Alcatraz Open Air 2025

Vrees dat je daar wel eens pech mee kan hebben. Alcatraz kondigt wel vaker gewoon al tijdens of vlak na het festival namen aan. 😄
Laat mij nou even.....ik heb soms ook hoop. Alcatraz heeft dit jaar D.A.D. en Prong ook al gekaapt😥

Edit: doet Alcatraz Helloween. Krijgen we op GMM Accept😉

Laat mij nou even.....ik heb soms ook hoop. Alcatraz heeft dit jaar D.A.D. en Prong ook al gekaapt😥

Edit: doet Alcatraz Helloween. Krijgen we op GMM Accept😉
Dat festival waar die bands spelen zit kwa datum wel echt heel ver van graspop dus zou niet te veel hoop hebben

De map van het terrein staat online. Is er rechts van de Swamp, vlak voor de VIP, een extra tent om te zitten voorzien?
Het lijkt er precies ook op dat er een stuk camping in de Eagle Plaza is verwerkt? Het Eagle Plaza Café ligt dan achter dat stuk camping?

De map van het terrein staat online. Is er rechts van de Swamp, vlak voor de VIP, een extra tent om te zitten voorzien?
Het lijkt er precies ook op dat er een stuk camping in de Eagle Plaza is verwerkt? Het Eagle Plaza Café ligt dan achter dat stuk camping?
dat is ook nog deel van de VIP. je hebt de grote vip tent, dat is de bar met zicht op het podium en dan er onder heb je de VIP wc en daar onder VIP resto in die tent, die stond er al altijd. Het stukje daar onder 'el Hongo', de nieuwe merch tent is wel nieuw.

• Leuk
Waarderingen: Rik Tammenaars
Ik zit te twijfelen om dit jaar ook voor het eerst te gaan. Heb dit weekend vrij omdat ik normaal naar Nirwana Tuinfeest ga, maar zit toch zwaar te twijfelen om met vrienden mee te gaan.
Heeft iemand een klein lijstje met pros en cons van dit festival waar ik rekening mee moet houden?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Skut10
Ik zit te twijfelen om dit jaar ook voor het eerst te gaan. Heb dit weekend vrij omdat ik normaal naar Nirwana Tuinfeest ga, maar zit toch zwaar te twijfelen om met vrienden mee te gaan.
Heeft iemand een klein lijstje met pros en cons van dit festival waar ik rekening mee moet houden?

pros: er zijn geen cons!

Al kan het in augustus natuurlijk ook flink warm zijn, maarja, dat kan het bij Graspop ook.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: nikita en MetalLimbo
Maar iets serieuzer:

Goed voedsel, weinig wachttijden omdat het een kleiner festival is. Meer randentertainment dan op Graspop. Goede sfeer.
Oke dit klinkt al goed, ja ik ben de week ervoor op Wacken. Dus dat is dan weer een flinke cultuurshock waarschijnlijk. Ik ga dus ook niet direct voor de artiesten, want het meeste kan ik daar toch al zien. Maar dit lijkt me altijd al een tof festival om ook mee te pakken!

Ik kan verzekeren dat de randentertainment nog een niveautje naar boven zal gaan in vergelijking met vorig jaar.

enige con, voor sommigen een con voor sommigen geen probleem is dat er geen afterparty is, maar dat is een overeenkomst met stad en de buurtbewoners, daar is niet veel aan te doen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Er is slechts één echte con en dat is dat ze op Alcatraz (tenzij extreme hitte) niet voorzien in gratis drinkwater. Voor de rest is het Graspop, maar dan kleinschaliger en Bourgondischer. Ik voel me als bezoeker daar in de watten gelegd. De sfeer is fantastisch, de podia fijn. Geen wachtrijen, ontzettend lekker eten. Zowel qua aanschaf van munten als het uitgeven van munten ietsje minder duur dan Graspop.

Wat Graspop wel heeft zijn de grotere namen natuurlijk. En Graspop heeft een extra podium, dus meer bands. En Alcatraz boekt meer in de niche metal, dus black/death/thrash/doom. Dat soort dingen. En dus minder metalcore en modernere metalvormen. Al staan er wel van dat soort bands ook, natuurlijk.

• Leuk
Ik kan verzekeren dat de randentertainment nog een niveautje naar boven zal gaan in vergelijking met vorig jaar.

enige con, voor sommigen een con voor sommigen geen probleem is dat er geen afterparty is, maar dat is een overeenkomst met stad en de buurtbewoners, daar is niet veel aan te doen.
Helemaal te begrijpen! Vind ik zelf inderdaad wel een "nadeel" gezien ik die op elk festival tot het laatste nummer meepak :ROFLMAO:
Maar goed, als ik dit zo al hoor word het wel gewoon een feestje en regel ik de afterparty maar met genoeg bier op de camping 🍻🎉

• Leuk
Er is slechts één echte con en dat is dat ze op Alcatraz (tenzij extreme hitte) niet voorzien in gratis drinkwater.
Een medewerker op het festival vertelde mij dat het in feite wel (veilig) water is, maar er bepaalde regulaties niet in orde zijn om te spreken van drinkwater. Pak me niet op mijn (of eerder zijn) woorden, maar ik zag heel wat mensen er toch gretig van drinken.
Nu, konden ook Nederlanders zijn die dachten dat het Heinneken van de tap was.. 🤣

Ik zit er ook sterk over te twijfelen, het valt precies in mijn vakantie waar ik nog geen concrete plannen voor heb. Dus waarom niet een weekendje Belgie!
Welke bands zouden jullie mij aan kunnen raden? Ik ben zelf liefhebber van post/prog/slugde/doom/stoner.
Met die subgenres kan je een behoorlijk gevuld programma samenstellen
Vrijdag: Frayle (doom) ,Dvne (prog) , Conjurer (post), Year Of No Light (post), Mastodon (sludge/prog) , Slomosa (stoner) & King Buffalo (stoner)
Zaterdag: Between The Buried & Me (prog), Ne Obliviscaris (prog), Vola(prog), Leprous (prog) & Candlemass (doom)
Zondag: Gaerea (post black), Borknagar (prog) , Cult of Luna (post), Briqueville (post), Fu Manchu (stoner), Earthless (psych/prog)

Een medewerker op het festival vertelde mij dat het in feite wel (veilig) water is, maar er bepaalde regulaties niet in orde zijn om te spreken van drinkwater. Pak me niet op mijn (of eerder zijn) woorden, maar ik zag heel wat mensen er toch gretig van drinken.
Nu, konden ook Nederlanders zijn die dachten dat het Heinneken van de tap was.. 🤣

Ik heb het water ook gewoon gedronken, maar kwam er ook pas aan het eind van onze festivaldag achter dat het niet was bestempeld tot drinkwater... Wel ziek geworden, maar dat zal vermoedelijk eerder gewoon een corona achtig iets zijn geweest.

Met die subgenres kan je een behoorlijk gevuld programma samenstellen
Vrijdag: Frayle (doom) ,Dvne (prog) , Conjurer (post), Year Of No Light (post), Mastodon (sludge/prog) , Slomosa (stoner) & King Buffalo (stoner)
Zaterdag: Between The Buried & Me (prog), Ne Obliviscaris (prog), Vola(prog), Leprous (prog) & Candlemass (doom)
Zondag: Gaerea (post black), Borknagar (prog) , Cult of Luna (post), Briqueville (post), Fu Manchu (stoner), Earthless (psych/prog)
Thanks! Dus zonder in te luiteren zou ik al bijna gek zijn om niet heen te gaan (tenminste dat is wat ik mijzelf vertel).

• Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Users who are viewing this thread