Graspop Metal Meeting 2026

Na twee jaar achter elkaar Graspop mag er inderdaad wel iets langer tussen, maar dat ze dan ook nog op Alcatraz staan, hoeft geen reden te zijn om ook niet op Graspop te kunnen staan. Daar kan de organisatie ook niks aan doen natuurlijk
Drie keer op vier jaar Graspop is ook gewoon teveel. En los van dat mag Loek toch gewoon zijn voorkeur uitspreken?

Na twee jaar achter elkaar Graspop mag er inderdaad wel iets langer tussen, maar dat ze dan ook nog op Alcatraz staan, hoeft geen reden te zijn om ook niet op Graspop te kunnen staan. Daar kan de organisatie ook niks aan doen natuurlijk
Ik denk dat je als organisator en boeker toch vooral zoekt naar de bands die bezoekers enthousiast maakt en daardoor tickets verschuift. Als zelfs verstokte MH fans als Loek en mijzelf vinden dat het wel even welletjes is geweest, is MH boeken niet direct de meest logische zet. Er lijkt komend jaar ook voldoende aanbod te zijn om deze noodgreep niet te hoeven doen.

Drie keer op vier jaar Graspop is ook gewoon teveel. En los van dat mag Loek toch gewoon zijn voorkeur uitspreken?

Klopt, ik zeg ook dat er dan inderdaad langer tussen mag. Maar Graspop hoeft geen rekening te houden met of een band ook nog tussendoor op Alcatraz heeft gestaan, is wat ik bedoel

• Leuk
Waarderingen: @3*# en Jamel
Ik denk dat je als organisator en boeker toch vooral zoekt naar de bands die bezoekers enthousiast maakt en daardoor tickets verschuift. Als zelfs verstokte MH fans als Loek en mijzelf vinden dat het wel even welletjes is geweest, is MH boeken niet direct de meest logische zet. Er lijkt komend jaar ook voldoende aanbod te zijn om deze noodgreep niet te hoeven doen.
Gisteren nog MH gezien in Arnhem, die blijven toch wel een geweldige show weggeven hoor... van mij mag het, maar ik begrijp het sentiment van nu wel even uitgekeken zijn goed

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Veel van mikehells namen staan dit weekend op Dynamo.
Die hoef ik niet per se volgend jaar allemaal op graspop weer te zien. Maar daar kan gmm geen rekening meehouden. En NeO mag zeker nog wel een keer komen en hopelijk in een langer slot. (Op Dynamo kunnen ze 3/4 nummers spelen)

• Leuk
Waarderingen: MikeHell
En zelfs ik zou het overkill vinden. Dat die in juni maar eens de Amerikaanse festivals doen. Rond oktober 2026 hoop ik wel dat ze een club tour(/arena) tour doen

Afscheid tour gloren.
Megadeath
Sepultura
Channel zero
Aerosmith (gitarist zegt ze treden nog zeker 1x op. Hopen kan altijd)
Slayer (of is dit niet weer de start tot stoppen)

Zijn allemaal wederom bands die in Augustus touren. Dus merendeel kun je juist afstrepen voor Graspop.
Pas als we line-ups van andere festivals rond Juni gaan zien wordt het interessant. Dit zijn meest afvallers juist.
Dus ook interessant zou ik zeggen.

🚨🚨🚨

Sorry voor de spam, maar toch nog een laatste poging:

Net als twee jaar geleden, is het de bedoeling om de hardste lijst van festileaks te maken. Wat zijn de beste metal-, hardrock- of punknummers volgens dit forum?

Hoe meer deelnemers hun lijstje aanleveren, des te beter.

Dus doe je best en post je top 100 hier:

Hardste Lijst

Mocht een top 100 niet lukken, dan is een top 10, top 50 of top 66 ook prima!

🚨🚨🚨

Sorry voor de spam, maar toch nog een laatste poging:

Net als twee jaar geleden, is het de bedoeling om de hardste lijst van festileaks te maken. Wat zijn de beste metal-, hardrock- of punknummers volgens dit forum?

Hoe meer deelnemers hun lijstje aanleveren, des te beter.

Dus doe je best en post je top 100 hier:

Hardste Lijst

Mocht een top 100 niet lukken, dan is een top 10, top 50 of top 66 ook prima!
Wat is de uiterste inleverdatum @Paddy

Na het aankondigen van het laatste album en afscheidstour hoop ik vooral op een waardige afscheidsset van Megadeth!
Tornado of Souls met Marty graag. Dat was op Wacken 2023 echt een hoogtepunt. Misschien volledige set met Marty? We gaan het zien. Maar ik verwacht ze wel op GMM, hopelijk wat later als het al donker is (maar vast niet).

Vraagje, is het mogelijk om de beelden van de livestreams op een manier terug te kijken? Er stond mij iets bij dat dat vorig jaar wel mogelijk was maar kan er nu niets meer over terug vinden.

Users who are viewing this thread