staat nu niet op de line-up. Ook op de grote Live Nation festivals in Zuid-Amerika in 2026 ontbreekt ze. Voor mij mag ze zeker eindelijk eens Rock Werchter als headliner versterken in een zomerfestivaltournee in Europa.

• Leuk
Waarderingen: boilerfun
Ik maak een nieuwe gok!

We gaan weer wijzigen!

SOAD-Turnstile
Stromae-Mumford & Sons
Fred Again-Billie
Muse-Chappel Roan (dit is te mooi om waar te zijn)

Grotere namen: Lorde, David Byrne, Placebo, Angele, Netsky, Matt Berninger, Pendulum, Bad Omens,

Meer namen die ik zou willen: MCR, Bon Iver, Eddie Vedder, Stone, Sigur Ros, Radiohead

Eigenlijk maakt het niet uit, vorig jaar voor het eerst gemist door de geboorte van de zoon, volgend jaar weer van de partij, is ook al beslist met de vriendengroep! RW heeft mijn hart gestolen sinds 2009 (het jaar dat ik mocht beginnen festivallen)

Losse events nog steeds Oasis en Lady Gaga!

• Leuk
Waarderingen: boilerfun
Gaat toch niet veel schelen denk ik deze keer
Zou een mooie bovenkant van de affiche zijn. Al mag Radiohead nog verschijnen aub!

Mumfurd & Sons hoeft zo niet (net als Fred Again.. trouwens) voor mij, maar goed, Mumford zie ik als zo goed als zeker.

En hopelijk tourt The Cure eindelijk met dat nieuwe album! En komt er dan eerst nog een ander album? The Cure is weer in mysterie omhuld :)

That would be a great top spot on the bill. Radiohead could still make an appearance, please!

Mumfurd & Sons isn't really a must for me (just like Fred Again... by the way), but I consider Mumford as almost certain.

And hopefully, The Cure will finally tour with that new album! And will there be another album first? The Cure is once again shrouded in mystery.:)
Radioheads rumoured dates were correct and with that was a Primavera appearance. Prima and RW don’t typically share so presumably they won’t be playing

Zou gewoon een heel mooie bovenkant zijn! Zeker aangevuld met een Lorde en zo. Billie nog nooit gehad, Chappell idem, System die sowieso veel kaarten schuift en Mumford die bij Werchter publiek altijd wel bijval hebben.

Mooi rijtje inderdaad. Vooral SOAD - Turnstile - Billie Eilish voor mij.
Aangevuld met nog één extra boomer headliner (Nick Cave ofzo) zou dat toch weer een mooie editie zijn aan de bovenkant.

• Leuk
Waarderingen: jarne
Mooi rijtje inderdaad. Vooral SOAD - Turnstile - Billie Eilish voor mij.
Aangevuld met nog één extra boomer headliner (Nick Cave ofzo) zou dat toch weer een mooie editie zijn aan de bovenkant.
Ik zet er Stromae en Muse bij. De eerste als hij mentaal er terug klaar voor is. En Muse, als ze meteen een festivalrun gaan doen met het nieuwe album, altijd een quasi zekerheid. Stromae - Muse - Chappel Roan - Billie Eilish - SOAD - Mumford. 4 (relatief) nieuwe heads voor Werchter en 2 oud gedienden ondertussen.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
People, are you sure that Turnstile will come back in June? Last two years they played June/July festivals so I think in 2026 they will come in August or even skip Europe

She's only performed once in Europe, this summer. There are still many festivals where she hasn't been featured yet.
Once?

She did BST, she’s done Edinburgh gigs, she headlined rock en Seine, Pukklepop, Lowlands

And now I’m writing that I’m thinking…. Did you mean this summer is the only ever time she’s played in Europe rather than just one gig!

Aangezien Radiohead geen zaalshow in België heeft dit najaar, stijgen de kansen op Werchter toch gigantisch lijkt mij?

Once?

She did BST, she’s done Edinburgh gigs, she headlined rock en Seine, Pukklepop, Lowlands

And now I’m writing that I’m thinking…. Did you mean this summer is the only ever time she’s played in Europe rather than just one gig!
Only one European tour with multiple festivals indeed.

Users who are viewing this thread