Graspop Metal Meeting 2026

Erg jammer. Het water tussen hem en de rest van de band leek erg diep, met weinig kans dat het ooit terug goed kwam, maar Mastodon zonder Hinds blijft weliswaar goed, maar ook wel kinda boring zonder de rauwere stem van Hinds..

Erg jammer. Het water tussen hem en de rest van de band leek erg diep, met weinig kans dat het ooit terug goed kwam, maar Mastodon zonder Hinds blijft weliswaar goed, maar ook wel kinda boring zonder de rauwere stem van Hinds..
Mastodon op Alcatraz was echt de max!
Maar der is een heel deel van hun gamma dat ze niet meer kunnen spelen zonder Brent Hinds.
'k Heb Crack The Skye opgelegd, magnifieke plaat! Hinds had echt een unieke stem en manier van spelen. RIP.

It's their 40th anniversary, I suspect they want to make it something special.
It's not just about where you stand and how many people you're in front of, but also what you want to convey, of course.
Bekijk bijlage 15696

Holy F, last time Helloween was 2013 and they played main at 3pm, they weren't even 30 years old theno_O
If I remember correctly, there were some changes back then, and Coal Chamber played the main set instead of another band. Although that doesn't change much in itself.

LoG has also been at Graspop since before Covid. I'm actually looking forward to it.
I think Helloween are in a different place and status now.
Now they are performing with two vocalists (the mighty Kiske has returned), 3 guitar players and it's not just a 40th anniversary nostalgia tour but also a new album suppose to drop in the upcoming month or two, can't remember the exact date.
The way I see it - if they'll come to Graspop they will headline.
I hope it will happen but probably you know more than I do:) @Jimmeh07

• Geweldig
Waarderingen: saurus
I think Helloween are in a different place and status now.
Now they are performing with two vocalists (the mighty Kiske has returned), 3 guitar players and it's not just a 40th anniversary nostalgia tour but also a new album suppose to drop in the upcoming month or two, can't remember the exact date.
The way I see it - if they'll come to Graspop they will headline.
I hope it will happen but probably you know more than I do:) @Jimmeh07
Helloween heeft in België en Nederland niet de status om festivals van 50k-60k mensen te headlinen, daar verkopen ze gewoon simpelweg niet genoeg tickets voor. Je kan ook duidelijk zien aan de aankondigingen tot nu toe dat ze liever kleine festivals headlinen, dan dat ze lage spots zullen accepteren op grotere festivals. Ze lijken zelfs een eis te hebben om boven alle andere headliners te staan op de posters, als je de festival line ups bekijkt van de kleinere augustus festivals. Zie bijvoorbeeld ook de website van Dynamo, waar Helloween staat op eenzame hoogte met daaronder drie andere headliners. Het zou een mooie afsluiter zijn voor één van de andere stages op Graspop, maar ik denk niet dat de band daar akkoord mee zal gaan. Als die op een Belgisch festival staan zal het dus Alcatraz of Lokerse zijn.

Helloween heeft in België en Nederland niet de status om festivals van 50k-60k mensen te headlinen, daar verkopen ze gewoon simpelweg niet genoeg tickets voor. Je kan ook duidelijk zien aan de aankondigingen tot nu toe dat ze liever kleine festivals headlinen, dan dat ze lage spots zullen accepteren op grotere festivals. Ze lijken zelfs een eis te hebben om boven alle andere headliners te staan op de posters, als je de festival line ups bekijkt van de kleinere augustus festivals. Zie bijvoorbeeld ook de website van Dynamo, waar Helloween staat op eenzame hoogte met daaronder drie andere headliners. Het zou een mooie afsluiter zijn voor één van de andere stages op Graspop, maar ik denk niet dat de band daar akkoord mee zal gaan. Als die op een Belgisch festival staan zal het dus Alcatraz of Lokerse zijn.
Ja eens Loek. Zitten daarmee in hetzelfde straatje als bands als Avantasia en Blind Guardian. Absolute headliners in Duitsland maar in Nl spelen ze in de 013 die soms wel soms niet uitverkocht is. Helloween staat ook in de 013. In de Benelux zijn ze simpelweg niet groot genoeg om een groot festival als Graspop te headlinen. Prachtige head van de Jupiler of op een positie zoals Avantasia vorig jaar had.

Ja, ik ben het wel met jullie eens ik geef EC ook wel de meeste kans, zeker met een nieuw album kunnen die gemakkelijk de north stage headlinen volgend jaar. Architects lijkt me inderdaad ook de tweede grootste van het rijtje.

Motionless in white gaat nu een zaaltour doen met flinke zalen, waaronder Afas en Vorst. Als dat een beetje verkoopt en ze hebben een nieuw album zie ik ze ook niet meer lager worden geplaatst dan sub headliner. (derde/vierde grootste band van de dag bedoel ik dan)

Denk dat Beartooth hier nog wel eens wordt onderschat, die deden afgelopen jaar 2x de AB en 2x de 013, ik weet niet hoe de verkoop was in België maar in Nederland kunnen ze met gemak de afas aan. die 013 shows waren bijna uitverkocht, dus ik gok dat ze minstens 5k tickets hebben verkocht. Denk wel dat die gemakkelijk een sub spot op Graspop aan kunnen inmiddels, hebben inmiddels ook een flinke headlinerwaardige productie. Overigens niet echt mijn soort metalcore, maar ik gun het ze wel.

Iets van Beartooth - Architects - Electric Callboy - BMTH zal de metalcore zaterdag wel vlotjes uitverkopen gok ik. eventueel 1 vervangen voor I prevail nog, afhankelijk van wat er op tour is.
Jouw analyse is echt heel goed. Maar er ontbreekt één groep in je vergelijking (misschien zijn ze nog niet op Headliner-niveau, maar dat mogen we niet vergeten!). ICE NINE KILLS! 😉

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Jouw analyse is echt heel goed. Maar er ontbreekt één groep in je vergelijking (misschien zijn ze nog niet op Headliner-niveau, maar dat mogen we niet vergeten!). ICE NINE KILLS! 😉
Zijn nu nog geen HL. Maar als ze zo door blijven gaan (en hun shows wat meer uitbreiden met miss een LED scherm erbij ofzo) en wat meer muziek hebben, kunnen die ook zeker (sub)headliner worden denk ik! Ben in elk geval erg benieuwd naar hun show in AB.

Agnostic Front zou in februari opnieuw een tour door Europa doen. Juist op het Bautz festival in Duitsland, waar ze vandaag spelen, met iemand van hun crewleden gebabbeld.

Heb ik ook gepost in tour geruchten topic. Wat het betekende voor Graspop weet ik niet, maar er komt ook een nieuw album en de laatste juni tour was Graspop er niet bij. Dus zou mij niet onlogisch lijken als ze er staan. Zou een mooie Jupiler afsluiter zijn of toch zeker sub voor de Jupiler

Agnostic Front zou in februari opnieuw een tour door Europa doen. Juist op het Bautz festival in Duitsland, waar ze vandaag spelen, met iemand van hun crewleden gebabbeld.

Heb ik ook gepost in tour geruchten topic. Wat het betekende voor Graspop weet ik niet, maar er komt ook een nieuw album en de laatste juni tour was Graspop er niet bij. Dus zou mij niet onlogisch lijken als ze er staan. Zou een mooie Jupiler afsluiter zijn of toch zeker sub voor de Jupiler
Hoewel afsluiter ...

9 minuten voor aanvang en hier is nog voor 7 circustenten en een kudde olifanten op die eerste rij

Bijlagen

• IMG-20250823-WA0007.jpeg
    IMG-20250823-WA0007.jpeg
    336,3 KB · Weergaven: 53
Zijn nu nog geen HL. Maar als ze zo door blijven gaan (en hun shows wat meer uitbreiden met miss een LED scherm erbij ofzo) en wat meer muziek hebben, kunnen die ook zeker (sub)headliner worden denk ik! Ben in elk geval erg benieuwd naar hun show in AB.
Ik probeer nog steeds kaartjes te bemachtigen! 😅

Wat heeft Agnostic Front dan de laatste tijd gedaan dat ze nu Jupiler Headliner zouden zijn?🤔
Geen idee maar er komt een nieuw album. Misschien eerder sub. Nadat ik gezien heb hoe weinig volk ze trokken deze avond, in Duitsland net over de grens

Geen idee maar er komt een nieuw album. Misschien eerder sub. Nadat ik gezien heb hoe weinig volk ze trokken deze avond, in Duitsland net over de grens
Tja de hardcore bands toeren nu eenmaal veel en zijn jaarlijks toch wel een paar keer in de buurt....tis keuzes maken waar je ze nog eens wilt bekijken....meestal gebeurd dit bij de meesten op een festival waar het genre zich op richt...vb. revolution calling...ieperfest...brakrock of natuurlijk een los optreden in één van de concertzalen...

Users who are viewing this thread