Boekenwurmen united

Ik heb zelf ook nog nooit wat van Stephen King gelezen.. Komt ook omdat ik vooral series lees van tussen de 6 en 15 boeken. Dus zodra ik ergens aan begin ben ik zo weer een jaar verder. Nu begonnen aan the Wheel of time boekenserie.

Maar als fantasy liefhebber die erg goed gaat op boeken van Patrick Rothfuss & Brandon Sanderson, maar ook het werk van Tolkien erg waardeert, is Stephen King dan aan te raden?

Ik heb zelf ook nog nooit wat van Stephen King gelezen.. Komt ook omdat ik vooral series lees van tussen de 6 en 15 boeken. Dus zodra ik ergens aan begin ben ik zo weer een jaar verder. Nu begonnen aan the Wheel of time boekenserie.

Maar als fantasy liefhebber die erg goed gaat op boeken van Patrick Rothfuss & Brandon Sanderson, maar ook het werk van Tolkien erg waardeert, is Stephen King dan aan te raden?
Zou dan zeker de Dark Tower reeks eens proberen

• Leuk
Waarderingen: Oasiss en Davidd
Inderdaad! Eerste boek, het dunste wel, is even "doorheen komen" en dan fantastisch!
Zie dat het sowieso wel dunne boeken zijn vergeleken met wat ik gewend ben. Staat dat je de hele serie ongeveer in 95 uur uit leest.
Ter vergelijking Wheel of Time (14 boeken) serie is bijna 300 uur leestijd.

Ik ga het iig op mijn lijst zetten om te lezen na dat ik de wheel of time serie uitgelezen heb of zat ben (dus dat kan nog lang duren).

Zie dat het sowieso wel dunne boeken zijn vergeleken met wat ik gewend ben. Staat dat je de hele serie ongeveer in 95 uur uit leest.
Ter vergelijking Wheel of Time (14 boeken) serie is bijna 300 uur leestijd.

Ik ga het iig op mijn lijst zetten om te lezen na dat ik de wheel of time serie uitgelezen heb of zat ben (dus dat kan nog lang duren).
Wheel of time ben ik heel lang geleden mee gestopt in het derde deel, weet eigenlijk niet zo goed waarom. Misschien ooit weer eens oppakken.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Ik lees zelf ook vooral Fantasy (WoT, Legend of The Seeker, GoT, Magier serie, alles van Brandon Sanderson, etc..) of Science Fiction (Dune, Hyperion, Red Rising) en inderdaad graag series die veel boeken hebben. Maar kan je dan zeker the Stand van Stephen King aanraden en zelf vind ik the Long Walk van Stephen King ook geweldig (geen idee of de film wat is maar die vallen meestal tegen ten opzichte van de boeken).
Wheel of time ben ik heel lang geleden mee gestopt in het derde deel, weet eigenlijk niet zo goed waarom. Misschien ooit weer eens oppakken.
Is herkenbaar. Er zitten vrij langdradige stukken in de boeken en dan is het veel leeswerk. De laatste die door Brandon Sanderson zijn geschreven maken de mindere boeken echter meer dan goed.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Mede King liefhebbers; The Stand of Dark Tower?
Ondanks mijn liefde voor The Stand, toch The Dark Tower, die serie heeft gewoon een speciale plek in mijn hart! The Gunslinger is wel echt even gewoon worden en ook door geraken, maar hierna wordt de serie gewoon zo onvoorspelbaar en leest hij als een sneltrein uit. Ook zijn de originele audioboeken voorgelezen door Frank Muller (jammer genoeg alleen 1-4 door zijn ongeval) zowat de best voorgelezen audioboeken die ik al eens uitgeprobeerd heb! George Guidall doet het best goed in de laatste 3, maar het valt toch op hoe goed Frank wel niet was als je de serie achter elkaar luistert.

• Leuk
Ondanks mijn liefde voor The Stand, toch The Dark Tower, die serie heeft gewoon een speciale plek in mijn hart! The Gunslinger is wel echt even gewoon worden en ook door geraken, maar hierna wordt de serie gewoon zo onvoorspelbaar en leest hij als een sneltrein uit. Ook zijn de originele audioboeken voorgelezen door Frank Muller (jammer genoeg alleen 1-4 door zijn ongeval) zowat de best voorgelezen audioboeken die ik al eens uitgeprobeerd heb! George Guidall doet het best goed in de laatste 3, maar het valt toch op hoe goed Frank wel niet was als je de serie achter elkaar luistert.
Denk zelf ook dat the Dark Tower het wint bij mij. Vorig jaar volgens mij nog een volledige reread gedaan, maar nu ik het erover heb, kriebelt het wel weer.

• Leuk
Waarderingen: TMS98
Veel fantasy liefhebbers zie ik. Ben nu bezig met Game of Thrones. Heb de serie wel gezien (behalve het laatste seizoen), maar dat is alweer een tijd geleden. En ik geloof dat het boek en de serie op enig moment van elkaar gaan afwijken. Nu bij boek 2 en leest als n trein.

Word door jullie ook nieuwsgierig naar The Dark Tower, maar eerst nog zo’n 4000 pagina’s GoT voor de boeg.

• Leuk
Waarderingen: Dante en Oasiss
Misschien moet ik ook maar eens de GoT boeken gaan lezen. Al is het maar om die nare smaak van het laatste seizoen weg te krijgen.

Veel fantasy liefhebbers zie ik. Ben nu bezig met Game of Thrones. Heb de serie wel gezien (behalve het laatste seizoen), maar dat is alweer een tijd geleden. En ik geloof dat het boek en de serie op enig moment van elkaar gaan afwijken. Nu bij boek 2 en leest als n trein.

Word door jullie ook nieuwsgierig naar The Dark Tower, maar eerst nog zo’n 4000 pagina’s GoT voor de boeg.
Prachtige boekenreeks, maar de kans dat het ooit afgemaakt wordt lijkt steeds kleiner te worden. Ondanks dat is het wel waard om de serie te lezen!

Misschien moet ik ook maar eens de GoT boeken gaan lezen. Al is het maar om die nare smaak van het laatste seizoen weg te krijgen.
Zou ik mee wachten want zoals Dante aangeeft is de kans klein dat het ooit afgerond wordt. Ik zou er pas mee beginnen als je zeker weet dat alle delen verschenen zijn. Heb ze 2 keer gelezen maar wacht volgens mij al zowat 15 jaar op het volgende deel.

• Leuk
Zou ik mee wachten want zoals Dante aangeeft is de kans klein dat het ooit afgerond wordt. Ik zou er pas mee beginnen als je zeker weet dat alle delen verschenen zijn. Heb ze 2 keer gelezen maar wacht volgens mij al zowat 15 jaar op het volgende deel.
Dat is wel een goed punt ja, niet heel erg over nagedacht. Al was ik met de serie gelukkiger geweest zonder eind.

Dat is wel een goed punt ja, niet heel erg over nagedacht. Al was ik met de serie gelukkiger geweest zonder eind.

En mocht je House of the Dragon volgen, moet je ook oppassen voor spoilers in zowel serie als boeken :LOL:

Dan ga ik er potverdikkie zelf maar eens aan beginnen.
Nou, komt ie hoor. Moeite waard? Ik vind van wel. Als je van het genre houdt, bijvoorbeeld ook de glazen troon en Iron Flame kon waarderen, waardeer je deze ook wel. Ik vind dat de magische wereld misschien iets meer uitgediept had moeten worden. Verder, als je van het genre houdt en al titels hebt verslonden, is veel niet heel verrassend.

Desalniettemin prima vermaakt en het las vlot. Benieuwd naar het vervolg. Ik vind het ook wat lastiger beoordelen omdat ik die andere series vaak las toen al meerdere of alle delen uit waren.

• Leuk
Waarderingen: Blommie
Ik ben nu "er stromen rivieren door de lucht" van Elif Shafak aan het lezen. Iets over de helft maar durf nu al te zeggen dat dit een van de mooiste boeken is die ik dit jaar lees.

• Leuk
Waarderingen: Dante

Users who are viewing this thread

• dann