Lowlands 2025

Vind het ook niet meer dan logisch dat Gotu Jim in de Heineken staat, buiten dat zijn stem live vrij matig is, is zijn show wel echt Heineken waardig. Overigens gaat die Heineken ook echt ontploffen want Gotu Jim is nou eenmaal vreselijk populair onder het doorsnee Lowlands publiek.

Wat mij betreft prima, dat zorgt er mooi voor dat de praat / party mensen niet bij Royel Otis staan en die tent hopelijk betreed baar is.
Zijn optreden een paar jaar terug in de x-ray was legendarisch. Zo'n toffe, uitbundige sfeer. Iedereen was blij dat hij er toen eindelijk, na twee jaar corona stond.

Vooral het nacht programma op zaterdag in de Bravo vind ik teleurstellend. Masalo en Blessed Madonna passen beter bij vrijdag imo. Vorig jaar hadden we SOS en Mall Grab op de zaterdag.. Gelukkig wel wat andere leuke acts met CEM, Lammer en Jolani Jhones
Eens!

Mis ook de power op de zaterdag nacht. Verwacht geen knalset van The Blessed Madonna, meer wat om mee in te komen voor een vrijdag.
Chris Stussy een mega show in de bravo zien opvoeren had dit wat mij betreft al een stuk beter gemaakt.
Aangezien BSS een Nederlander is verwacht ik dan wel weer dat hij begrijpt wat je te doen staat op een zaterdag nacht in de bravo.

Lammer is leuk en dat zal gegarandeerd handjes in de lucht worden, maar die hardhouse dj's voelen me toch een partij inwisselbaar en zijn niet verrassend. Misschien toch de X-ray maar eens opzoeken. Hoe is dat doorgaans te doen qua drukte op een zaterdag nacht?

Zondag is wat mij betreft het leukste nachtprogramma. Zelf niet de grootste drum and bass fan, maar Twiena, Gigola, Salome, Basshka, Roi Perez allemaal gaaf. Dit was wat mij betreft beter geweest op de zaterdag, wanneer ik nog niet al mijn kruit verschoten heb.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Ik ben ook zeer benieuwd naar Danny L Harle (dj-set). Ik heb dat eens opgezet, maar daar valt niet echt geen pijl op te trekken.
Iemand toevallig eens bij een optreden van hem geweest?
Voelt voor mij nog steeds de knock-off/Aliexpress versie van Flume, maar dat kan aan mij liggen.

FKA Twigs mooie naam hoor, als die was aangekondigd als derde headliner ipv A$AP Rocky had ik dat ook een sterke 3 headliners gevonden. Maar goed, het is iets meer theatraal indrukwekkend (zoals Sevdaliza) dan grote, bekende hits.

Chris Stussy gaat vast wel lekker vallen, Paul Kalkbrenner ging in datzelfde tijdslot (of was die echt al in de middag?) er ook prima in bij het publiek en dat was zelfs in de Alpha waar er veel meer licht is. Dan is een Heineken voor Stussy nog prima sfeervol te krijgen met allerlei visuals.

Ik vind zijn muziek ook niet passen in een nachtelijke Bravo waar je toch wel verwacht dat het tempo wat omhoog gaat.

Wel een zeer indrukwekkende spot voor Masalo. Denk dat ik die nog wel wil checken.

Lammer als afsluiter in de India... Echt rare boeking maar zal wel teringdruk worden. Slim qua verdeling van publiek in ieder geval wel, voor de mensen die commercieel willen rammen op het einde van de nacht kunnen daarheen en stevige house-avond in de Bravo. Bravo zal daardoor op zaterdagnacht ook minder uitpuilen. (Dus, Festileaks meeting in de Xray bij CEM b2b Pariah zo te lezen? <3)

Voor mezelf een prima blokkenschema. Wel een matige oplossing voor ASAP, maar ze hebben in ieder geval hun best gedaan.

Toevallig naar gotu jims clubtour geweest en hij maakt er daadwerkelijk wel echt een gigantisch feestje van, concert in paradiso zag er ook heel geslaagd uit, en op lowlands kan je natuurlijk verwachten dat artiesten als abel en faberyayo ook wel even langskomen op het podium, denk dat dat een uur feesten wordt in de heiniken hoor

Inderdaad wel zeker iemand die in staat is om er een feestje van te maken, maar ik denk dat de Heineken te groot is voor hem. Ik had een spot in de India zoals IJSLAND vorig jaar logischer gevonden. Verder natuurlijk geen kwalitatief goede rapper.

Voor mijn gevoel wel veel Nederlandse namen op de line up (3 van de 5 bijvoorbeeld op vrijdag in de Alpha).

Net als ieder jaar voelt het een beetje mweh dit blokkenschema. Maar wat gaan we weer hard feesten met z’n allen Lowlanders! Ik heb er weer onvervalst zin in!🥳

Voor wie meer wil lezen over de show van FKA Twigs; de Volkskrant sprak de twee Nederlandse choreografen van haar shows. Sindsdien had ik al veel zin om haar te zien, mooi dat ze nu komt. Jammer dat ik daardoor én Raye én Chappell Roan moet missen. Maar voor mij is FKA Twigs zoveel interessanter dat dat een eenvoudige keuze is.

Anyway, hierbij het artikel: https://www.volkskrant.nl/cultuur-m...-vroeg-fka-twigs-een-nederlands-duo~b796e5cb/

In de podcast hebben ze het ook nog over een lijsttrekkersdebat op zondag. Die zie ik nog niet in het blokkenschema staan.

Voor wie meer wil lezen over de show van FKA Twigs; de Volkskrant sprak de twee Nederlandse choreografen van haar shows. Sindsdien had ik al veel zin om haar te zien, mooi dat ze nu komt. Jammer dat ik daardoor én Raye én Chappell Roan moet missen. Maar voor mij is FKA Twigs zoveel interessanter dat dat een eenvoudige keuze is.

Anyway, hierbij het artikel: https://www.volkskrant.nl/cultuur-m...-vroeg-fka-twigs-een-nederlands-duo~b796e5cb/
Bravo > Alpha is best te lopen hoor. Je mist alleen een paar minuten van de set, dat ben ik van plan. Ik hoef bij Chapell Roan niet tussen het grote grut vooraan te staan.

Het is schreeuwen in de woestijn, maar wat is die blokkenschema functie in de app weer een gedrocht. Waarom kan ik bijna niets zin in 1 oogopslag. Als ik wil zien wat er voor/na een headliner speelt moet ik al scrollen.

Een wijs man zei ooit:

Ieder jaar wordt bij de Lowlands devs geroepen "als ik zes gooi maken we de website nóg kutter!"
Ieder jaar wordt er zes gegooid.

Vind het ook niet meer dan logisch dat Gotu Jim in de Heineken staat, buiten dat zijn stem live vrij matig is, is zijn show wel echt Heineken waardig. Overigens gaat die Heineken ook echt ontploffen want Gotu Jim is nou eenmaal vreselijk populair onder het doorsnee Lowlands publiek.

Wat mij betreft prima, dat zorgt er mooi voor dat de praat / party mensen niet bij Royel Otis staan en die tent hopelijk betreed baar is.
Vond echt meevallen hoe weinig publiek er op Wildeburg op zijn show afkwam en hoeveel mensen het na een paar nummers voor gezien hielden. En Wildeburg publiek is wel zijn publiek met zijn repertoire dat gaat over hard gaan, slecht gaan en afteren.

Een wijs man zei ooit:
Het probleem is eerder dat ze al ik weet niet hoeveel jaar niets gedaan hebben aan die functie. Als er een 'compacte' functie komt ben ik al tevreden. Die balken nemen m'n hele scherm over, waardoor het 0 info toevoegt.

Vond echt meevallen hoe weinig publiek er op Wildeburg op zijn show afkwam en hoeveel mensen het na een paar nummers voor gezien hielden. En Wildeburg publiek is wel zijn publiek met zijn repertoire dat gaat over hard gaan, slecht gaan en afteren.

Ah opvallend, mogelijk ben ik dan wat verblind omdat het in mijn sociale kringen vrij populair is

Het probleem is eerder dat ze al ik weet niet hoeveel jaar niets gedaan hebben aan die functie. Als er een 'compacte' functie komt ben ik al tevreden. Die balken nemen m'n hele scherm over, waardoor het 0 info toevoegt.
Ja ik snap je volledig. Laten we wel wezen: de volledige app is - net als de huisstijl - al jaren een gedrocht. Ik kan me ook niet voorstellen dat er nog nooit iemand geweest is die dit intern heeft aangekaart, dus ik ben benieuwd wat dan de redenen kunnen zijn om dit allemaal zo te houden. Een oplossing is ook weer niet zó complex.

Users who are viewing this thread