Lowlands 2025

FKA Twigs wil ik graag zien, maar ik wil ook mijn voeten heel houden. Ik ga toch voor Papa Roach en dan naar Chapell Roan.

De vrijdag was makkelijk kiezen. De zaterdag is wel heel veel kiezen

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Die zaterdag is bij mij wel echt enorm packed als ik dat vergelijk met de zondag.

Dit wordt mijn (onrealistische spoorboekje):
Vrijdag:
Marathon (X-ray) -> Wodan Boys (India) -> Kingfishr (Bravo) -> Deadletter (India) -> 4 AM KRU (X-ray) -> Nationale wetenschapsquiz (Echo)->London Grammar (Alpha) -> QOTSA (Alpha) -> Wallows (Heineken) -> Warmduscher (X-ray) -> Tramhaus (Heineken) -> Future classics (Heineken).

Zaterdag:
Joep Beving (Bravo) ->Sylvie Kreusch (Heineken)-> Weval (Heineken) -> Sef (Alpha) -> The Beaches (Heineken) vs Squid (India)-> Vampire Weekend (Alpha) -> Royel Otis (Bravo) -> Maruja (X-ray) vs Antony Szmierek (Lima) -> The Murder Capital (India) -> Papa Roach (Heineken) -> Comedy Club Haug -> Het alternatief (Lima)

Zondag:
Ploegendienst (Bravo) -> Kasper van der Laan (Heineken) -> NNO (Alpha) -> Black Country, new Road -> The Chats (India) -> Molchat Doma (Heineken)-> Fontaines DC (Alpha) -> Chase & Status (Bravo) - > Jamie XX vs Trolska Polska -> DJ Gigola, Sub Focus (Waarschijnlijk gewoon naar Kees van Hondt in de Lima)

Voor het nageslacht, hier even nog het lijstje met de nieuwe namen:

Alt Blk Era
Aptijt
Balu Brigada
Been Stellar
Dj Travella
FKA Twigs
Horace Andy & Band
Jembaa Groove
Lair
L'EClair
Oceanic & Greetje Bijma
Roland Cristal
Soapbox
Unpeople
Woodan Boys
Yukimi
Zo! Gospel Choir
Toch wel een beetje teleurgesteld in de nieuwe namen (Ken er ook vrij weinig), alleen Wodan Boys komt bij mij voor nu op het lijstje erbij.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Je kan je trouwens wel alvast voorbereiden op een enorme drukte in de Bravo op vrijdag nacht, de stroming die rechtstreeks vanuit Job & Ki/Ki daarheen wilt wordt enorm

Zullen we geld inzamelen om Marc Rebillet uit de Alpha te krijgen? Man, deze man verdient een vuige, donker tent met een publiek wat onder invloed is en zeker geen zondagmiddag op de Alpha.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en eva84
Ik lees dit ook overigens bij

Zo! Gospel Choir van Berget Lewis en Shirma Rouse bestaat in 2025 vijftien jaar. Het beste nieuws: het Amsterdam-Zuidoost Goed Nieuws Koor komt dat vieren op Lowlands, mét Typhoon en Claude.

Ik vind Cudi helemaal geen "grote" naam eigenlijk, maar blijkbaar mis ik daar iets. Ik heb niet het idee dat die nu heel veel impact heeft gehad hier in NL.
Ik kan het niet met je oneens zijn hoor. Cudi heeft vooral een soort cultstatus (?) onder de hiphopliefhebbers denk ik. A$AP Rocky is objectief een stuk grotere artiest, maar heeft sinds 2018 ook niks meer uitgebracht en zou dat ook niet meer gedaan hebben voor zijn show op Lowlands. Ik denk inderdaad niet dat Cudi headliner was geweest als het niet als vervanger was aangekondigd, maar in de huidige situatie had ik het zeker een toffe optie gevonden. Als we Florence & The Machine kunnen vervangen door Froukje, dan kunnen we Rocky ook wel vervangen door Cudi. Desnoods met een dubbele header van Cudi/Jamie XX.

Ook extra nachten voor de niet dance liefhebbers. Ze proberen het wel!
Toch waren de meeste zaken die ze nu snachts hebben er vorig jaar ook al toch? zoals de vrijdag in de heineken en Het Alternatief in de Lima (Was toen alleen punkimo ofzoiets?)

Ik zeg het niet snel, maar wat een ongelofelijk kut blokkenschema zeg.
De meeste dagen komen laat op gang en als het dan op gang komt dan clasht echt alles met elkaar.
Zondag: Lola Young, FDC, Chase&status en Jamie XX... man man man
Zaterdag: Royel Otis en Chris Stussy tegelijk.... Dan haasten naar RAYE... weer haasten naar FKA Twigs.

Ik zie nu pas Papa Roach tegelijk met FKA Twigs... nou breekt me klomp helemaal zeg.

Man man man ik ga me hardloopschoenen wel meenemen

• Leuk
Waarderingen: olifantengras en @Marc
Vrijdag
Jalen Ngonda > Kingfishr > Gotu Jim > Mula B > QOTSA > Job Jobse & KI/KI > Nachtprogramma

Zaterdag
Joep Bevin of Sylvie Kreusch > Weval > Sef > Bassvictim? > Vampire Weekend > Royel Otis > RAYE > FKA Twigs > Chappell Roan > Nachtprogramma

Zondag
NNO > Kofi Stone > Horsegiirl > Fontaines DC > Chase & Status > Jamie xx > Nachtprogramma

Nog veel ruimte om op te vullen, maar hopelijk dit jaar ook wat meer tijd overhouden voor randprogramma en spontaniteit :)

Kun je makkelijk zien hoeveel kaarten er nu nog op ticketmaster te koop staaan?
Ik heb ze vanochtend(ja echt) geteld. Denk aan 1800-2000 kaarten.
Er stonden er 50 te koop onder de 300.
400 totaal onder 315 euro.
Ongeveer 700 totaal onder de 350 euro. Heel veel kaarten (pak hem beet 600) voor 355 euro.

Ben benieuwd wat deze drop met de prijzen gaat doen.

• Wow
  • Geweldig
Waarderingen: eva84 en daily
Ik zeg het niet snel, maar wat een ongelofelijk kut blokkenschema zeg.
De meeste dagen komen laat op gang en als het dan op gang komt dan clasht echt alles met elkaar.
Zondag: Lola Young, FDC, Chase&status en Jamie XX... man man man
Zaterdag: Royel Otis en Chris Stussy tegelijk.... Dan haasten naar RAYE... weer haasten naar FKA Twigs.

Ik zie nu pas Papa Roach tegelijk met FKA Twigs... nou breekt me klomp helemaal zeg.

Man man man ik ga me hardloopschoenen wel meenemen
Welke dag vind je langzaam op gang komen? Misschien kunnen we je toch nog vroeg van de camping krijgen, ik zie genoeg toffe vinden bij de start van elke dag.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: minicooper7 en XaviLL
Roland Christel is geniaal! Hele vage Franse gast met ook hele vage Nintendo plingel muziek. Heeft ook nog een aardige hit gescoord met Vendetta
Deze zag ik idd op TikTok voorbij komen op Dour, dat zeg er idd echt geniaal uit!!! Kwam maar steeds niet op die naam maar die nummers klinken heerlijk, dat wordt een groot feest in de X-ray.

Als ik dat zo inschat, kan hij misschien ook een surprise optreden geven bij het Bachannaal later op de avond in de Lima? Ook van die middeleeuwse muziek

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Uit de podcast: ze hebben eerst grote namen die in de buurt zijn geprobeerd: dus Charli en Doechii, vervangers van festivals in de buurt vonden ze niet passen bij Lowlands (noemen letterlijk Macklemore), dan maar kwalitatieve acts zoals Little Simz (niet beschikbaar) of FKA Twigs (gelukt)

Welke dag vind je langzaam op gang komen? Misschien kunnen we je toch nog vroeg van de camping krijgen, ik zie genoeg toffe vinden bij de start van elke dag.
Vooral de vrijdag, maar dat ligt vooral aan mij. Het is ook meer frustratie dat ik zoveel clashes heb op zaterdag en zondag.
Als jullie vrijdag tips hebben hoor ik dat graag. Ik hou van alles!

• Leuk
Waarderingen: Novis95

Users who are viewing this thread