Het komt - op mij - over alsof je deze kritische houding tegenover specifiek hiphop vooral aanneemt omdat je niks met rap/hiphop hebt. Genoeg artiesten zeggen af zonder specifieke redenen, dat is echt niet uniek aan het hiphop genre. Als je (nota bene foute) info gebruikt van Chat om je punt te maken, vraag ik me af of dat niet gewoon een stukje post-hoc rationalisatie is van een houding die je sowieso al hebt tegenover hiphop. De talloze voorbeelden van artiesten die Lowlands afzeggen uit andere genres (al dan niet met reden) en de talloze voorbeelden van rappers die een ijzersterke show neergezet hebben op Lowlands, laat je dan voor 't gemak even links liggen. Alsof heel het genre bestaat uit oelewappers en prutsers.
Nope, dat is juist wat ik niet zeg en spijtig dat het zo op je overkomt.
Ik heb niks met recente Amerikaanse rappers (let op de nuance waar ik terecht op gewezen ben)
omdat ze zich zo gedragen. Ergo het is een consequentie van hun gedrag. Wanneer je je eigen fans en festivals teleurstelt zonder enige uitleg, kan ik je niet serieus nemen. En ja, er zijn ook positieve voorbeelden van recente Amerikaanse rappers. Dat heb ik eerdere posts ook al aangegeven.
En dat Chat GPT fouten maakt klopt inderdaad, maar wel beide kanten op (onterecht ASAP 2019, maar o.a. Travis Scott gemist). Dus ja...dat had ik beter kunnen checken, maar dat maakt de correcte feiten niet minder waar. En afzeggen
zonder reden komt vaker voor dan bij andere genres en dan is geen voor ingenomenheid of post-hoc redenatie, maar gebaseerd op de voor mij bekende feiten en ervaringen.
"De talloze voorbeelden van artiesten die Lowlands afzeggen uit andere genres (al dan niet met reden)
Het gaat mij juist om die reden die wordt gegeven! Bijvoorbeeld ziekte, stemproblemen, vertraging met reizen, etc... allemaal legitiem, menselijk en begrijpelijk. Ik ken geen voorbeelden uit andere genres bij afzeggingen van LL waar geen reden is opgegeven. Geen reden opgeven is niet zo aardig naar alle betrokkenen, inclusief fans zoals jijzelf.