Lowlands 2025

Wat is het enorm slecht gesteld met de hiphop deze editie zeg... Volgens Lowlands: Arca, Frenna, Bokoesam, Goldkimono, Gotu Jim, Kofi Stone, Mula B, Nemzzz, Odeal, Rejjie Snow, Sef, Antony Szmierek, Bartees Strange, Bnnyhunna, Ecca Vandal en Lustsickpuppy.

Van de Nederlandse artiesten, alleen Sef sterk, Frenna groot publiek, Bokoesam en Mula B vooral grappig en Gotu Jim verdient natuurlijk nooit een Heineken spot.

Arca is geen hiphop, Goldkimono is pop muziek. Odeal, Bartees Strange en Bnnyhunna zijn eerder r&b artiesten. Ecca Vandal en Lustsickpuppy hebben hiphop elementen, maar zijn vooral punkachtige schreeuwers.

Dan houd je buiten de Nederlandstalige artiesten alleen Kofi Stone, Nemzzz, Rejjie Snow en Antony Szmierek over...
Toevallig naar gotu jims clubtour geweest en hij maakt er daadwerkelijk wel echt een gigantisch feestje van, concert in paradiso zag er ook heel geslaagd uit, en op lowlands kan je natuurlijk verwachten dat artiesten als abel en faberyayo ook wel even langskomen op het podium, denk dat dat een uur feesten wordt in de heiniken hoor

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Wel mooi dat ik gister heel verhaal loop te vertellen dat Papa Roach 100% zeker in de Alpha komt en dat de opkomst net zo groot gaat worden als Sugababes vorig jaar.
Staan ze mooi ff in de Heineken hahaha... :D ik moet naar niet bij Mojo gaan werken op de afdeling blokkenschema

Wel beetje gaar dat Chris Stussy in de Heineken komt als je het mij vraagt. Dat gaat weer té druk worden (denk aan Fred Again.. en Barry can't Swim)

• Leuk
Waarderingen: @Marc en Davidd
Uit de podcast: ze hebben eerst grote namen die in de buurt zijn geprobeerd: dus Charli en Doechii, vervangers van festivals in de buurt vonden ze niet passen bij Lowlands (noemen letterlijk Macklemore), dan maar kwalitatieve acts zoals Little Simz (niet beschikbaar) of FKA Twigs (gelukt)
Had dan Doechii dan gelijk geboekt... Als Pukkelpop het kon...

Maar wel blij dat ze geen enorme bak geld hebben uitgegeven voor Macklemore of zo.

Op zich blij met Twigs, maar twijfel of ik die nu wel ga zien door de Raye / Chapell sandwich.

Al met al vind ik de line-up echt stukken minder dan LL24.
Ik vond de line-up van vorig jaar gewoon goed en die van dit jaar eigenlijk nog een stuk beter. Heb veel artiesten dit jaar met net nieuwe persoonlijke favoriete albums op het lijstje staan dan vorig jaar.

Lowlands heeft het voor elkaar gekregen om 5 artiesten van mijn persoonlijke top 10 albums tot nu van 2025 te boeken. (Sef, Squid, Marathon, BCNR, Antony Szmierek) en dan ook nog een aantal uit mijn top albums lijst van 2024: Deadletter, Vampire Weekend, Fontaines DC &Tramhaus.

Heb niks te klagen (op de clashes na).

Had dan Doechii dan gelijk geboekt... Als Pukkelpop het kon...
Doechii vraagt veel geld en zouden ze alleen voor een sub/headliner plek kunenn boeken voor dat bedrag, grote kans dat ze dat, toen A$ap gewoon nog zou komen, het niet waard vonden of alle plekken al gevuld waren.

Ik zie een hoop gemor over de line-up en de vele clashes tussen de artiesten, maar ik vind het juist een sterk programma. Op praktisch elk moment speelt er wel iets dat ik leuk vind, en ik kan daarnaast ook weer wat nieuwe artiesten ontdekken.
Natuurlijk zijn er clashes die ik ook liever niet zie, maar dat is nou eenmaal zo bij festivals. En is misschien ook wel weer de charme van een Lowlands, DTrH of BKS. Misschien is dit bij Pinkpop wat minder, maar daar heb je dan weer heel weinig opties om uit te kiezen.

Ik verwacht in ieder geval dat het wederom een geweldige editie gaat worden! De voorpret is in ieder geval in volle gang. Ook altijd heerlijk als het forum weer leeft zoals nu!

Toevallig naar gotu jims clubtour geweest en hij maakt er daadwerkelijk wel echt een gigantisch feestje van, concert in paradiso zag er ook heel geslaagd uit, en op lowlands kan je natuurlijk verwachten dat artiesten als abel en faberyayo ook wel even langskomen op het podium, denk dat dat een uur feesten wordt in de heiniken hoor

Vind het ook niet meer dan logisch dat Gotu Jim in de Heineken staat, buiten dat zijn stem live vrij matig is, is zijn show wel echt Heineken waardig. Overigens gaat die Heineken ook echt ontploffen want Gotu Jim is nou eenmaal vreselijk populair onder het doorsnee Lowlands publiek.

Wel mooi dat ik gister heel verhaal loop te vertellen dat Papa Roach 100% zeker in de Alpha komt en dat de opkomst net zo groot gaat worden als Sugababes vorig jaar.
Staan ze mooi ff in de Heineken hahaha... :D ik moet naar niet bij Mojo gaan werken op de afdeling blokkenschema

Wel beetje gaar dat Chris Stussy in de Heineken komt als je het mij vraagt. Dat gaat weer té druk worden (denk aan Fred Again.. en Barry can't Swim)

Wat mij betreft prima, dat zorgt er mooi voor dat de praat / party mensen niet bij Royel Otis staan en die tent hopelijk betreed baar is.

Ik ben zeer tevreden. Zaterdag enkele moeilijke keuzes. Vrijdag is top. Zondag wel wat keuzes maken op basis van minder meters maken.
De nachten vind ik mooi verdeeld. Ook met leuke dingen in de Lima.

Al met al 👌🏻

Ik kom pas net binnenvallen hier op het forum, maar was wel erg benieuwd naar het algemene idee van de line up van dit jaar.

Ik ken er echt bar weinig en heb het idee dat het stukken minder is dan eerder. Had juist het idee dat LL vorig jaar weer echt z'n best had gedaan en als ik terugkijk zou ik vorig jaar de hele dag van hot naar her hebben gerend, maar helaas niet kunnen gaan door geboorte dochter.

Misschien ben ik gewoon een oude lul, maar vind het contrast tussen dat ik vorig jaar heel veel kende en nu erg weinig nogal groot, of is de line up objectief gezien ook van mindere kwaliteit? Wat is de consensus hier?

Ondanks dat nog steeds erg veel zin in om na een jaar pauze eindelijk weer te kunnen gaan!
Ten eerste, welkom op het forum. Op dit moment denk ik ook niet dat dit jaar de vorige editie gaat evenaren, dat had gewoon bijna alles wat je wilde hebben. Ik vind de line-up zeker niet slecht, maar op momentum vind ik het aanbod niet altijd even breed. Ik bedoel Raye, FKA Twigs, Chappele Roan ben ik echt benieuwd naar, maar het zou zomaar ook tegen kunnen vallen. En ik vind het type act wel een beetje veel van hetzelfde achter elkaar, het kan ook een beetje teveel achter elkaar worden, had ik meer verdeeld zien worden.

Het is gewoon een ruime voldoende, maar ze hebben ook wel betere affiches gehad.

Ten eerste, welkom op het forum. Op dit moment denk ik ook niet dat dit jaar de vorige editie gaat evenaren, dat had gewoon bijna alles wat je wilde hebben. Ik vind de line-up zeker niet slecht, maar op momentum vind ik het aanbod niet altijd even breed. Ik bedoel Raye, FKA Twigs, Chappele Roan ben ik echt benieuwd naar, maar het zou zomaar ook tegen kunnen vallen. En ik vind het type act wel een beetje veel van hetzelfde achter elkaar, het kan ook een beetje teveel achter elkaar worden, had ik meer verdeeld zien worden.

Het is gewoon een ruime voldoende, maar ze hebben ook wel betere affiches gehad.

Raye, FKA Twigs en Chappel Roan in een zin zetten en het dan een zelfde soort type act noemen vind ik wel wat heftig :P

Vind het ook niet meer dan logisch dat Gotu Jim in de Heineken staat, buiten dat zijn stem live vrij matig is, is zijn show wel echt Heineken waardig. Overigens gaat die Heineken ook echt ontploffen want Gotu Jim is nou eenmaal vreselijk populair onder het doorsnee Lowlands publiek.

Wat mij betreft prima, dat zorgt er mooi voor dat de praat / party mensen niet bij Royel Otis staan en die tent hopelijk betreed baar is.
Ik vond Gotu Jim soms best wel ok klinken. Maar als ik dan in 1 zin 3x kanker hoor dan ben ik er ook wel weer een beetje klaar mee en ben ik niet echt de doelgroep denk ik,

De Lowlands website is tevens aangepast, waar we nu zes namen als grootste hebben staan:
- Chappell Roan
- Fontaines D.C.
- Jamie xx
- Job Jobse & Ki/Ki
- QOTSA
- Raye

Ja wat is hier hetzelfde aan, dat ze vrouw zijn?
Niet eens. Vind het kwa flow in de zelfde vaart zitten als je het mij vraagt, ook allemaal wel met een laag pop invloed als je het mij vraagt en voor mij ook 3 acts waarvan ik me wel af ga vragen of het live voor mij gaat klikken. Had Fontaines en QOTSA achter elkaar gezet (hoewel dat wel weer mijn ding is) dan had ik dat ook gevonden hoor, en ook niet omdat ze man zijn. Het varieert inderdaad, maar vind ze wel in hetzelfde hoekje van het festival zitten als je het mij vraagt. Maar als het kwartje wel goed valt dan is het ook meteen geen geweldig.

Niet eens. Vind het kwa flow in de zelfde vaart zitten als je het mij vraagt, ook allemaal wel met een laag pop invloed als je het mij vraagt en voor mij ook 3 acts waarvan ik me wel af ga vragen of het live voor mij gaat klikken. Had Fontaines en QOTSA achter elkaar gezet (hoewel dat wel weer mijn ding is) dan had ik dat ook gevonden hoor, en ook niet omdat ze man zijn.
Qua flow vind ik wel een verschil tussen Raye en FKA zitten, die set van Twigs gaat echt van elektronisch dansbaar naar heel breekbaar, waar Raye meer standaard popstructuren heeft. De vraag of het gaat klikken is natuurlijk persoonlijk.

Dit wordt mijn tweede Lowlands en ik heb er gigantisch veel zin in! Ik lees ook al maanden mee op dit forum en wat een heerlijke voorpret is dat zeg.
Ik ben redelijk tevreden met het blokkenschema, natuurlijk heb ik wat overlappingen, maar dat was te verwachten.
Ik baal alleen enorm dat als Vampire Weekend klaar is in de Alpha Royel Otis in de Bravo begint. Je zou toch zeggen dat ze een beetje hetzelfde publiek trekken, nu mis je sowiewo een deel van één van die bands. Ontzettend jammer wat mij betreft.

• Leuk
Waarderingen: Froyo, Moi332 en JP5
Qua flow vind ik wel een verschil tussen Raye en FKA zitten, die set van Twigs gaat echt van elektronisch dansbaar naar heel breekbaar, waar Raye meer standaard popstructuren heeft. De vraag of het gaat klikken is natuurlijk persoonlijk.
Ik vind FKA kwa perfomance ook gewoon wel duidelijke popinvloeden hebben hoor. Zij het inderdaad wat electronischer, maar het heeft voor mij ook nog wel flinke vleug pop influence. Raye heeft iets meer soul en Chapell Roan misschien net wat meer energie. Het zal vast aan mijn bovenkamer liggen ;), maar het voelt voor mij wel als een dezelfde flow in het festival. Gaat sowieso veel lopen worden.

Users who are viewing this thread