Graspop Metal Meeting 2026

Veel van mikehells namen staan dit weekend op Dynamo.
Die hoef ik niet per se volgend jaar allemaal op graspop weer te zien. Maar daar kan gmm geen rekening meehouden. En NeO mag zeker nog wel een keer komen en hopelijk in een langer slot. (Op Dynamo kunnen ze 3/4 nummers spelen)
NeO was vorig jaar één van de hoogtepunten, was echt een metal hoogmis in de Metal Dome. Die mogen van mij zeker terug komen, graag zelfs!

• Leuk
Waarderingen: charlottekos en johanra
Ik denk dat je als organisator en boeker toch vooral zoekt naar de bands die bezoekers enthousiast maakt en daardoor tickets verschuift. Als zelfs verstokte MH fans als Loek en mijzelf vinden dat het wel even welletjes is geweest, is MH boeken niet direct de meest logische zet. Er lijkt komend jaar ook voldoende aanbod te zijn om deze noodgreep niet te hoeven doen.
Tenzij je de beoordeling maakt dat ze met hun nieuw album nog niet op GMM zijn geweest. En op Alcatraz wel.

Het is te veel om opnieuw langs te komen maar ik vind ze persoonlijk buiten categorie. Op Alcatraz vond ik ze voorspelbaarder (omdat ik ze nu al zo vaak zag), tegelijk blijft het een heerlijke machine (hoofd). Een terugkeer is verdedigbaar.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Zouden die met een afscheidsset (paar nummers van het nieuwe album, greatest hits en RIP ofzo integraal) kunnen headlin
Imagine a Slayer / Megadeth co-headline! How cool would that be?

I think Megadeth had a pretty strong crowd response in recent editions so I can totally see them headlining the North Stage alongside a bigger name.

Imagine a Slayer / Megadeth co-headline! How cool would that be?

I think Megadeth had a pretty strong crowd response in recent editions so I can totally see them headlining the North Stage alongside a bigger name.
zou dat genoeg volk trekken voor een dag uit te verkopen? zo druk was het toch ook niet bij megadeth de laatste keer?

zou dat genoeg volk trekken voor een dag uit te verkopen? zo druk was het toch ook niet bij megadeth de laatste keer?
Uitverkopen hoeft natuurlijk niet. Goed verkopen zal het zeker maar Slayer is enorm duur. Doch zal Graspop er wel genoeg aan overhouden, vermoed ik

Denk niet dat megadeth/slayer een dag uitverkopen nee
Slayer ticketverkoop in Engeland dit jaar viel ook erg tegen, die moesten allemaal kortingsacties geven om nog wat tickets te verschuiven
Denk overigens niet dat het een dure band is als ze gaan touren, zeker niet duurder dan de meeste south stage headliners die graspop boekt

Denk niet dat megadeth/slayer een dag uitverkopen nee
Slayer ticketverkoop in Engeland dit jaar viel ook erg tegen, die moesten allemaal kortingsacties geven om nog wat tickets te verschuiven
Denk overigens niet dat het een dure band is als ze gaan touren, zeker niet duurder dan de meeste south stage headliners die graspop boekt
Op Bloodstock althans zullen ze nooit staan. Dat heeft de organisatie zelf gezegd, wegens niet te betalen. Nu als ze gaan touren zal het inderdaad wel goedkoper zijn maar dan nog zal het in juni zijn denk, juni festivals hun budget is wat hoger en voor festivals als Bloodstock zal het wel nog steeds te duur zijn. Dus ja dan zitten we wel bij Graspop inderdaad maar inderdaad de grote vraag of ze genoeg volk trekken.

Ik was zelf op hun show in Londen en kan inderdaad vertellen: dat was aangenaam qua volk. Geen overrompeling, niet op elkaar gedrukt, nergens wachtrijen (alleen wel een klote systeem om drank te halen met nadars die waren opgesteld zoals op vliegvelden), ...

Op Bloodstock althans zullen ze nooit staan. Dat heeft de organisatie zelf gezegd, wegens niet te betalen. Nu als ze gaan touren zal het inderdaad wel goedkoper zijn maar dan nog zal het in juni zijn denk, juni festivals hun budget is wat hoger en voor festivals als Bloodstock zal het wel nog steeds te duur zijn. Dus ja dan zitten we wel bij Graspop inderdaad maar inderdaad de grote vraag of ze genoeg volk trekken.

Ik was zelf op hun show in Londen en kan inderdaad vertellen: dat was aangenaam qua volk. Geen overrompeling, niet op elkaar gedrukt, nergens wachtrijen (alleen wel een klote systeem om drank te halen met nadars die waren opgesteld zoals op vliegvelden), ...
Ja, de kleine augustus festivals hebben natuurlijk een heel ander budget als een festival als Graspop.
Die zullen headliners als Slipknot, Maiden, BMTH etc ook niet kunnen betalen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Ja, de kleine augustus festivals hebben natuurlijk een heel ander budget als een festival als Graspop.
Die zullen headliners als Slipknot, Maiden, BMTH etc ook niet kunnen betalen.
Uitzondering bevestigd de regel: zie wacken.

Was de laatste keer niet op 25 jaar jubileum? Lekker in de hittegolf in de volle zon.
Weet nog dat het toen dat van 30+ waren. Ik stond toen ergens aan de zijkant in een restje schaduw.

En als het een afscheids tour is dan krijgen ze het veld wel aardig vol. Het kan zomaar de laatste keer zijn

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Uitzondering bevestigd de regel: zie wacken.

Was de laatste keer niet op 25 jaar jubileum? Lekker in de hittegolf in de volle zon.
Weet nog dat het toen dat van 30+ waren. Ik stond toen ergens aan de zijkant in een restje schaduw.

En als het een afscheids tour is dan krijgen ze het veld wel aardig vol. Het kan zomaar de laatste keer zijn
Maar Wacken is ook geen klein augustus festival. Wacken is een groot augustus festival 😜😅

Hoe kan een band die gestopt is een afscheidsshow geven? Is het dan niet juist een comeback show :D

Hoe realistisch is het om er vanuit te gaan dat megadeth bij een afscheidstournee zowel festivals als poppodia aan doet

Hoe realistisch is het om er vanuit te gaan dat megadeth bij een afscheidstournee zowel festivals als poppodia aan doet
Veel bands nemen het begrip afscheidstour vrij ruim, er zijn zelfs bands die een afscheidstour van 3 jaar doen. Lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk dat die nog een Europese festivaltour en een Europese zaaltour doen.

Zou me ook niet verbazen als ze pas in 2027 op graspop staan ipv volgend jaar

• Leuk
Waarderingen: won666
Veel bands nemen het begrip afscheidstour vrij ruim, er zijn zelfs bands die een afscheidstour van 3 jaar doen. Lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk dat die nog een Europese festivaltour en een Europese zaaltour doen.

Zou me ook niet verbazen als ze pas in 2027 op graspop staan ipv volgend jaar
Ja zou wel relaxt zijn!

Slayer (vooral een exclusieve Benelux show) en een Megadeth afscheids show zouden best wat mensen overtuigen voor een dag kaart. De 2 shows in de UK waren ook op pittig grote velden die ook gewoon uitverkocht waren. London had blijkbaar 45k mensen met alleen Slayer.

Slayer (vooral een exclusieve Benelux show) en een Megadeth afscheids show zouden best wat mensen overtuigen voor een dag kaart. De 2 shows in de UK waren ook op pittig grote velden die ook gewoon uitverkocht waren. London had blijkbaar 45k mensen met alleen Slayer.

Uiteindelijk werden er kaartjes met korting aangeboden. Vandaar dat het wellicht toch enigszins vol stond.

Uiteindelijk werden er kaartjes met korting aangeboden. Vandaar dat het wellicht toch enigszins vol stond.
Ja weet niet wat de prijzen precies waren, maar een festival dagkaartje is opzich niet zo duur voor wat je allemaal kan zien op een dag.

€100 voor alleen Slayer bijvoorbeeld zou ik ook niet voor in de rij staan. Maar €130 voor Slayer + Megadeth en nog een handje vol leuke bands is een ander verhaal.

In Londen stonden er ook nog Amon Amarth, Neckbreaker (die dat die avond ervoor in Duitsland gespeeld hadden en op mijn vlucht van Düsseldorf naar Londen zaten aangezien ik de avond er voor naar Sólstafir in Düsseldorf was geweest), Mastodon en Anthrax bij. Veel mensen kwamen ook uit Birmingham toen die de avond er voor naar de laatste Black Sabbath en Ozzy Osbourne show waren geweest

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread