Graspop Metal Meeting 2026

Klopt, maar Ghost hecht natuurlijk wel heel veel waarde aan de productie. En dan ook nog het telefoonverbod dat op festivals niet gehanteerd kan worden. Misschien hebben ze helemaal geen zin om festivals te doen
Zoals iemand al zei, Tool stond er ook desondanks anti-gsm beleid. En wat ik wil toevoegen: Till Lindemann heeft zich ook aangepast. Ook bv Powerwolf hun productie was minder groots dan de zaalshows. Dus bands willen echt wel aanpassen naar de festivals hoor ;). Sabaton bv toen die Zweedse clubshows deden tussen hun gigantische arenatours door, speelden die ook zonder pyro. En er is een zaal in Milaan, genaamd Alcatraz (niet naar Alcatraz in Kortrijk) waar ook veel bands spelen als Powerwolf maar daar mag geen pyro gebruikt worden (plafond is te laag vermoed ik) dus daar speelt Powerwolf zonder pyro. En Amon Amarth zonder explosie wanneer Twilight Of The Thundergod invalt? Het kan. Johan hegg slaagt dan wel met zijn Thorhamer, van een explosie is er niks sprake in de 013 in Tilburg

Zoals iemand al zei, Tool stond er ook desondanks anti-gsm beleid. En wat ik wil toevoegen: Till Lindemann heeft zich ook aangepast. Ook bv Powerwolf hun productie was minder groots dan de zaalshows. Dus bands willen echt wel aanpassen naar de festivals hoor ;). Sabaton bv toen die Zweedse clubshows deden tussen hun gigantische arenatours door, speelden die ook zonder pyro. En er is een zaal in Milaan, genaamd Alcatraz (niet naar Alcatraz in Kortrijk) waar ook veel bands spelen als Powerwolf maar daar mag geen pyro gebruikt worden (plafond is te laag vermoed ik) dus daar speelt Powerwolf zonder pyro. En Amon Amarth zonder explosie wanneer Twilight Of The Thundergod invalt? Het kan. Johan hegg slaagt dan wel met zijn Thorhamer, van een explosie is er niks sprake in de 013 in Tilburg
Heb hier trouwens ook schrik voor bij Parkway Drive in Vorst. Geen idee of de brandweer zo'n vuurzee toelaat indoor..

Rockstadt 2025 moet nog beginnen maar toch ook al de eerste namen voor 2026 met Helloween & Accept . Maar die kunnen dus even goed naar Alcatraz gaan.

Bekijk bijlage 14973
Helloween heeft ook al een show in Spanje een week na Graspop. Duitse band (met buitenverblijven wel in Malta en dergelijke denk ik) dus lijkt mij dat die gewoon heel de zomer lang enkele zomerfestivals gaan doen. Laat ons hopen dat Alcatraz of Graspop daar bij is!

• Leuk
Waarderingen: saurus en johanra
RAR: Linkin Park
Nova Rock: The Offspring en BMTH
ITTG: Queensryche, Vandenberg, Crimson Glory, Gnome, conan, picture, dormant Ordeal
Impericon en Vainstream: Rise Against
Barcelona Rock Fest: Helloween
Rockstad: Helloween & Accept
South of Heaven: Sepultura

buiten ITTG (wegens gebrek aan kennis) toch allemaal 'vrij' zekere namen lijkt me. hetzij Rise against en the offspring misschien eerder RW.

Ze zijn er wel snel bij sommigen.

• Leuk
Waarderingen: won666
Sepultura lijkt me een mooie marquee head tijdens een headliner als bmth ofso, is iedereen toch blij
misschien vandaar de tent aanpassing :) voortschrijdend inzicht omdat het een afscheidstoer is en koppen lopen zal zijn voor de fans

Sepultura lijkt me een mooie marquee head tijdens een headliner als bmth ofso, is iedereen toch blij

Of Jupiler net als Cavalera tijdens Tool? (Of was dat ook Marquee?)

Al zal t me ook niks verbazen als Sepultura wel gewoon main staat ergens relatief vroeg in de avond a la Megadeth

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Sepultura wordt aangekondigd met een exclusieve Nederlandse festivalshow. Dus normaal gezien doen ze nog een indoor show ook in Nederland volgend jaar?

• Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread