Rock Werchter 2026

Veld Pohoda stond bijna vol en denk dat slechts een derde voortijdig de show verlieten. Niet slecht voor een eerste keer Slovakije.

Leuk dat je de show top vond maar daardoor laat je je waarschijnlijk wel een beetje meeslepen in je enthousiasme. 😬

Objectief gezien is Marc Rebillet eigenlijk een nobody, die een groot deel van het mainstream festival publiek niets zegt. Dat een derde het veld voortijdig verliet is toch juist bewijs van het feit dat het voor veel mensen geen aansprekende naam is?

Het is geestig die geïmproviseerde show en volgens mij vaak een hit. Maar juist door het improv karakter kan het ook wel eens op een mis uitdraaien. Ik vind dat op Werchters main amper passen maar met zijn huidige status komt hij sowieso niet in aanmerking voor de hoogste plekken. Daar zijn toch behoorlijk wat airplay en wat hitjes voor nodig.

Voor mij juist een highlight, terwijl ik niet eens binnen bij Klub C stond

Smaken verschillen
Ik vond hem vorig jaar ook top in de Klub C. Het is een gimmick, maar het werkte wel. We hebben goed gefeest, en het is niet eens mijn voorkeursgenre. Het meest waardeloze ooit op RW lijkt me sterk overdreven, maar smaken verschillen idd.

Upgrade naar de barn in de vooravond mag van mij, al weet ik niet of het voor mij de 2e keer nog zo speciaal zou zijn.

De eerste beelden van de MCR show zijn wel indrukwekkend. Lijkt mij wel een halve Rammstein show. Ik snap wel dat dit alleen mogelijk is als headliner. En om eerlijk te zijn. Als Sam Fender kan headlinen dan denk ik dat MCR meer volk trekt.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Pommer en Lars.
Ik vond hem vorig jaar ook top in de Klub C. Het is een gimmick, maar het werkte wel. We hebben goed gefeest, en het is niet eens mijn voorkeursgenre. Het meest waardeloze ooit op RW lijkt me sterk overdreven, maar smaken verschillen idd.

Upgrade naar de barn in de vooravond mag van mij, al weet ik niet of het voor mij de 2e keer nog zo speciaal zou zijn.
Halverwege de dag in Klub C blijft perfecte plek. Zijn show is moeilijk om elke keer spontaan te houden en al helemaal als hij in een keurslijf moet lopen dat bij een hogere spot(en grotere productie) hoort, haalt dat alle charme weg. Leuk voor de liefhebber, waarschijnlijk ook niet duur om te boeken, maar niet geschikt voor de hogere plekken.

De eerste beelden van de MCR show zijn wel indrukwekkend. Lijkt mij wel een halve Rammstein show. Ik snap wel dat dit alleen mogelijk is als headliner. En om eerlijk te zijn. Als Sam Fender kan headlinen dan denk ik dat MCR meer volk trekt.
MCR is in de Benelux denk ik geen headliner....

Ik ben niet zo bekend met My Chemical Romance. Maar als ik dit zo zie, dan zijn ze zeker headlinermateriaal.
Alleen vraag ik mij af in hoeverre zij tickets verkopen. Weet niet hoe ze in de markt liggen. Of ga je zo'n Strokesverhaal krijgen. Wel populair op het forum, maar niet bij de rest.

• Leuk
Waarderingen: Yentel De Buyser
Ik ben niet zo bekend met My Chemical Romance. Maar als ik dit zo zie, dan zijn ze zeker headlinermateriaal.
Alleen vraag ik mij af in hoeverre zij tickets verkopen. Weet niet hoe ze in de markt liggen. Of ga je zo'n Strokesverhaal krijgen. Wel populair op het forum, maar niet bij de rest.
Zou een dag met MCR - Stromae werken?

Ik denk dat er onderschat wordt hoe goed nostalgie werkt + het feit dat ze al 15 jaar niet meer in België gestaan hebben. Maar goed, al genoeg woorden aan vuil gemaakt, het is duidelijk dat livenation er zo niet over denkt. En zo lang ze geen headline spot krijgen gaat die 15 jaar alleen maar hoger worden want de band zelf zal niet voor minder afkomen.

Users who are viewing this thread