Rock Werchter 2026

Mensen die hier legit denken dat MCR op Parklife gaan subben, zijn toch zwaar aan het trippen. Die headlinen overal waar ze staan, verkopen arena's en voetbalstadions uit wereldwijd..maar hier zouden ze tweede viool spelen? Waarom? Omdat ze 15ish jaar geleden in de namiddag stonden?

Die hebben sinds hun stop jaren geleden gewoon een grotere legacy gekregen en hrbben zelfs fans gewonnen. MCR is zo een band die weinig hier gespeeld heeft ook hier, dus als ze op een festival staan...dan staan ze te headlinen. Ik zie die nog eerder een Sportpaleis doen of Belgie gewoon skippen in plaats van te subben op Werchter.

Mensen die hier legit denken dat MCR op Parklife gaan subben, zijn toch zwaar aan het trippen. Die headlinen overal waar ze staan, verkopen arena's en voetbalstadions uit wereldwijd..maar hier zouden ze tweede viool spelen? Waarom? Omdat ze 15ish jaar geleden in de namiddag stonden?

Die hebben sinds hun stop jaren geleden gewoon een grotere legacy gekregen en hrbben zelfs fans gewonnen. MCR is zo een band die weinig hier gespeeld heeft ook hier, dus als ze op een festival staan...dan staan ze te headlinen. Ik zie die nog eerder een Sportpaleis doen of Belgie gewoon skippen in plaats van te subben op Werchter.
Die zijn hier in de Benelux niet zo groot toch? Bij de vorige tour stonden ze in Nederland in de RTM stage (vergelijkbaar met afas) en skipten ze België. Denk je echt dat die een sportpaleis zouden vullen? Kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Als die een headline positie eisen zullen de majors hier ze wel laten schieten lijkt me

Echt totaal niet zo populair hier en nooit geweest. Subben op Parklife is echt mooi. Al zal dat niet gebeuren.

Is Balthazar - The War on Drugs - headliner zo ondenkbaar of schat ik ze beiden te laag in? 😅
Ik vind beide iets te hoog. Ben enorme fan van beide zeker The War on Drugs. Maar ze speelde in 2022 als sub headliner met toen een prachtig nieuw album. Ik denk niet dat er nu veel meer inzit... Hun muziek leent voor mij niet volledig in het donker om een volledige wei echt in lichter laaie te doen zetten. Als sub met een ondergaand zonnetje ideaal als opwarmer voor de echte mainact. Ik vind ze prachtig maar ik zou ze zelf liever niet als afsluiter zien omdat het toch wat rustigere muziek is.

Jullie blijven hier altijd naar het verleden kijken wanneer het op MCR aankomt, het is NU dat telt. Die hun legacy is gewoon een stuk gegroeid sinds ze weg waren en headlinen overal waar ze nu spelen. Dus ik herhaal...ik zie ze eerder Belgie skippen dan bij ons te subben voor een band als Linkin Park.

Jullie blijven hier altijd naar het verleden kijken wanneer het op MCR aankomt, het is NU dat telt. Die hun legacy is gewoon een stuk gegroeid sinds ze weg waren en headlinen overal waar ze nu spelen. Dus ik herhaal...ik zie ze eerder Belgie skippen dan bij ons te subben voor een band als Linkin Park.
Ik snap zoiets op een Rock Am Ring ofzo, maar op een Werchter echt niet zo hoog. Sub is echt hoogst haalbare lijkt me.

Die zouden op geen enkele major in de Benelux headlinen. Niet eens sub op Pinkpop of Werchter gok ik.

Ik vind beide iets te hoog. Ben enorme fan van beide zeker The War on Drugs. Maar ze speelde in 2022 als sub headliner met toen een prachtig nieuw album. Ik denk niet dat er nu veel meer inzit... Hun muziek leent voor mij niet volledig in het donker om een volledige wei echt in lichter laaie te doen zetten. Als sub met een ondergaand zonnetje ideaal als opwarmer voor de echte mainact. Ik vind ze prachtig maar ik zou ze zelf liever niet als afsluiter zien omdat het toch wat rustigere muziek is.
Ja, ik ben het eens met jou hoor. Zou idd wat 'saai' zijn als echte headliner - daarom zie ik het wel werken met een Radiohead (kans is heel klein) of zo.
Balthazar kan evt. wel een slot vroeger (of in de barn) en dan nog iets mooi ertussen.

Opzich zie ik graspop het risico nog wel nemen, aangezien die 8 headliners nodig hebben en qua ticketverkoop wat minder afhankelijk zijn van grote headliners.

Volgens mij bedoelt hij ook dat Balthazar en TWOD dan vóór de headliner staan. Dat lijkt me wel een mooi drietal. Moet Balthazar wel eerst met nieuw materiaal komen.

• Leuk
Waarderingen: abzurd
Ik ving ook nog iets op over een vijfde podium op de wensenlijst van Herman, maar of dat een vaag gerucht is of ergens op gebaseerd is weet ik niet. Heeft iemand anders dit ook gehoord?

Ik ving ook nog iets op over een vijfde podium op de wensenlijst van Herman, maar of dat een vaag gerucht is of ergens op gebaseerd is weet ik niet. Heeft iemand anders dit ook gehoord?
Ik vermoed dat Herman altijd wel aftast wat kan.

Ik vermoed dat Herman altijd wel aftast wat kan.
Hij zei onlangs in een interview (ROBtv denk ik), dat ze ook op zoek zijn naar extra grond, dat zal wss aan het Tarweland zijn (achter The Slope en Klub C).

Het was in het verleden ook de bedoeling om The Hive Resort te verhuizen naar de Grote Baan en ze hadden zelfs die gronden aangekocht. Geen idee wat ermee is gebeurd na het stilleggen van de werken (grond gelijktrekken).

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Omdat ze hier dus geen headliner kunnen zijn. Vandaar dat ik ze ook niet zie komen. Als ze al touren.

Users who are viewing this thread