Meer een algemeen punt, maar ik benoemde ook dat het voor Hancko financieel wel een tegenvallende zal zijn. Ik vraag me echter ook af of het nou echt zo van belang is. Ik stel voorop dat een wereld waarin jaarsalarissen zes nullen hebben mij niet bekend is. Ook niet bekend is mij een wereld waarin je piek 10/15 jaar is (al ga je daarna niet perse vrijwilligerswerk doen). Tot slot ben ik in relatieve welvaart opgegroeid, in die zin begrijp ik ook nog wel dat spelers eerder naar "de zandbak" trekken.
Maar toch! Even ervan uitgaande dat je voetbal ook leuk vindt, dan is het toch meestal niet nodig ernaartoe te gaan? Hancko zal bij Feyenoord ook wel een miljoen per jaar hebben gepakt? Atletico zal daar een factor op gooien. Als je daar nog twee, drie jaren speelt, heb je toch ook een aardig gevulde pot?
Als ik een Bergwijn of Wijnaldum neem. Die hebben echt nog wel wat meer dan Hancko bijeengeraapt, is je levensstandaard dan echt zodanig dat je die paar jaren Al Nasser nog nodig hebt?
Misschien ook een te Westers beeld ofzo. Maar als ik dan kijk naar het argument, het is ook mooi eens in een andere cultuur te leven, dan zijn er in mijn ogen echt leukere bestemmingen.
Zo maar even wat overpeinzingen haha. Ik veroordeel verder niemand die vies veel geld gaat binnenhalen, kan me er gewoon niet veel bij voorstellen