Rock Werchter 2026

Lorde's tour start pas binnen twee weken dus daar kan je toch nog niks over zeggen haha?
Op basis van eerdere Lorde festivalsets haha. Maar fair enough.

Edit: Vond haar set op Glasto 2022 ook fantastisch trouwens.... van mij mogen ze allebei doorkomen.

• Leuk
Waarderingen: jonveras
Based on previous Lorde festival sets, haha. But fair enough.

Edit: I also thought her set at Glasto 2022 was fantastic... as far as I'm concerned, they can both come through.
2022 was great in the sunshine but the 2017 set was better. Type that in Google (especially green light). Amazing energy

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gaan ze flink over de brug mogen komen. Zijn profiel is een stuk gestegen sinds de laatste keer dat hij er headlinede.

Sowieso benieuwd naar de toekomst van dat festival.
Mijn beide zonen zijn hevige fan van Tyler The Creator en Kendrick Lamar (en andere gelijkaardige hip hop zoals The Clipse, J.Cole), maar hadden totaal geen interesse in de line-up van Les Ardentes de laatste 2 jaar. Ik ben benieuwd welke richting ze uit gaan want ze focussen lijkt me meer op een bepaalde stroming binnen hip hop, die totaal haaks staat op het publiek van een Tyler. Ik zie beide artiesten ook eerder op Werchter of Pukkelpop verschijnen, maar ik kan me vergissen, het is misschien meer een momentopname.

Both my sons are huge fans of Tyler The Creator and Kendrick Lamar (and other similar hip-hop acts like The Clipse and J. Cole), but they haven't been interested in the Les Ardentes lineup at all over the past two years. I'm curious to see where they'll go, because they seem to be focusing more on a specific hip-hop movement, which is completely at odds with Tyler's audience. I'd also see both artists appearing at Werchter or Pukkelpop, but I could be wrong; it's perhaps just a snapshot.
Tyler is meant to be in the U.K. in June so you might be in luck

Een sterk en betrouwbaar gerucht gaat dat in juni Rolling Stones in Parijs zouden optreden. Volgens mij te duur en te oud voor RW maar een eigen show of een RW Classic met een paar internationale gitaarbands en Belgische bands zou wel kunnen.

Een sterk en betrouwbaar gerucht gaat dat in juni Rolling Stones in Parijs zouden optreden. Volgens mij te duur en te oud voor RW maar een eigen show of een RW Classic met een paar internationale gitaarbands en Belgische bands zou wel kunnen.
Te oud niet te duur wel. Als RW ze zou kunnen krijgen als dé classic act van 2026 op het main event dan gaan ze die kans echt niet laten liggen.

Zal wel weer een los concert worden, Oostende ofzo.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Te oud niet te duur wel. Als RW ze zou kunnen krijgen als dé classic act van 2026 op het main event dan gaan ze die kans echt niet laten liggen.

Zal wel weer een los concert worden, Oostende ofzo.
Neem aan gewoon terug het Koning Boudewijn stadion?

Te oud 🙃 stevig argument

Over Live is Live, gaat gewoon door in 2026. Gaan 2 dagen doen. Die zijn al zo goed als rond, door het grote aanbod.
1 dag zou veel meer volk kunnen trekken dan de normale 20k (voor jullie er nick cave op plakken, het gaat eerder poppy zijn).
Met dat en 2x show KBS (wrs terug Ed), is de zomer goed voor Skorpio.
Hopelijk wel niet te veel volk trekken natuurlijk. Zodat Gazet Van Antwerpen nog genoeg kaarten kan weggeven :)

Over Live is Live, gaat gewoon door in 2026. Gaan 2 dagen doen. Die zijn al zo goed als rond, door het grote aanbod.
1 dag zou veel meer volk kunnen trekken dan de normale 20k (voor jullie er nick cave op plakken, het gaat eerder poppy zijn).
Live is Live wel op dezelfde locatie?

Kunnen we al een hint krijgen?

Hoop dat er toch een deel van deze namen komen
- Fred Again
- Olivia Dean
- Lorde
- Turnstile
- Loyle Carner
- The xx als ze eindelijk nog is een album maken
- Mumford and sons
- DJO
- Charlie xcx
- Tame Impala
- Sam Fender na zijn cancels van vorige jaar
- Tyler The creator
- Royel Otis

Hoop dat er toch een deel van deze namen komen
- Fred Again
- Olivia Dean
- Lorde
- Turnstile
- Loyle Carner
- The xx als ze eindelijk nog is een album maken
- Mumford and sons
- DJO
- Charlie xcx
- Tame Impala
- Sam Fender na zijn cancels van vorige jaar
- Tyler The creator
- Royel Otis
Charlie hoeft niet meer voor mij. Zonde dat ik haar nooit gezien zal hebben tijdens de Brat-periode, maar de hype is er nu ook wel wat af. Hetzelfde geldt voor de Romance-periode van Fontaines, die ik gelukkig wel (2x) gezien heb 💚

Olivia Dean: haar net aaangekondigde concerten verkopen nog beter dan verwacht. Tweedaags festival had ik nu ook al verwacht om meer stabiliteit te brengen. Ed Sheeran doet wellicht een re-run van zijn vorige tour: eerst KBS stadium en een paar jaar later Antwerp in het afsluitende luik van zijn nieuwe tour.

Users who are viewing this thread