Pinkpop 2026

wanneer was het festival als laatste volledig uitverkocht? Al jaren niet meer...
Wellicht een aantal keer de weekenders of uitschieters met dagkaarten.
Pinkpop is niet een festival dat drijft op "uitverkocht" raken.

gewoon richten op een goed gevuld veld en dat is afhankelijk van de hele grote acts die touren en gewillig zijn een zomer met festivals door Europa te doen.

Gewoon richten op de weekenders, > 35 k en ook nog > 20 k dagtickets en dan is het wel oke hoor
Geraakten ze dit jaar geen enkele dag! Zelfs met Muse was er geen 55.000 man op het veld.

Helaas werkt deze band niet op Pinkpop zoals hierboven al vermeld. Heb me zelden tijdens een concert zo erg geërgerd aan het publiek als in het voorvak bij TWOD op PP. De keren op DTRH en LL waren echt veel magischer.
Laten we dan maar gewoon Pinkpop opdoeken. Sowieso bezoek ik veel liever concerten en festivals buiten Nederland vanwege de Dutch Disease die elk jaar erger wordt.

Laten we dan maar gewoon Pinkpop opdoeken. Sowieso bezoek ik veel liever concerten en festivals buiten Nederland vanwege de Dutch Disease die elk jaar erger wordt.
Het was niet alleen de dutch disease, maar gewoon de compleet ongeïnteresseerdheid bij de mensen in het voorvak, met wat er op het podium gebeurde, lijkt me als je daar als band staat echt verschrikkelijk. Op Lowlands kan ik me nog herinneren dat het echt stil was in de Alpha en er na elk nummer een luid applaus was.

Maar echt doodzonde dat dit soort bands niet werken op een Pinkpop, hierdoor ga ik als festival bezoeker als bijvoorbeeld één van mijn favoriete bands zoals een the National, Radiohead of Nick Cave op Pinkpop zouden staan 3x overwegen of ik er wel naar toe wil.

... Quote: "te moeilijk voor Pinkpop" heeft Rob Trommelen niet uit het niets verzonnen een paar jaar geleden

... Quote: "te moeilijk voor Pinkpop" heeft Rob Trommelen niet uit het niets verzonnen een paar jaar geleden
Akkoord dat pakweg Radiohead onder die noemer valt. Maar als je The War On Drugs al als "te moeilijk" gaat bestempelen, dan bevestig je gewoon alle kritiek over het hedendaagse "hitjesgevoelige" publiek dat vooral op zoek is naar een gezellig dagje uit.

Net als andere bezoekers. Ik weet het inmiddels wel zeker.
tja, alle andere bezoekers worden niet zomaar backstage toegang gegeven, dat kreeg hij wel

denk dat hij nog heel goed in de gaten zal houden wat oa Jarn doet. Denk zoals Ramakers dat bij Trommelen ook gedaan heeft. Maar veel minder op de voorgrond, maar allicht heeft Trommelen iets in zijn portfolio dat hij nog wel eens een toekomstige Pinkpop naar de voorgrond zal schuiven.

Het was niet alleen de dutch disease, maar gewoon de compleet ongeïnteresseerdheid bij de mensen in het voorvak, met wat er op het podium gebeurde, lijkt me als je daar als band staat echt verschrikkelijk. Op Lowlands kan ik me nog herinneren dat het echt stil was in de Alpha en er na elk nummer een luid applaus was.

Maar echt doodzonde dat dit soort bands niet werken op een Pinkpop, hierdoor ga ik als festival bezoeker als bijvoorbeeld één van mijn favoriete bands zoals een the National, Radiohead of Nick Cave op Pinkpop zouden staan 3x overwegen of ik er wel naar toe wil.
Voorvak staat elke keer vol met mensen die daar kamperen voor een bepaalde act en niks geven om de acts daarvoor. Blijkbaar is de ticketprijs het waard om voor een bepaalde act te komen.

Voorvak staat elke keer vol met mensen die daar kamperen voor een bepaalde act en niks geven om de acts daarvoor. Blijkbaar is de ticketprijs het waard om voor een bepaalde act te komen.
Da's een handjevol. Bij Dean Lewis en Faithless liep je zo nog het vak in..

Da's een handjevol. Bij Dean Lewis en Faithless liep je zo nog het vak in..
nou, Faithless was na 15 minuten na start de poortjes afgesloten, althans aan de linker voorvak waar wij stonden. Wij zijn uiteindelijk halverwege de set van Faithless in de rij voor de poortjes gaan staan om voor Rodrigo in het vak te komen. Stroomde na Faithless wel grotendeel leeg.

Over het algemeen dit weekend geen punt om voorvak bij mainstage in te komen.

maar is dat niet jammer? Te Moeilijk voor Pinkpop?
voor een werchter kan een Nick Cave of een radiohead er wel best staan, mede door al de andere muziek de er rondt staat.

waarom zou dan een cave niet kunnen? je werkt met je alternerende mainstage achtige setup.
zet er een deel makkelijke bands bij die iet wat aansluiten en je komt een heel eind hoor.

jammer dat de organisatie dat zo ziet

Ik zou het een goede zet vinden als de voorvakken na een set volledig worden leeg geveegd.
Riskeer je dan niet het probleem te verplaatsen naar de ingangen van de voorvakken, waar je eigenlijk sowieso al een bottleneck creeërt (waar ik me toch ook is enorm onveilig heb in gevoeld).

1 keer om in het voorvak te geraken op RW voor de combo QOTSA - LP. En 1 keer om in de Barn te geraken bij Editors. Vooral die laatste keer was belachelijk onveilig.

Ik zou het een goede zet vinden als de voorvakken na een set volledig worden leeg geveegd.
Oef, ben ik het niet mee eens.
Ik heb wel eens een Pinkpop (of was het Werchter?) gehad waar de hele dag mijn artiesten op de mainstage stonden, Die moest ik per se zien, als ik elke keer uit dat voorvak weg moest, kwam ik er voor de volgende act niet meer in. Zeker niet als je een goede plek hebt gevonden.
Kleine note: Ik was toen wel een puber. Maar gun iedereen die spanning.

Riskeer je dan niet het probleem te verplaatsen naar de ingangen van de voorvakken, waar je eigenlijk sowieso al een bottleneck creeërt (waar ik me toch ook is enorm onveilig heb in gevoeld).

1 keer om in het voorvak te geraken op RW voor de combo QOTSA - LP. En 1 keer om in de Barn te geraken bij Editors. Vooral die laatste keer was belachelijk onveilig.
Met wat creativiteit is dat toch wel op te lossen?
Bijv. een wachtrij of "wachtruimte" inrichten voor dat 3fm ding, die dan als eerste naar binnen komen via aparte ingang.

Licht traumatisch inderdaad. Gelukkig was het meer dan de moeite waard!

• Leuk
Waarderingen: jefferke

Users who are viewing this thread