Graspop Metal Meeting 2026

Matt Horn zijn vlog van graspop is er ook, en ook hier niet meteen goeie woorden voor de catering (via CC). En als ik het zo zie dan zijn het ook geen onmogelijke requests.
Ik heb het niet bekeken maar Matt is drumtech van Falling In Reverse. Ik heb het aan Chat Gpt gevraagd. En zodus mogelijks opgestookt door Ronnie ...

Misschien hebben die de voorwaarde op het grootste podium te willen spelen. 2x zo een zetten als op werchter en het is mss opgelost 😄 past ineens die productie van Ghost en Sleep Token ook!
Of stel je voor dat ze de wanden tussen North en South eruit kunnen tillen voordat Metallica begint.
“You call that a stage? THIS is a stage!”

• Leuk
Waarderingen: Lars.

Matt Horn zijn vlog van graspop is er ook, en ook hier niet meteen goeie woorden voor de catering (via CC). En als ik het zo zie dan zijn het ook geen onmogelijke requests.
Het ziet er niet best uit en Graspop mag hier ook zeker op aangesproken worden als dit een norm blijkt te zijn voor hun.
Als je dit vergelijkt met een vlog of 2 eerder van Matt op Rock am Ring dan is dat wat Graspop bied voor de crew en artists echt heel karig.
Ik hoop toch wel dat ze beter bieden en dat dit gewoon een jammer timing was van de crew om te gaan eten, maar ook dat mag geen excuus zijn denk ik?

Verder trouwens wel een toffe video om wat meer van de backstage setup te zien van Graspop :D

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en PreFXDesigns
Deed indd pijn om dat te zien. Volg Matt al een tijdje, en dit was voor zover we in de video konden zien wel echt héél magere catering als je vergelijkt met andere festivals...

Ook interessant om te zien hoe ze hun line check backstage moeten doen op Graspop, terwijl op andere festivals dit wel onstage gebeurt. Zou dit door de grote productie van Slipknot zijn?

Het ziet er niet best uit en Graspop mag hier ook zeker op aangesproken worden als dit een norm blijkt te zijn voor hun.
Als je dit vergelijkt met een vlog of 2 eerder van Matt op Rock am Ring dan is dat wat Graspop bied voor de crew en artists echt heel karig.
Ik hoop toch wel dat ze beter bieden en dat dit gewoon een jammer timing was van de crew om te gaan eten, maar ook dat mag geen excuus zijn denk ik?

Verder trouwens wel een toffe video om wat meer van de backstage setup te zien van Graspop :D
Er waren backstage toch wel wat verschillende zaken te krijgen op donderdag. Op dat linkse lege stuk bar stond toen ook nog vanalles.. momentopname denk ik..

Er waren backstage toch wel wat verschillende zaken te krijgen op donderdag. Op dat linkse lege stuk bar stond toen ook nog vanalles.. momentopname denk ik..
als ik zie dat ze na hun 'lunch' naar knocked loose zijn geweest en knocked loose speelde 15:45. dan snap ik wel dat er tegen dan niet zo veel meer was maar langs de andere kant denk ik dat dit niet de eerste keer is dat er een band of crew wat later komt eten door omstandigheden en zou ik toch hopen dat hier rekening mee gehouden wordt.

Dan nog,...geen excuus

Als je ziet wat wij allemaal op het terrein kunnen eten, dan kan je voor artiesten best wel iets degelijks neerzetten en tijdstip onzin,..
je hoort gewoon de hele dag door te kunnen voorzien.

Stukje organisatie en planning

Is gewoon via canva! als je wil kan ik je een link sturen naar het document, dan kun je gewoon zelf wat namen invullen :)
ik heb er het geduld niet voor:p Bij deze mijn lijstje en ik kijk later wel om het in een affiche te gieten.

Heb geprobeerd om de verwachtingen niet te hoog te leggen en het realistisch te houden.
5 bands per stage behalve marquee, suggesties daar zijn zeker welkom.

ThursdayFridaySaturdaySunday
north stageBring me the horizonGhostsleep tokensabaton
channel zeroalter bridgeBeartoothJourney
sepulturaTriviummastodonAccept
bury tomorrowP.O.Dfit for a kingskid row
majesticaloathepresidenteclipse
south stageGojirathe offspringparkway drivealice cooper
Amon amarthlamb of godBeartoothSaxon
bad religionavatarA day to rememberthree days grace
alien weaponryhalestormslaughter to prevailphil cambel
Delainthunderbleed from withinloudness
MarqueeMayhemMeshuggahKreatorDimmu Borgir
DownIgorrrFleshgod apocalypseCradle of filth
kanonenfieberfinntrollat the gatesMarduk
gnomecoffin feedernoctemDool
Jupiler stageBilly talentbiohazardBlind guardianhollywood undead
agnostic frontmake them suffersonata arcticabloodywood
less than jakeas it isad infinitumbrand of sacrifice
knosisthrowneleineannisokay
stabknosisblackbriarmindwar
metal domerussian circleszeal and ardorswanssolstafir
combichristdoodseskaderkarnivooldeathstars
avianaalltvolathornhill
molten56.frontiererresolve
aether realmhemelbestormerbarkpaledusk

Laatst bewerkt:
ik heb er het geduld niet voor:p Bij deze mijn lijstje en ik kijk later wel om het in een affiche te gieten.

Heb geprobeerd om de verwachtingen niet te hoog te leggen en het realistisch te houden.
5 bands per stage behalve marquee, suggesties daar zijn zeker welkom.

ThursdayFridaySaturdaySunday
north stageBring me the horizonGhostsleep tokensabaton
channel zeroalter bridgeBeartoothJourney
sepulturaTriviummastodonAccept
bury tomorrowP.O.Dfit for a kingskid row
majesticaloathepresidenteclipse
south stageGojirathe offspringparkway drivealice cooper
Amon amarthlamb of godBeartoothSaxon
bad religionavatarA day to rememberthree days grace
alien weaponryhalestormslaughter to prevailphil cambel
Delainthunderbleed from withinloudness
MarqueeMayhemMeshuggahKreatorDimmu Borgir
DownIgorrrFleshgod apocalypseCradle of filth
kanonenfieberfinntrollat the gatesMarduk
gnomecoffin feedernoctemDool
Jupiler stageBilly talentbiohazardBlind guardianhollywood undead
agnostic frontmake them suffersonata arcticabloodywood
less than jakeas it isad infinitumbrand of sacrifice
knosisthrowneleineannisokay
stabknosisblackbriarmindwar
metal domerussian circleszeal and ardorswanssolstafir
combichristdoodseskaderkarnivooldeathstars
avianaalltvolathornhill
molten56.frontiererresolve
aether realmhemelbestormerbarkpaledusk
Ziet er wel als een realistisch lijstje uit!

Dit was op vrijdag ;) Slipknot en FIR waren op vrijdag

Dat Rob Zombie en Breaking Benjamin niet graag in Europa touren weten we, maar Lamb of God is zo bizar, een vaste huisband van Graspop die er zo'n beetje om de paar jaar stond en heel vaak het Europese festival seizoen deed en tegen de volgende editie al 7 jaar niet meer blijft me een raadsel. het zal wel vanwege de gestegen kosten zijn maar blijf het apart vinden. hoop echt dat ze er weer eens zullen staan ja. (en die andere 2 zouden inderdaad ook tof zijn)
Lamb of God was in 2023 nog in Europa, op tour met Kreator. Waarom ze de Europese festivals al even mijden is me niet duidelijk. Ticket sale en wat er overblijft voor de band zal er misschien wel voor iets tussen zitten, geen idee.

Lamb of God was in 2023 nog in Europa, op tour met Kreator. Waarom ze de Europese festivals al even mijden is me niet duidelijk. Ticket sale en wat er overblijft voor de band zal er misschien wel voor iets tussen zitten, geen idee.
Waarom zou dat voor hen anders/gevoeliger liggen dan andere bands?

Ze hebben in 2023 nog een Europese tour gedaan (zaalshows, o.a. AB) en sindsdien zijn die gewoon voornamelijk in de US/Canada gebleven. Hier en daar eens uitgeweken naar Mexico, Indonesië,…

Doen vanavond nog een show op het afscheidsconcert van Black Sabbath in Villa Park. Heerlijke line-up trouwens.

Ik zou ze nu zelfs durven tippen voor Europa in 2026.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Waarom zou dat voor hen anders/gevoeliger liggen dan andere bands?

Ze hebben in 2023 nog een Europese tour gedaan (zaalshows, o.a. AB) en sindsdien zijn die gewoon voornamelijk in de US/Canada gebleven. Hier en daar eens uitgeweken naar Mexico, Indonesië,…

Doen vanavond nog een show op het afscheidsconcert van Black Sabbath in Villa Park. Heerlijke line-up trouwens.

Ik zou ze nu zelfs durven tippen voor Europa in 2026.
In 2022 ook al een Europese tour eh, toen deden ze de Europese festivals in augustus

Als ze volgend jaar nog eens de juni festivals doen is dat 3 keer in 4 jaar tijd. Niet slecht denk ik hoor. Anthrax heeft sinds de pandemie niet meer in België opgetreden. Èèn Europese tour waarbij België werd overgeslagen

De reden dat Anthrax zo weinig nog tourt in Europa trouwens is naar hun eigen zeggen wegens de extreem hoge en extreem hard toegenomen kosten om hier te touren

Lees veel namen waar mijn metalen hart sneller van gaar kloppen. Dit jaar helaas moeten overslaan maar in 2024 voor het eerst met mijn dochter en schoonzoon geweest(daarvoor vele jaren met vrienden, en dat is toch anders :cool:): en ze willen beiden op herhaling! Dus maar even een klein wensenlijstje(van ons alledrie) het forum opslingeren:
SOAD-Slayer-Killswitch Engage-Parkway Drive-Lamb of God-Nightwish-TAIM-BMTH-Cannibal Corpse-Volbeat-Twisted Sister-Cavalera Brothers(Arise set?)-Ministry-Rob Zombie-Vader-Decapitated-Mercyful Fate-Chimaira(schijnen weer shows te geven)-Testament-Mr.Bungle-Biohazard-Life of Agony-Deez Nutz-Kataklysm-....

Om gewoon even wat namen te noemen....😁

• Leuk
Waarderingen: johanra en won666
Dan nog,...geen excuus

Als je ziet wat wij allemaal op het terrein kunnen eten, dan kan je voor artiesten best wel iets degelijks neerzetten en tijdstip onzin,..
je hoort gewoon de hele dag door te kunnen voorzien.

Stukje organisatie en planning
Er zijn gigantisch veel bands die regelmatig op Graspop passeren. Slipknot stond er voor de 9e keer? In Flames zei dat Graspop 1 van de beste metal festivals ter wereld is.

Ik vermoed dat het wel zal meevallen met slechte catering, want anders zouden bands niet terugkeren, of toch niet zo vaak. Er is ook een professionele kok aanwezig die alles in goede banen leidt. Het is voor zover ik weet ook de enige band die klaagt en de eerste keer dat er zo'n zaken naar boven komen. Ofwel een misverstand, ofwel zat er ergens een gat tussen of mss was er een technisch mankement. Ofwel zit FiR de feiten te verdraaien om nog wat internetpunten te scoren. Dat kan ook :).

• Leuk
Waarderingen: Paddy en EddiePlaysBass
- Breaking Benjamin
- Creed

Laten we hopen, nieuwe en verfrissende namen!
Mogen ook:

- Alter Bridge
- Black Label Society
- Mammoth
- Black Stone Cherry
- Sammy Hagar (met de Van Halen tour)
-(System of a Down)
-(Volbeat)
- Richie Kotzen of Marty Friedman, Joe satriani, Paul Gilbert , zou ook eens leuk zijn!
- Pennywise

leuke aankondiging toe 🤘 al was ik meer van zijn solo werk en van black sabbath meer de dio periode.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo

Users who are viewing this thread