Rock Werchter 2026

Valt me op dat bijna alle concrete geruchten die voorbij komen in de moderne pop hoek zitten. In het verlengde van de zaterdag en zondag programmering van dit jaar. Ik hoop wel dat Werchter de mooie balans in het affiche blijft behouden. Acts als Lorde en Tyler, The Creator wil ik graag zien maar wel afgewisseld met namen die met echt raken zoals Soad, Nick Cave en Radiohead. En niet afgewisseld met Sabrina Carpenter, Doechii en Charli XcX. Maar ik kijk er met vertrouwen naar uit!

Valt me op dat bijna alle concrete geruchten die voorbij komen in de moderne pop hoek zitten. In het verlengde van de zaterdag en zondag programmering van dit jaar. Ik hoop wel dat Werchter de mooie balans in het affiche blijft behouden. Acts als Lorde en Tyler, The Creator wil ik graag zien maar wel afgewisseld met namen die met echt raken zoals Soad, Nick Cave en Radiohead. En niet afgewisseld met Sabrina Carpenter, Doechii en Charli XcX. Maar ik kijk er met vertrouwen naar uit!
SOAD, Foo Fighters, Florence + the Machine, Linkin Park (staat al op een Werchter evenement), Turnstile, mogelijk The Cure.

Er gaat genoeg spelen komend jaar.

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Joslittel
Lots of those top headliner/sub names possible due to either good rumours or the fact we’ve seen they’re touring (even early next year).

SOAD, Foo Fighters, Lorde, Lewis Capaldi, Chappel Roan, Sabrina Carpenter, Tyler the Creator, Turnstile, The Killers, Skrillex, Doechii, Radiohead, The Cure, Florence & the Machine and Nick Cave (probably missed some).

Laatst bewerkt:
Ze mogen van mij alles als headliner programmeren maar als ze die verschrikkelijke Lewis Capaldi hier als head neerzetten word ik gek
Gaat ook niet gebeuren toch. Maar langs de andere kant, net als een Dean Lewis of Tom Odell wel muziek op standje zoetsappig die ze graag al eens programmeren op RW.

Verkoopt razendsnel een Sportpaleis uit en stond al eerder op Werchter, dus gok dat die sub/co-headliner zal staan hoor.

Lewis Capaldi heeft met die eerste show terug op Glasto zo'n enorme charme/gun factor gekregen bij mensen, denk ik. Plus de man kan wel echt zingen, whatever je van z'n muziek ook mag vinden. Voor mijn part mag RW ieder jaar wel af komen met twee nieuwe headliners in het circuit te gooien.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Deze maand al een eerste aankondiging, of te vroeg? En wie zou dat dan wel zijn? Spannend!

Deze maand al een eerste aankondiging, of te vroeg? En wie zou dat dan wel zijn? Spannend!
Dat lijkt me echt wel te vroeg. September is een beetje als januari, een van de twee grote droogtes qua festivalnieuws.

Maar in oktober zal het wel weer in gang komen, dus geruchtenseizoen is wel om de hoek!

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Tame Impala zal er wel staan. Zijn laatste passage op Werchter dateert al van 2016. Of zou die terug PKP doen zoals in 2022?

Tame Impala zal er wel staan. Zijn laatste passage op Werchter dateert al van 2016. Of zou die terug PKP doen zoals in 2022?
Zal gewoon afhangen van wanneer die touren, dat is een Australische band, dus is waarschijnlijk maar enkele weken in Europa in de zomer.

Zal er vanaf hangen wat Kevin en de zijnen graag willen, hoe dat nieuwe album aanslaat. Hebben natuurlijk Coachella geheadlined, staat op hun cv en een agent durft daar eventueel wel naar te handelen dan.
Je moet ook beseffen dat TI absoluut geen volle weide zal trekken. Stel dat die show enkel maar kan als afsluiter? Dan zit je met een enorme exodus.

Alstu!
Foo Fighters en Linkin Park zie ik niet zo snel on repeat en hoewel ik Tame Impala zeer graag zou zien, vrees ik ervoor dat Werchter die niet als afsluiter wensen te boeken voor wat Jimmy hierboven zegt. Florence zal PKP wel inhalen en Oasis op het Werchterweekend, no way. Radiohead geloof ik ook niet in. Daarnaast zie ik Sabrina niet gebeuren, want too much pop, heeft volgens mij de Schuer ook zelf al eens gezegd. Tyler en MCR zullen moeten kampen met het verschil in wat ze zouden willen qua positie en wat RW ze zou willen offeren, beetje wat Tame Impala dus ook over zicht heeft mijns inziens. Dan blijven nog SOAD, AM, The Cure, Sam Fender en Lorde over. Als van deze namen er 3 op Werchter staan, dan zou ik het sterk geboekt vinden. Gooi er dan nog Gorillaz bij - zie heel leuke snippets van hun concerten voorbij komen - en een Kendrick/Nick Cave graag :love:

Users who are viewing this thread