Graspop Metal Meeting 2026

The Jupiler has a disability icon on the map this year (same icon as platforms in Marquee and mainstages), so I assume there is a platform now as well.

I don’t know, haven’t been to the Jupiler Stage this year, maybe someone else has seen the platform? @Loek123 ?
Ja ik denk naast de tribune aan de kant van de wc's dat er een platform was.

Ja ik denk naast de tribune aan de kant van de wc's dat er een platform was.
Klopt, het was wel niet zo heel groot.
Ik hoop dat dit nog bij de upgrades hoort die ze bespreken: een platform in de dome en schermen op de Jupiler, want als je nu op het platform bij de Jupiler stond, zag je ook niet bijster veel

Is er in de dome niet de mogelijkheid om vooraan te staan wanneer je een handicap hebt? Achter de barriers? Of bij de (niet algemeen toegankelijke) zijdeur (links van de bar)? Meen daar bij Lorna vorig jaar een paar rolstoelen te hebben gezien. Op een met gewone hekken gecreëerd plekje/doorgang.

Is er in de dome niet de mogelijkheid om vooraan te staan wanneer je een handicap hebt? Achter de barriers? Of bij de (niet algemeen toegankelijke) zijdeur (links van de bar)? Meen daar bij Lorna vorig jaar een paar rolstoelen te hebben gezien. Op een met gewone hekken gecreëerd plekje/doorgang.
Inderdaad, maar je moet dan wel voor de het concert al aanmelden, is stuk minder flexibel en ook nogal druk en gestress bij sommige concerten met fotograferen, crowdsurfers en security die daar tussen lopen enzo.

Volgens mij niet (meer). Stonden bij Halocene vooraan en toen stond er een papiertje vooraan met, als ik me niet vergis, erop dat ze geen rolstoelen vooraan mochten plaatsen (voor de barricades zegmaar) Kan ook alleen voor bepaalde momenten zijn.

Hoe zouden jullie er tegenover staan als de zijkanten van de Dome en de Marquee vloer verhoogd zijn zoals ze op Werchter doen? Krijg je beter zicht door maar ook zit/rustplaatsen tussenin.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en saurus
Hoe zouden jullie er tegenover staan als de zijkanten van de Dome en de Marquee vloer verhoogd zijn zoals ze op Werchter doen? Krijg je beter zicht door maar ook zit/rustplaatsen tussenin.
Hier best wel voorstander van. Kan ook komen vanwege mijn lengte, dus dat ik altijd voor niet te lange mensen moet staan om nog iets van de artiesten te zien als k een beetje vooraan wil staan. Ben wel benieuwd hoe goed dit zou werken met de toestroom en of dit er dan voor zorgt dat t publiek meer verdeeld word over de zaal/tent.

Benieuwd wat we volgend jaar gaan zien op GMM. Was er dit jaar dan eens niet bij vanwege Hellfest en miste het toch wel een beetje. En ik ben regelmatig erg kritisch geweest op GMM, maar ben het wel gaan waarderen voor wat het is.

Grootste nadeel van Hellfest was wel echt de drukte. Je kan geen meter lopen zonder dat iemand tegen je op loopt. Zwaar frustrerend. Daardoor was dus ook alles een rij, de hele dag door, bij elk podium. GMM heeft dat dan toch beter geregeld met een Marquee en Dome die verder uit elkaar staan. En geen klein biertje te krijgen... alles 58cl dat dus na 5 minuten warm is geworden met 40 graden.

Een headliner als Muse was voor mij uiteindelijk positief verrassend. Scorpions had weer een nieuw dieptepunt weten te bereiken, dus ik hoop van harte dat we die volgend jaar NIET op GMM hebben. Liever 80% 'jonge' headliners met misschien 2 classic headliners.

Vainstream en Impericon volgend jaar op 26 en 27 juni. Eerste band is Rise Against. Zou een mooie sub of leuke afsluiter van de Jupiler kunnen zijn, maar kunnen denk ik even goed sub worden op Werchter Parklife
Wel zo'n band die overal kan staan eigenlijk. Was ook top vorig jaar op pkp bijvoorbeeld.

• Leuk
Waarderingen: Lars. en won666
Hier best wel voorstander van. Kan ook komen vanwege mijn lengte, dus dat ik altijd voor niet te lange mensen moet staan om nog iets van de artiesten te zien als k een beetje vooraan wil staan. Ben wel benieuwd hoe goed dit zou werken met de toestroom en of dit er dan voor zorgt dat t publiek meer verdeeld word over de zaal/tent.
Zoals de barn op werchter is ideaal, kan je onder de tribunes door, met zowel trappen naar boven als doorgangen naar verschillende punten in de zaal.
Qua layout ideaal imo maar gigantisch groot, ik vermoed dat dat dromen zal blijven.

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Zoals de barn op werchter is ideaal, kan je onder de tribunes door, met zowel trappen naar boven als doorgangen naar verschillende punten in de zaal.
Qua layout ideaal imo maar gigantisch groot, ik vermoed dat dat dromen zal blijven.
ik dacht eerder aan een verhoogje van een halve meter hoog, 3 meter breed aan de zijkant, de barn is natuurlijk een niveautje hoger.

• Leuk
Waarderingen: saurus
ze zijn dan ook wel al heel vaak langsgekomen de afgelopen jaren. Denk ook wel dat de stunt van headlinen op alcatraz en erna ook toezeggen voor graspop ook niet zo warm onthaald is bij mogelijke promotors die niet livenation heten.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Architects laat België op 2e leg van de Europese tour ook links liggen. Headlineshow graspop incoming of spot op rock werchter/parklife
Heel benieuwd naar de volgende stap van Architects! Zou denken dat ze liever headlinen op Graspop als ze de kans krijgen dan een lagere spot op Werchter of als soort support van Linkin Park op Parklife. Passen qua genre misschien ook beter op Graspop, al is het wat toegankelijker geworden blijft het voor de gemiddelde Werchter bezoeker toch best stevig denk ik. Of ze al zouden headlinen komend jaar is ook afhankelijk van andere headliners, zelf denk ik dat ze de sprong best zouden kunnen maken als North headliner naast een sterke South.

Architects op Graspop zou 3e maal op 4jaar zijn maar het zou me wel blij maken. Aan de andere kant kreeg ik thuis de vraag om naar linkin park te gaan en zou architects als voorprogramma het daar al veel beter maken.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread