King Gizzard and the Lizard Wizard

Overigens is mijn voornaamste inname van King Gizzard de laatste tijd via de residency shows, de streams beginnen op het youtube kanaal te komen, in 4K en met wat remastering. Gisteren Barcelona night 3 gekeken, Lithuania komt ook al online zie ik, echt top materiaal allemaal.

• Leuk
Waarderingen: superginger en BeWario
En we zijn los! Benieuwd in hoeverre ze de setlist nu op gaan schudden.

Phantom Island
  1. Phantom Island
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia) (Live debut)
    Play Video
  2. Deadstick
    Play Video
  3. Lonely Cosmos
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia) (Live debut) (>)
    Play Video
  4. Eternal Return
    Play Video
  5. Panpsych
    Play Video
  6. Spacesick
    Play Video
  7. Aerodynamic
    Play Video
  8. Sea of Doubt
    Play Video
  9. Silent Spirit
    Play Video
  10. Grow Wings and Fly
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia) (followed by jam without orchestra with Am I In Heaven? teases) (->)
    Set 2:
    Play Video
  11. The Dripping Tap
    (with Am I In Heaven? teases; abridged version, no “drip drip from the tap don’t slip” section)
    Play Video
  12. The River
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia) (parts 1, 2, and 4)
    Play Video
  13. Crumbling Castle
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia) (first time played in full, without vocals in the outro)
    Play Video
  14. This Thing
    (with Chamber Orchestra of Philadelphia)
    Play Video
  15. Mars for the Rich
    Play Video
  16. Dragon
    Play Video
  17. Iron Lung
    Play Video
Note: Orchestral show with The Chamber Orchestra of Philadelphia conducted and directed by Sarah Hicks. The Dripping Tap was not on the printed setlist but was played.

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en fiesta
En we zijn los! Benieuwd in hoeverre ze de setlist nu op gaan schudden.
Ik heb alvast begrepen dat The Dripping Tap niet op de setlist stond maar door de band gespeeld werd in de 20 minuten pauze die het orkest nam, zoals ook op de geprinte setlist stond. Dus als ze dat blijven doen kan het "pauzenummer" alle kanten op in ieder geval, er zouden ook meerdere nummers gespeeld kunnen worden op andere momenten.

Verder heb ik gehoord dat Magenta Mountain in de soundcheck zat maar niet gespeeld is, deze is dus wel voorbereid voor een orkest uitvoering en komt mogelijk op andere avonden nog terug. Maar verder zou ik niet al te veel veranderingen in het orkest gedeelte van de set verwachten.

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
De tweede orchestral setlist blijkt exact hetzelfde als de eerste, behalve inderdaad de pauze jam, dat was nu Hot Water in plaats van The Dripping Tap.

Ik heb voor mezelf overigens besloten geen beelden van de orkest uitvoeringen te bekijken tot ik het zelf live ga zien, om er toch nog een beetje verrassing in te houden.

De tweede orchestral setlist blijkt exact hetzelfde als de eerste, behalve inderdaad de pauze jam, dat was nu Hot Water in plaats van The Dripping Tap.

Ik heb voor mezelf overigens besloten geen beelden van de orkest uitvoeringen te bekijken tot ik het zelf live ga zien, om er toch nog een beetje verrassing in te houden.
Eerste keer ooit dat die met dezelfde setlist werken?

Eerste keer ooit dat die met dezelfde setlist werken?
Haha zeker niet de eerste keer ooit, in de begindagen hadden ze niet zoveel om mee te variëren dus speelden ze vaker herhalende setlists. Toen ik ze leerde kennen op Lowlands hebben ze zelfs diezelfde dag nog exact dezelfde set op Pukkelpop gespeeld haha, Nonagon Infinity integraal met een The River jam ergens in het midden...

• Leuk
Het zou wat zijn als ze dezelfde flexibiliteit gingen eisen van een heel orkest, haha
Traditie is traditie. Geruchten gingen ook dat ze binnen het orkest van instrumenten zouden wisselen.
Het enige wat ik mij nog had kunnen voorstellen, is als ze voor het tweede gedeelte van de set verschillende orkesten verschillende opdrachten hadden gegeven, zodat ze daar elke avond wat in konden variëren. Wel vooraf gepland dan, maar toch. Het zal echter ook een flinke klus zijn om die orkestrale arrangementen te schrijven, waardoor ik mijn hoop daarop al snel getemperd heb. Terecht, blijkt...

• Leuk
Het enige wat ik mij nog had kunnen voorstellen, is als ze voor het tweede gedeelte van de set verschillende orkesten verschillende opdrachten hadden gegeven, zodat ze daar elke avond wat in konden variëren. Wel vooraf gepland dan, maar toch. Het zal echter ook een flinke klus zijn om die orkestrale arrangementen te schrijven, waardoor ik mijn hoop daarop al snel getemperd heb. Terecht, blijkt...
Kan uiteraard nog steeds dat ze de orkesten in Europa weer andere nummers hebben laten instuderen. Ik hoop van niet, zo'n vaste setlist maakt het inluisteren voor een King Gizz newbie als ik een stuk makkelijker.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Kan uiteraard nog steeds dat ze de orkesten in Europa weer andere nummers hebben laten instuderen. Ik hoop van niet, zo'n vaste setlist maakt het inluisteren voor een King Gizz newbie als ik een stuk makkelijker.
Weet niet waar je mee begonnen bent, maar in hoeverre ik op de hoogte ben van je voorkeuren, neem ik aan dat je hun metal en prog albums wel al geluisterd hebt?

Weet niet waar je mee begonnen bent, maar in hoeverre ik op de hoogte ben van je voorkeuren, neem ik aan dat je hun metal en prog albums wel al geluisterd hebt?
Ik heb inmiddels al best wat geluisterd ja. Uiteraard vaak naar PetroDragonic Apocalypse als we het hebben over albums. Maar vooral de liveregistraties van de Residency tour de laatste maanden.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik heb inmiddels al best wat geluisterd ja. Uiteraard vaak naar PetroDragonic Apocalypse als we het hebben over albums. Maar vooral de liveregistraties van de Residency tour de laatste maanden.
Zijn er nummers die je eruit vindt springen?

Weet niet of je op tips zit te wachten, maar denk dat dit je wel zou kunnen smaken.

Spelen ze live niet zo héél vaak, overigens.
Thanks! Die speelden ze toevallig tijdens een Residency show in Athene. Da's toevallig de eerste die ik live ben gaan kijken toen, nadat @Dr. Hannibal er een linkje van stuurde. Hij werd uitgerekend bij deze song helemaal wild, want die hadden ze schijnbaar al meer dan een jaar niet gespeeld. Dus ja, deze kan ik me, nu je hem zo linkt wel herinneren. En vind ik inderdaad een heel goed nummer, dus goed ingeschat! :)

Users who are viewing this thread