Lowlands 2026

Knuppel in het hoenderhok: Pitbull

Ik zou zelf een gat in de lucht springen als ze Caroline Polachek boeken 🤞

FATM en Tame Impala lijken me no-brainers voor de volgende line-up, maar voor hetzelfde geld boeken ze Roxy Dekker en Marlon Hoffstadt, we gaan het meemaken!

Macklemore hoort niet bij Lowlands maar Roxy Dekker mag wel? Das toch echt oprecht muziek voor kinderen? Je begint met K3 en dan komt Roxy Dekker naar mijn mening.

Doe van lekker een Mel

Blood Hound Gang gaat ook weer touren en volgens mij komt er ook een nieuw album. Mooi voor de Heineken!

Macklemore hoort niet bij Lowlands maar Roxy Dekker mag wel? Das toch echt oprecht muziek voor kinderen? Je begint met K3 en dan komt Roxy Dekker naar mijn mening.

Doe van lekker een Mel

Blood Hound Gang gaat ook weer touren en volgens mij komt er ook een nieuw album. Mooi voor de Heineken!
Hoewel Roxy niet mijn muziek is en ze inderdaad veel jonge fans heeft is het niet per definitie voor kinderen gemaakt, iets wat K3 wel is (met enkele vaders mooi meegenomen)

Wel eens dat Roxy niet per se op Lowlands hoeft wat mij betreft, beetje categorie Maan voor Paranoia

Ben het met jullie eens hoor, hoeft van mij ook niet door te komen. Maar zeg nooit nooit met de Lowlands-boekers.

Ben het met jullie eens hoor, hoeft van mij ook niet door te komen. Maar zeg nooit nooit met de Lowlands-boekers.
Nouja ik vind er nog best een lijn in zitten. Maan hebben ze altijd afgehouden omdat het te zoetsappig was, met het nieuwe album doen ze het wel, Macklemore boeken ze bewust niet omdat ze het niet vinden passen, in mijn inziens past Roxy Dekker ook wel in dat rijtje op dit moment.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Hoewel Roxy niet mijn muziek is en ze inderdaad veel jonge fans heeft is het niet per definitie voor kinderen gemaakt, iets wat K3 wel is (met enkele vaders mooi meegenomen)

Wel eens dat Roxy niet per se op Lowlands hoeft wat mij betreft, beetje categorie Maan voor Paranoia

Nou ik kan mij niet voorstellen dat als je wat ouder bent je naar Roxy Dekker luistert. Is toch vooral echt jong publiek? Kinderlijke teksten en deuntjes.

K3 concerten zitten trouwens heel veel volwassenen zonder kids (jeugdsentiment)

Wat past er niet aan Macklemore? Misschien heb ik iets gemist maar volgens mij kan alles op Lowlands als ik zie wat er soms staat.

Nou ik kan mij niet voorstellen dat als je wat ouder bent je naar Roxy Dekker luistert. Is toch vooral echt jong publiek? Kinderlijke teksten en deuntjes.

Wat past er niet aan Macklemore? Misschien heb ik iets gemist maar volgens mij kan alles op Lowlands als ik zie wat er soms staat.
Definiëer jong. Roxy Dekker is bij uitstek studentenmuziek.

De 'originals' K3 komen inderdaad een hoop volwassenen op, de 'huidige' niet

Wat de precieze reden is weet ik niet, maar in de podcast zeiden ze dat ze Macklemore niet vonden passen als vervanger van A$AP

• Leuk
Waarderingen: CVS
Studenten en jonger. Ik hoor hier alle 14 - 16 jarig op de fatbike het luisteren en nog jonger.

Maar goed publiek van LL verandert ook naar mijn idee dus past vast bij het publiek. Ze stond ook al op dat Cola podium toen der tijd.

Roxy Dekker zou een volle Alpha trekken, uiteraard wel als undercard

Ja denk je? Job Jobse was drukker dan QOTSA afgelopen jaar en bij Fred Again puilde het echt helemaal uit maar dropen er heel veel af heel snel. NAS was gewoon rustig.

Dus is mijn ogen is het lastig te oordelen.

Ik zal het in ieder geval missen als ze er is :)

Haha ja het eenheidsworsten publiek is er steeds meer aanwezig. Alle mannen en vrouwen met ongeveer dezelfde kleding stijl en alles op de socials plaatsen.

Das wel één ding wat de laatste meer en meer is geworden helaas. Mag van mij wel graadje alternatiever worden.

Dus meer metal en raggende gitaren.

Zat je nu de hele tijd FKA Twigs te bashen omdat je liever macklemore had gehad als vervanger asap rocky?

Het komt - op mij - over alsof je deze kritische houding tegenover specifiek hiphop vooral aanneemt omdat je niks met rap/hiphop hebt. Genoeg artiesten zeggen af zonder specifieke redenen, dat is echt niet uniek aan het hiphop genre. Als je (nota bene foute) info gebruikt van Chat om je punt te maken, vraag ik me af of dat niet gewoon een stukje post-hoc rationalisatie is van een houding die je sowieso al hebt tegenover hiphop. De talloze voorbeelden van artiesten die Lowlands afzeggen uit andere genres (al dan niet met reden) en de talloze voorbeelden van rappers die een ijzersterke show neergezet hebben op Lowlands, laat je dan voor 't gemak even links liggen. Alsof heel het genre bestaat uit oelewappers en prutsers.
Nope, dat is juist wat ik niet zeg en spijtig dat het zo op je overkomt.

Ik heb niks met recente Amerikaanse rappers (let op de nuance waar ik terecht op gewezen ben) omdat ze zich zo gedragen. Ergo het is een consequentie van hun gedrag. Wanneer je je eigen fans en festivals teleurstelt zonder enige uitleg, kan ik je niet serieus nemen. En ja, er zijn ook positieve voorbeelden van recente Amerikaanse rappers. Dat heb ik eerdere posts ook al aangegeven.

En dat Chat GPT fouten maakt klopt inderdaad, maar wel beide kanten op (onterecht ASAP 2019, maar o.a. Travis Scott gemist). Dus ja...dat had ik beter kunnen checken, maar dat maakt de correcte feiten niet minder waar. En afzeggen zonder reden komt vaker voor dan bij andere genres en dan is geen voor ingenomenheid of post-hoc redenatie, maar gebaseerd op de voor mij bekende feiten en ervaringen.

"De talloze voorbeelden van artiesten die Lowlands afzeggen uit andere genres (al dan niet met reden)
Het gaat mij juist om die reden die wordt gegeven! Bijvoorbeeld ziekte, stemproblemen, vertraging met reizen, etc... allemaal legitiem, menselijk en begrijpelijk. Ik ken geen voorbeelden uit andere genres bij afzeggingen van LL waar geen reden is opgegeven. Geen reden opgeven is niet zo aardig naar alle betrokkenen, inclusief fans zoals jijzelf.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bob105, Mimi en Novis95
Maar point taken: L'Eclair, Maruja en DJ Travella - allemaal geen rappers - zegden dit jaar om onbekende reden af en Antony had blijkbaar pech met zijn vlucht.
Geen bekende reden is echt iets anders dan zelf geen reden opgeven als headliner ...

Ik zou wel naar pitbull op de Sean Paul slot (vrijdagmiddag of zaterdagmiddag, wat was het?) gaan, tbh. Maar goed, ik vond major Lazer in 2015 ook lachen, dus een beetje wansmaak is me niet vreemd.

Users who are viewing this thread