Pinkpop 2026

Niet minder populair qua artiest, maar minder enthousiast om te bezoeken, laat ik het zo zeggen. Een soort overkill. Klein voorbeeld: Er zijn nu nog steeds gewoon tickets te koop voor Linkin Park op Werchter Parklife volgend jaar. Daarmee bedoel ik dat zij ook overal te zien waren, en daarbij ook alles uitverkochten. Nu iedereen ze gezien heeft is die 'hype' er niet echt meer. En dat verwacht ik dus ook bij Chappel Roan.
Ik denk dat mensen nog afwachten voor Linkin Park op Werchter Parklife. Veel hangt af van wat er nog allemaal te zien is rond die periode. Ik zou heel graag Linkin Park zien maar als ik al naar Pinkpop ga en er zijn nog een paar kleinere festivals waar ik naar jaarlijkse gewoonte naartoe ga dan wacht ik af. Je kan niet overal naartoe. Foo Fighters, U2 en nog enkelen staan hoger op mijn verlanglijstje dan LP maar ik zou heel blij zijn als ze op PP staan (ook al is het eigenlijk een jaar te laat).

Laatst bewerkt:
Ja maar die filosofie is er toch nog bij Pinkpop.

Maargoed AM moet eerst maar eens gaan touren. Ik moet het nog maar zien.
Vond dat een hele rare opmerking toen. Natuurlijk, voor Pinkpop moet het wel een beetje toegangelijk blijven maar Arctic Monkey's is toch helemaal niet obscuur ofzo? Werkte wat mij betreft destijds ook prima als headliner.

Vond dat een hele rare opmerking toen. Natuurlijk, voor Pinkpop moet het wel een beetje toegangelijk blijven maar Arctic Monkey's is toch helemaal niet obscuur ofzo? Werkte wat mij betreft destijds ook prima als headliner.
Ja eens. Ben groot fan, maar zeker na The Car is het toch meer iets voor BKS of DTRH inderdaad.

Betere match met publiek daar dan op Pinkpop..

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zou DTRH wel willen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Veel te groot.
Nee hoor. AM stond eerder ook op BKS met een vergelijkbare capaciteit qua publiek (nog minder zelfs). Voor BKS anno 2026 idd te klein, maar DTRH of Lowlands zie ik wel gebeuren. Op Pinkpop hooguit laatste act op het Noordpodium. Zo groot zijn ze niet.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Nee hoor. AM stond eerder ook op BKS met een vergelijkbare capaciteit qua publiek (nog minder zelfs). Voor BKS anno 2026 idd te klein, maar DTRH of Lowlands zie ik wel gebeuren. Op Pinkpop hooguit laatste act op het Noordpodium. Zo groot zijn ze niet.
Weet niet of ze in NL zoveel kleiner zijn dan in BE, maar AM wegzetten als “zo groot zijn ze niet”, ik kan echt niet vatten wat ik lees 🤣

Ik moet het toch nog zien hoor. Zou heel mooi zijn in ieder geval :)

En nee, die zijn gewoon afsluiter op Pinkpop als ze komen. Maar dat moeten ze gewoon niet willen. Zaalshows zijn sowieso vele malen beter van ze.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss
En wat over MCR die ik in mijn voorspelling gezet had? Had eerder daarop commentaar verwacht 😅

Ik moet het toch nog zien hoor. Zou heel mooi zijn in ieder geval :)

En nee, die zijn gewoon afsluiter op Pinkpop als ze komen. Maar dat moeten ze gewoon niet willen. Zaalshows zijn sowieso vele malen beter van ze.
Dit ja, op geen enkel festival zou AM voor minder dan headliner komen. Of het past, is een andere vraag.

BKS heeft Arctic Monkeys al twee keer gehad en zal ze geen derde keer als headliner neerzetten, zeker niet met huidige vorm van programmeren, en die twee laatste platen maakt ze voor Pinkpop een te lastige act. Als ze komen dan is DTRH qua schaal wel de meest logische plek. En is bovendien de enige van het viertal PP-BKS-DTRH-LL dat ze nog niet gehad heeft.

Users who are viewing this thread