Lowlands 2026

Gokje undercard, model/actriz, speelde een grote tent op dtrh helemaal plat, kan met gemak naar india, maar zie ze ook wel bravo/heineken doen.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Gokje undercard, model/actriz, speelde een grote tent op dtrh helemaal plat, kan met gemak naar india, maar zie ze ook wel bravo/heineken doen.
Stond er vorig jaar ook al (in de X-Ray die ze ook plat speelden), dus zal nog een extra jaar duren. Daarnaast staan dit soort acts nooit in de Bravo.

Zo.... We mikken gelukkig laag 😜 Zou wel echt heel heel heel sick zijn. Gaan die denk je een Europese tour doen? Lijkt me niet toch?
Haha is compleet een ongefundeerde naam die ik maar hier heen slinger. Ik heb echt geen idee of die iets gaan doen.

Vwb de hiphop en rap hoek, zie dat Joey Bada$$ ook veel singles aan het uitbrengen is de laatste tijd. Zou hem zeker als hij met een nieuw album komt wel een keer op Lowlands willen zien, enige keer dat hij geweest is was helaas voor mijn tijd. Skepta lijkt me verder ook wel een kanshebber. Heeft een paar nieuwe samenwerkingen met o.a. Fred Again, en voor m'n gevoel sta je dan automatisch op de rol voor een mogelijke Lowlands plek de laatste jaren. Persoonlijk hoop ik nog dat Clipping geboekt wordt na dat enorm dikke album van ze eerder dit jaar, maar komen op de X-Ray niet vaak dezelfde namen meerdere keren voor dus ben er bang voor.

Vwb de hiphop en rap hoek, zie dat Joey Bada$$ ook veel singles aan het uitbrengen is de laatste tijd. Zou hem zeker als hij met een nieuw album komt wel een keer op Lowlands willen zien, enige keer dat hij geweest is was helaas voor mijn tijd. Skepta lijkt me verder ook wel een kanshebber. Heeft een paar nieuwe samenwerkingen met o.a. Fred Again, en voor m'n gevoel sta je dan automatisch op de rol voor een mogelijke Lowlands plek de laatste jaren. Persoonlijk hoop ik nog dat Clipping geboekt wordt na dat enorm dikke album van ze eerder dit jaar, maar komen op de X-Ray niet vaak dezelfde namen meerdere keren voor dus ben er bang voor.
Dan laat ze aub gewoon de Lima komen slopen😅

Eve en de nieuwe directeur bemoeien zich (al jaren) niet meer direct met de programmering. Daar zijn professionele teams een heel jaar mee bezig en rapporteren slechts aan de directie, tenzij er een vraagstuk of discussie is....
Dat laatste kan natuurlijk wel erg de koers bepalen…..

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Ik zie de humor van je opmerking echt wel in. Tegelijkertijd vraag ik me wel af hoe vaak je dure programma tijd/geld/moeite in dit genre moet steken voor LL. De breedte van muziek verdient aandacht, maar wel graag van artiesten die het festival en z'n bezoekers serieus nemen.
Geld zal toch wel meevallen? Als ze niet komen hoef je toch niet te betalen lijkt mij.

Pfoeh ik luister die podcasts op maar heb dat niet gehoord volgensmij. Dat het een risico was is daar wel ooit besproken ja.
Rolling Loud heeft gewoon alle EU festivals teruggetrokken in de hoop één groot festival te organiseren. Dit is uiteindelijk neergekomen op een groot fiasco.
Kan ook, in ieder geval een erkend risico voor een rap festival ;-)

Zou het ook nog meespelen dat jij niet zoveel met hiphop hebt? Ik ben ook bevooroordeeld hoor, want ik vind juist dat je hiphop echt niet over mag slaan op zo'n breed festival als Lowlands (Stormzy, Brockhampton, Pusha-T, De La Soul, Kendrick, Nas, allemaal highlights 😌 ). Maarja, dit jaar zegdenopgave van reden af. Nu zou het na gedegen statistisch onderzoek best kunnen blijken dat Amerikaanse rappers (die Woo hah veel boekte) vaker afzeggen, maar een Kendrick of Nas heeft niet die reputatie en ook van Britse acts kan ik me dit eigenlijk zelden heugen.
Goeie nuances! Het is zeker zo dat ik niet veel heb met recente Amerikaanse rappers. Kendrick is muzikaal en qua attitude wel aansprekend en de hiphop van de jaren 80/90 is nog steeds een beetje jeugdsentiment. En er zijn natuurlijk ook positieve voorbeelden

Maar ik heb niet zoveel met huidige Amerikaanse rappers, juist omdat ze zich zo gedragen tegenover hun fans en festivals, kan het gewoon weg niet serieus nemen. En het is niet alleen op festivals (neem Drake). Niks tegen de fans hier, vindt het gewoon zonde van de moeite van iedereen betrokken bij LL. Ik kan dat niet maken op mijn werk :LOL:

Van L'Eclair, Antony Szmierek, Maruja en DJ Travella is niet bekend gemaakt wat de reden van afzeggen is, dit is wat anders dan zonder opgave van reden zoals bij ASAP Rocky. :giggle: En bovendien van een andere orde dan een (sub)headliner.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Geld zal toch wel meevallen? Als ze niet komen hoef je toch niet te betalen lijkt mij.
Klopt dat denk ik ook.
Ik bedoelde met geld dat ze de voorkeur geven aan een lucratiever optreden elders dan eerder gemaakte afspraken nakomen

• Leuk
Maar dit is precies wat ik bedoel. Dit zijn drie artiesten sinds 2019 binnen een enorm genre (niet alle rap is hetzelfde, geloof het of niet). Als je ditzelfde bijvoorbeeld doet voor 'alternatief' of '(indie)rock' kom je ook een heel eind met afzeggingen. A$AP stond bovendien gewoon op Lowlands 2019.

Ja er zijn rappers die afzeggen, maar dat heeft elk genre. Zeker als het een groot overkoepelend genre als hiphop betreft.
Nogmaals het gaat mij er meer om de reden (of het ontbreken daarvan). De attitude tegenover het festival en haar publiek. In andere genres zijn zeker ook afzeggingen, maar dan wel meestal met een begrijpelijke reden. En er zijn ook rappers die een prima reputatie hebben, zeker. Ik heb gewoon de laatste jaren het beeld dat Amerikaanse rappers wel heel makkelijk iedereen teleurstellen.

En Chat GPT heeft het dus mis bij ASAP 2019... my bad had ik mogen checken!

• Leuk
Waarderingen: Mimi

Users who are viewing this thread