Graspop Metal Meeting 2026

Het ziet ernaar uit dat de geruchten mogelijks leiden (of moet ik voor sommige zeggen 'lijden'?) naar een Guns N Roses festival tour in 2026. Zou Graspop ze weer durven plaatsen of gaan ze hun handen ervan af houden?

Verder ook best wel veel geruchten gelezen voor bands die mogelijks eerder naar RW zullen gaan waaronder : The Weeknd, Rolling Stones, Foo Fighters, Radiohead, All Time Low, Kesha, Bad Bunny,... Genoeg headliners voor hun om uit te kiezen lijkt me zodat mocht SOAD op tour gaan we die toch krijgen op Graspop.

Laat ons hoopvol zijn!

Guns n roses altijd welkom. Axl is trouwens meer nummers lager aan het zingen. Het begint ook bij hem door te dringen dat zijn stem kwaliteit verliest....

(Sorry grote fan)

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Ik ben ook grote fan van Guns n' Roses, maar voor mij hoeft het niet meer. Twee keer gezien: 1e keer net na de comeback was top, 2e keer laatste passage op Graspop was niet goed. En de kwaliteit is zeker niet verbeterd sindsdien. Daarnaast zie ik dat ze nog steeds shows van 3 uur spelen met daarin een reeks covers verwerkt die niets toevoegen aan het optreden. Dat wil dus ook zeggen dat er terug een andere headliner als Ghost de vorige keer in volle zon mag spelen, wat zonde is. Een strakke set van 90 min. zou al veel schelen. Nee, ik zie ze liever niet terugkeren onder de huidige omstandigheden.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Ik denk dat Axl in Birmingham de hele wereld heeft laten zien dat hij het duidelijk niet meer kan, en dat dit toch een behoorlijke invloed zal hebben op de ticketverkoop wereldwijd

Zijn slechte performance in Dessel bijvoorbeeld zal het nieuws buiten België niet snel halen, maar dit evenement had zoveel publiciteit overal dat ik me afvraag wat de impact van zoiets is geweest

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Timmetje
I was on tuesday in Budapest at the GnR concert (spontaneous on a business trip).
3,5h without break.
And it was not compareable with GMM23. They are much better than
2 years ago and Axl is in better condition now.

So since Tuesday, I can live with GnR next year as Headliner much more that with my memory from 2023

Het ziet ernaar uit dat de geruchten mogelijks leiden (of moet ik voor sommige zeggen 'lijden'?) naar een Guns N Roses festival tour in 2026. Zou Graspop ze weer durven plaatsen of gaan ze hun handen ervan af houden?

Verder ook best wel veel geruchten gelezen voor bands die mogelijks eerder naar RW zullen gaan waaronder : The Weeknd, Rolling Stones, Foo Fighters, Radiohead, All Time Low, Kesha, Bad Bunny,... Genoeg headliners voor hun om uit te kiezen lijkt me zodat mocht SOAD op tour gaan we die toch krijgen op Graspop.

Laat ons hoopvol zijn!
all time low, kesha, zijn geen headliners, far from, foo fighters hebben ze nog recent gehad (24).
rolling stones die zullen iets los headlinen ipv rock werchter
the weeknd is ook de werchters ontstegen qua groote
blijft er nog over radiohead & Bad Bunny (want die kan ik niet inschatten, maar lijkt me meer voor Dour of Les Ardentes)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
I was on tuesday in Budapest at the GnR concert (spontaneous on a business trip).
3,5h without break.
And it was not compareable with GMM23. They are much better than
2 years ago and Axl is in better condition now.

So since Tuesday, I can live with GnR next year as Headliner much more that with my memory from 2023
Good to hear you enjoyed the show :)

I think with GNR the biggest problem is unreliability, which is not great for a headliner to have
Axl can have a good day or a horrible day, which you can not know beforehand.

In 2023 the forum here was actually pretty positive about the Dutch show, which was during the same summer tour as the Graspop show.
Just like in your case the Birmingham performance was lackluster and the show that you went to was better
A festival organizer can not know which of these two GNR versions they are getting

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Axl in Birmingham de hele wereld heeft laten zien dat hij het duidelijk niet meer kan, en dat dit toch een behoorlijke invloed zal hebben op de ticketverkoop wereldwijd

Zijn slechte performance in Dessel bijvoorbeeld zal het nieuws buiten België niet snel halen, maar dit evenement had zoveel publiciteit overal dat ik me afvraag wat de impact van zoiets is geweest

Heb Sweet Child O Mine eens aangezet, maar zo op video klinkt het dan wel weer beter dan hoe ik Graspop 2023 heb beleefd, wat @basti_phantasti hierboven ook zegt... Maakt het niet meteen goed natuurlijk he

I think with GNR the biggest problem is unreliability, which is not great for a headliner to have
Axl can have a good day or a horrible day, which you can not know beforehand.

Dit dan vooral! Waarbij ik denk dat het meer uitmaakt dan bij bijvoorbeeld Klaus Meine. GNR met een slechte dag of Scorpions met een slechte dag, dan liever Scorpions! (Onder andere natuurlijk korte speeltijd dan, maar ook denk ik dat Klaus zelfs dan nog gewoon meer kwaliteit heeft dan Axl bij een slechte dag)

all time low, kesha, zijn geen headliners, far from, foo fighters hebben ze nog recent gehad (24).
blijft er nog over radiohead & Bad Bunny (want die kan ik niet inschatten, maar lijkt me meer voor Dour of Les Ardentes)
Sfeerspons :')

Bad Bunny lijkt me de festivals ook wel ontstegen inmiddels.

Zou ik alleen maar toejuichen! SOAD is leuk voor die paar bekende nummers, maar Scorpions is gewoon een set lang genieten
voor mij is het omgedraaid,
ik ken enkel winds of change en rock you like a hurricane

maar van soad is dat een set lang genieten van banger na banger
BYOB,toxicity, Chop suey, sugar, aerials, prison song, shimmy, spiders,...

Users who are viewing this thread