Rock Werchter 2025

Dat gebeurd helaas altijd... Vooral voor de headliner, veel gedruk en getrek
Dit blijft zo'n bizar gegeven bij Werchter.

Ik ben een paar keer bij een headliner in het voorvak gaan staan (het tweede voorvak weliswaar). Het is echt bijna vechten om door de poortjes te geraken een uur op voorhand. De paar keer dat ik dat deed stond ik altijd omringd door mensen die nog geen 5 nummers van die headliner kennen... Heb ik gewoon altijd al pech gehad?

Ik doe het zelden nog. Een beetje meer naar achteren is zoveel fijner (zeker als je met wat vrienden bent). Maar de paar keer dat ik het toch doe/deed. Sta ik er altijd versteld van hoe sommige mensen zich gedragen. Ik heb eigenlijk denk ik nog nooit geweten dat de sfeer beter was in dat voorvak dan bv. er net achter... Maar again, je moet ook wat geluk hebben met wie rondom je staat.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RutgerGM en MrJames
Ach, is gewoon begrijpbare frustratie omdat je in jouw jubileumjaar een vermijdbare cancel ziet. In zijn IG-communicatie geeft Fender ook zelf tussen de lijnen toe dat die F1 gig risicovol was, gezien de staat van zijn stem aan het begin van de week. En Jimmy gaf al aan dat we niet het volledige verhaal achter die cancel kennen.

Wedden trouwens dat Herman en het management van Fender achter de schermen al bezig zijn met een plek voor volgend jaar? Al vermoed ik dat dat eerder als sub/coheadliner wordt dan opnieuw afsluiter.
Ik zie ze hem wel in combo zetten met The Cure eigenlijk. Zou een zeer mooie combo zijn die elkaar goed complementeert.

Dit blijft zo'n bizar gegeven bij Werchter.

Ik ben een paar keer bij een headliner in het voorvak gestaan (het tweede voorvak weliswaar). Het is echt bijna vechten om door de poortjes te geraken een uur op voorhand. De paar keer dat ik dat deed stond ik altijd omringd door mensen die nog geen 5 nummers van die headliner kennen... Heb ik gewoon altijd al pech gehad?

Ik doe het zelden nog. Een beetje meer naar achteren is zoveel fijner (zeker als je met wat vrienden bent). Maar de paar keer dat ik het toch doe/deed. Sta ik er altijd versteld van hoe sommige mensen zich gedragen. Ik heb eigenlijk denk ik nog nooit geweten dat de sfeer beter was in dat voorvak dan bv. er net achter... Maar again, je moet ook wat geluk hebben met wie rondom je staat.
Beste plek is de golden triangle, binnen 50-100 meter het podium, een bar en de wc's

Zo, flink drummen nog 20 minuten voor Olivia op moet. En sta niet eens zo ver voorin.

Verwacht een beetje ontlading, na de handrem van Kahan daarnet.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Ach, is gewoon begrijpbare frustratie omdat je in jouw jubileumjaar een vermijdbare cancel ziet. In zijn IG-communicatie geeft Fender ook zelf tussen de lijnen toe dat die F1 gig risicovol was, gezien de staat van zijn stem aan het begin van de week. En Jimmy gaf al aan dat we niet het volledige verhaal achter die cancel kennen.

Wedden trouwens dat Herman en het management van Fender achter de schermen al bezig zijn met een plek voor volgend jaar? Al vermoed ik dat dat eerder als sub/coheadliner wordt dan opnieuw afsluiter.
De vraag is of hij sub zal willen zijn - als je dit jaar eigenlijk headliner was.

Maar iedereen, zowel Rock Werchter als het management van Fender, weten ondertussen dat hij zo’n dag niet kan dragen…
Is er eigenlijk een idee van hoe goed/slecht die ticketverkoop liep voor Fender? Hoe ver zat Werchter van een uitverkoop vandaan. De toevoeging van in eerste instantie KOL en later Yungblud deed vermoeden dat er toch nog wel wat marge was.

"Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren" en "we zien wel" is aardig respectloos imo. De beste man is ziek en kon niet optreden. Die zal zelf ook wel totaal ongoocheld zijn.

Zeg gewoon dat je baalt en wens hem beterschap. Meer is nu niet nodig, zeker niet in de pers.
Helemaal akkoord met je laatste zin.
Anderzijds: de frustratie van Schueremans komt ongetwijfeld voort uit het feit dat 1) Sam Fender hoogstwaarschijnlijk wel al langer dan 1 dag op voorhand wist dat ie met stemproblemen kampte, en 2) ik ben ervan overtuigd dat Schueremans helemaal overtuigd is van de kwaliteiten van Sam Fender, maar deze late annulatie doet het imago van Rock Werchter geen deugd + hoe ga je als organisator kunnen vermijden dat Sam Fender deze frats niet nog eens opnieuw lapt?
Ik kan me gerust voorstellen dat er achter de schermen even blinde paniek heerst wanneer je headliner last minute cancelt...

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en Joslittel
Helemaal akkoord met je laatste zin.
Anderzijds: de frustratie van Schueremans komt ongetwijfeld voort uit het feit dat 1) Sam Fender hoogstwaarschijnlijk wel al langer dan 1 dag op voorhand wist dat ie met stemproblemen kampte, en 2) ik ben ervan overtuigd dat Schueremans helemaal overtuigd is van de kwaliteiten van Sam Fender, maar deze late annulatie doet het imago van Rock Werchter geen deugd + hoe ga je als organisator kunnen vermijden dat Sam Fender deze frats niet nog eens opnieuw lapt?
Ik kan me gerust voorstellen dat er achter de schermen even blinde paniek heerst wanneer je headliner last minute cancelt...
De humor is ook wel dat Fender in 2022 ook last minute af had gezegd. Toen voor een vroege avond barn spot. Toen werd Turnstile gepromoot en door covid bij Greta werd die nóg eens gepromoot.

Dankzij hem krijgen publieks menners. Sn Turnstile en Yungblud de kans om op heel hoge posities te spelen. Dat is toch sympathiek van hem.

De vraag is of hij sub zal willen zijn - als je dit jaar eigenlijk headliner was.
Tja.
Hij is hier opgehemeld en kreeg de kans van zijn leven om op een e n o r m festival buiten The UK af te sluiten. Hij heeft nog een dikke rekening open staan . Water bij de wijn of niet als je het mij vraagt. iig met een dikke combi als grote namen

Laatst bewerkt:
T is dat mijn voeten echt compleet op zijn maar Overmono en Rufus waren wel echt tof.

Rodrigo klinkt ook scherp zittend vanaf t veld, veel vroege hitjes maar ze heeft de vaart er goed in zitten!

Hij staat er nog niet tussen dus het zal wel niet, maar ergens hoop ik dat de set van 2manydjs nog op de stream verschijnt. Ik ben nu toch wel heel benieuwd wat er allemaal uit die goocheldoos bij de main komt.
Op het podium zelf zullen ze alvast niet staan als ik het goed begrepen heb.

Users who are viewing this thread