Alcatraz Open Air 2025

Ik heb bij mezelf nog nooit maagklachten opgemerkt van het drinken van Primus, dus ik heb er verder ook niet zoveel problemen mee dat ze dat schenken op Alcatraz. Hoewel ik Jupiler wel echt een stuk lekkerder vind, maar oké. Ik vind het vooral jammer dat de speciaalbieren van zulke matige kwaliteit zijn en ook nog eens beperkt in aanbod. Daar valt mi een wereld te winnen, als je als festival voor de bourgondische totaalervaring gaat.

Ik heb opzich niet echt een hele sterke voorkeur voor bepaald pils, ik drink de laatste jaren eigenlijk vrijwel geen pils meer. Alleen soms nog op een festival uit gemakzucht, maar ook dan liever een speciaalbiertje

Van mij mogen alle festivals net als de muziekgieterij Primus gaan schenken, als ze het speciaalbier aanbod van de muziekgieterij ook overmemen. Wat een verwennerij is dat toch.

Ik heb bij mezelf nog nooit maagklachten opgemerkt van het drinken van Primus, dus ik heb er verder ook niet zoveel problemen mee dat ze dat schenken op Alcatraz. Hoewel ik Jupiler wel echt een stuk lekkerder vind, maar oké. Ik vind het vooral jammer dat de speciaalbieren van zulke matige kwaliteit zijn en ook nog eens beperkt in aanbod. Daar valt mi een wereld te winnen, als je als festival voor de bourgondische totaalervaring gaat.
Eens, het aanbod van speciaalbier op zowel Alcatraz als GMM is vrij bedroevend, zeker als je ook nog eens niet van IPA houdt, zoals ik.
En het wordt er de laatste jaren ook niet echt beter op.

Zo kreeg je op GMM bij de foodtrucks enkele jaren geleden nog Tripel Karmeliet, Kwak en Victoria, alle drie prima biertjes.
Inmiddels is de Victoria alweer geschrapt, en is de Kwak vervangen door Kwak Rouge (waar ik 'the hard way' achter gekomen ben.. :sick:😖), blijft dus enkel de Karmeliet over. Bij de BBB is ook al geen Leffe Bruin meer te krijgen, en in het CRC is helemaal geen Leffe meer te krijgen.

Op Alcatraz heb ik in 2022 menig Turbeau Noir weggetikt, maar helaas, ook die is gecanceld..
Omer is een mooie toevoeging, maar ik hoop eigenlijk ook op nog een lekker donker(der) biertje.
En zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn, zou je denken?
Haacht heeft naast de pilseners Primus en Leeuw (en ook Adler, een prima Dortmunder-stijl pils) ook de Tongerlo-serie (blond, bruin, Prior/tripel) en Keizer Karel/Charles Quint-serie (Goud blond, Robijn rood, Ommegang), die allen zeker niet zouden misstaan in het assortiment op Alcatraz.

Wat speciaalbieren betreft is er dan ook maar één duidelijk grote winnaar: Lokerse Feesten, die hebben warempel een heuse serieuze bierkaart! 🙂👌

En zo leest een gesprek over verschillende soorten bier en de smaak daarvan toch een stuk fijner, zelfs als je er niks van kent, weet en drinkt :)

Zit de Wacken stream te kijken, maar Micheal Schenker kan ik wel skippen volgende week. Niet helemaal mijn smaak. Straks Static X. Lijkt me een stuk leuker

Alé, samenvatting van de laatste 5 pagina's... Primus is niet te zuipen, lang leve Omer!

Dat het maar gauw vrijdag is!
Starten met een halve liter primus bij Coffin Feeder 👊

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Primus vind ik al erg in de muziekgieterij maar tegenwoordig hebben ze zowel in de effenaar als de 013 bavaria die vind ik nog veel erger.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Long-time lurker en me eindelijk eens geregistreerd ;)
Ik heb enorm zin in volgende week!

Een heerlijk en gevariëerde line-up (beter dan GMM). Deze bands wil ik zeker zien:
- Snot
- Prong
- Gutalax
- Slomosa
- Fear Factory
- Fu Manchu
- Obituary
- Machine head
- Wolfmother
- Drowning Pool

Het zal op het einde even flink pittig worden. Maandagochtend moet ik om 6uur 30 in Brussels de trein nemen naar Berlijn :x
Zal daarom waarschijnlijk met de auto gaan.
Weet iemand of er ergens een carpool website is? Ik zou mensen vanuit Brussel kunnen meenemen donderdag.

Ik ben wel een klein beetje gespannen - ben in mijn eentje en heb eigenlijk nog nooit op een groot festival met een tentje gestaan (en dat met bijna 40, maar ik ben aan het inhalen...).
Het zou leuk zijn als ik ergens aansluiting kan vinden. Ik ben waarschijnlijk ook niet de enige - heeft iemand tips waar ik mensen kan vinden die ook open zijn voor nieuwe contacten?
Kan goed bier meenemen :P

En zoals de traditie het wilt, véél modder in Wacken :)
Ik ga zaterdag alsnog een dagje Alcatraz meepikken. Het bloed waar het niet kruipen kan.
Een beetje maar ;) nee zo te zien is het weer een grote modderpoel dat zal daar ook nooit veranderen denk ik.
Ik hoop ieder jaar mijn vrouw eens te kunnen overhalen om terug te gaan naar wacken maar dan ziet ze die beelden en weet ik al dat het weer niet zal lukken voor volgend jaar 🤣

• Haha
Waarderingen: nikita en duck

Een heerlijk en gevariëerde line-up (beter dan GMM). Deze bands wil ik zeker zien:
- Snot
- Prong
- Gutalax
- Slomosa
- Fear Factory
- Fu Manchu
- Obituary
- Machine head
- Wolfmother
- Drowning Pool

Het zal op het einde even flink pittig worden. Maandagochtend moet ik om 6uur 30 in Brussels de trein nemen naar Berlijn :x
Weet iemand of er ergens een carpool website is? Ik zou mensen vanuit Brussel kunnen meenemen donderdag.

Ik ben wel een klein beetje gespannen - ben in mijn eentje en heb eigenlijk nog nooit op een groot festival met een tentje gestaan (en dat met bijna 40, maar ik ben aan het inhalen...).
Het zou leuk zijn als ik ergens aansluiting kan vinden. Ik ben waarschijnlijk ook niet de enige - heeft iemand tips waar ik mensen kan vinden die ook open zijn voor nieuwe contacten?
Welkom op het forum en welkom alvast op Alcatraz! Zoals je misschien al wel gezien hebt in dit topic, ben je vanuit hier zeker niet de enige die alleen naar Alcatraz gaat. Diegenen die dat ook gaan doen, gaan vast nog op je bericht reageren. Verder hebben we op donderdagavond om 19:30 een meeting gepland buiten bij La Morgue (kleinste tent op het terrein), dus als je daar naartoe komt, kun je alvast wat handen schudden van andere Festileakers.

Verder meer in algemene zin werd hier al de 'Lone Wolves meetup' genoemd. Dat is een fantastisch initiatief van Alcatraz zelf, bedoeld voor mensen die alleen naar het festival zijn gekomen en op zoek zijn naar wat aanspraak en mensen die ook open staan voor nieuwe contacten. Eigenlijk precies wat jij zegt dus! Je kunt daar ook een gratis badge krijgen, zodat je ook buiten de meetings om herkenbaar bent voor anderen als iemand die graag met nieuwe mensen in contact komt.

Meer info vind je hier:

- Snot
- Prong
- Gutalax
- Slomosa
- Fear Factory
- Fu Manchu
- Obituary
- Machine head
- Wolfmother
- Drowning Pool

Welkom!

Leuk dat je deze uitdaging aangaat 😉

Even op facebook zoeken: "alcatraz carpooling". Verder heb je ook "alcatraz inmates", waar ook vaak autozitjes uitgewisseld worden.

Same hier, echt storen doet het niet. Mijn voorkeur gaat naar stella, dus die eerste primus is altijd even wennen (zeker na die eerste paar stella's op de camping 😋) , maar ik zal het er niet voor laten.

De toevoeging van Omer is een godsgeschenk, al is ons loopschema meestal te druk om hier lang te blijven plakken.

Enige mogelijke opmerking is de vervanging van bacardi door monster (als ik het goed voor heb?) hier ben ik toch echt wel sceptisch over. Of een bacardi mojito gezond is, laat ik achterwege, maar een monster mojito klinkt vreselijk (tenzij het gaat over de grootte 😉)
Vind nergens de (prijs)lijst van dranken op de app van Alcatraz. Waar vinden die jullie?

Thanks, heel duidelijk!

• Leuk
Waarderingen: Jamel

Users who are viewing this thread