Rock Werchter 2026

De eerste beelden van de MCR show zijn wel indrukwekkend. Lijkt mij wel een halve Rammstein show. Ik snap wel dat dit alleen mogelijk is als headliner. En om eerlijk te zijn. Als Sam Fender kan headlinen dan denk ik dat MCR meer volk trekt.
Gisteren ook fragmenten van gekeken en Welcome To The Black Parade integraal, met de nodige traantjes 🖤

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Lisa23 en Pommer
Ik denk dat er onderschat wordt hoe goed nostalgie werkt + het feit dat ze al 15 jaar niet meer in België gestaan hebben. Maar goed, al genoeg woorden aan vuil gemaakt, het is duidelijk dat livenation er zo niet over denkt
Als Livenation er niet zo over denkt dan onderschat niemand het toch? Want dan zal het wel gewoon niet zo zijn. Die gaan ze niet laten lopen als ze denken er effectief geld mee te kunnen verdienen.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Wel een beetje een rare combo.
Liever dat ze weer rare combo's gaan neerzetten zoals in het verleden Pink/Rammstein en Iron Maiden/Black Eyed Peas dan de themadagen zoals ze dit jaar waren. Ik kijk natuurlijk uit het oogpunt als combiticketkoper en niet naar de verkoopbaarheid van dagtickets.

• Leuk
Waarderingen: Neeltje
MCR toch liever niet op een festival IMO. Maar goed, waar anders in België? Wellicht wat stadionshows in Engeland met The Black Parade en wij die een halve show krijgen op RW of Werchter Parklife?

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
MCR toch liever niet op een festival IMO. Maar goed, waar anders in België? Wellicht wat stadionshows in Engeland met The Black Parade en wij die een halve show krijgen op RW of Werchter Parklife?
Lees online dat MCR echt een verhaal gedurende de hele tour heeft. The Black Parade neemt steeds meer van de show over van MCR tenminste dat is het verhaal achter de show. Als ze dit blijven doen in Europa lijkt het mij dat ze daarmee geen festivals gaan doen, 90% van het publiek heeft dan geen flauw idee wat ze aan het doen zijn.

Vanwaar steeds MGK?

Joost lijkt me ook geen Barn Headliner.
MGK komt op 8 augustus met een nieuw album en heeft al laten verstaan in 2026 meteen een World tour ervoor te doen. Joost zie ik als ideale Klub C afsluiter, maar te groot daarvoor vrees ik. Dus dan eerder voorlaatste in de Barn, want head lijkt me ook wel erover en dan is het zoals Charlotte De Witte in 2023

MGK komt op 8 augustus met een nieuw album en heeft al laten verstaan in 2026 meteen een World tour ervoor te doen. Joost zie ik als ideale Klub C afsluiter, maar te groot daarvoor vrees ik. Dus dan eerder voorlaatste in de Barn, want head lijkt me ook wel erover.
zwaaaar onderschat qua populariteit, als ze hem boeken zal het wss 3e laatste main zijn hoor

De meerderheid van het Werchter publiek heeft geen idee wie MCR is. Ik gok zelfs dat 80% geen enkel nummer kent.
Teenagers en I'm not Okay zijn toch twee songs die de gemiddelde muziekfan kent? Die eerste trouwens meermaals in de Hive te horen geweest.

Teenagers en I'm not Okay zijn toch twee songs die de gemiddelde muziekfan kent? Die eerste trouwens meermaals in de Hive te horen geweest.
Ik vind het normaal een zwaktebod om te flexen met onwetendheid omtrent een artiest. ('Wie?') Nou ken ik my chemical romance wel van naam, maar ik ken ook geen enkel nummer. En ik durf mezelf echt wel een 'gemiddelde muziekfan' te noemen en zeker vroeger luisterde ik vaak naar dit soort bands.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Nooit van gehoord. Maar ik ga echt eens in de Welkome To The Black Parade duiken, die hier soms zo bejubeld wordt.

Users who are viewing this thread