Pinkpop 2026

Wij zijn halverwege opgestapt.... deed het het niet echt voor ons. Vind het op plaat wel aardig maar live deed het echt weinig. Zaten ook wel wat ver weg. Wellicht dat het in een zingende mensenmassa beter valt.
Als ik het zo hoor met 1975 en Neil Young voor jou twee tegenvallende headliners? Hopelijk knalt de derde vanavond lekkerder.

Als ik het zo hoor met 1975 en Neil Young voor jou twee tegenvallende headliners? Hopelijk knalt de derde vanavond lekkerder.
Rodrigo :D!

En valt mee hoor! Young was niet helemaal mijn ding maar desondanks wel een goeie tijd gehad! Zaten fijne classics bij. 1975 was wel erg saai.... maar uiteindelijk draait Glasto gelukkig niet om de headliners. Pulp voelde als een headliner haha.

• Leuk
Waarderingen: RimkoW en mattman
Maneskin stond er ook?

En het zou misschien juist een keer vooruitstrevend zijn door niet te wachten tot iemand drie Ziggo's het Gelredome en Werchter heeft gedaan?
Dit ben ik met je eens, het is vooral dat ik vind dat iemand van Mojo/Boeker die in de media spreekt vaak 180 graden draait tov een eigen uitspraak.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik zou het juist wel toejuichen als Pinkpop de "nieuwe generatie" om het zo maar even te zeggen een kans geeft op een headline spot. Hoeft niet per se alle 3 de dagen, maar ik zou een Sam Fender, Lewis Capaldi, Sleep Token, BMTH, Sabrina Carpenter, Chappell Roan ofzo geen verkeerde zet vinden.

Je kunt niet eeuwig op een Springsteen, Metallica, The Cure, Peppers, Foo's ofzo blijven teren natuurlijk. Maar goed, uiteindelijk kunnen ze het nooit voor iedereen goed doen haha.

Laatst bewerkt:
Als Pinkpop terug richting een uitverkocht festival wilt, moeten ze zich focussen op headliners en subheadliners, uiteraard met een goed dagprogramma. Maar Pinkpop blijft een headliner festival. Dat is dit jaar nog maar eens gebleken. Zelfs de zondag was verre van uitverkocht met een headliner als Muse! Foo Fighters, Pearl Jam, etc... zijn groepen die uitverkopen en combineer dat met subheadliners zoals een Sam Fender want die verkoopt geen festival uit als headliner. Ook een NBT zal bijlange na niet uitverkopen. Bij de laatste passage van NBT waren er ongeveer 40.000 tickets verkocht dan gaan zij niet uitverkopen als headliner.
Gisteren op TW Classic geweest. 6 optredens en volledig uitverkocht! Aan een gevestigde waarde spenderen de mensen geld. Om gewoon een leuke dag te beleven kan je veel goedkopere / kleinere festivals / alternatieven vinden.

Als Pinkpop terug richting een uitverkocht festival willen, moeten ze zich focussen op headliners en subheadliners, uiteraard met een goed dagprogramma. Maar Pinkpop blijft een headliner festival. Dat is dit jaar nog maar eens gebleken dat zelfs de zondag verre van uitverkocht was. Zelfs met een headliner als Muse! Foo Fighters, Pearl Jam, etc... zijn groepen die uitverkopen en combineer dat met subheadliners zoals een Sam Fender wat die verkoopt geen festival uit als headliner. Ook een NBT zal bijlange na niet uitverkopen. Laatste passafe van NBT waren er ongeveer 40.000 tickets verkocht dan gaan zij noet uitverkopen als headliner. Gisteren op TW Classic geweest. 6 optredens en volledig uitverkocht! Aan een gevestigde waarde spenderen de mensen geld. Om gewoon een leuke dag te beleven kan je veel goedkopere / kleinere festivals vinden
Alleen zijn een Foo Fighters en Pearl Jam (en bijbehorend publiek) over een niet zo heel lange tijd over datum en is het fijn als je als festival dus nu al een nieuwe generatie headliners neerzet, inclusief nieuw publiek/generatie voor je festival. Daarnaast zijn er echt zat festivals die zonder line-up of grote namen uitverkopen, dus het is wel mogelijk om niet enkel afhankelijk te zijn van headliners (Dit zal bij PP wel lastig worden).

Alleen zijn een Foo Fighters en Pearl Jam (en bijbehorend publiek) over een niet zo heel lange tijd over datum en is het fijn als je als festival dus nu al een nieuwe generatie headliners neerzet, inclusief nieuw publiek/generatie voor je festival. Daarnaast zijn er echt zat festivals die zonder line-up of grote namen uitverkopen, dus het is wel mogelijk om niet enkel afhankelijk te zijn van headliners (Dit zal bij PP wel lastig worden).
Hoezo over de datum,, leef jij zo in de toekomst? Als festival wil je gewoon elk jaar uitverkopen en je gaat echt niet denken wat gaan we over 10 jaar doen. Ook muziek en hypes zijn een dagvers product, dus kom op met FF en Pearl Jam en leef met de dag!

Laatst bewerkt:
Laat The War On Drugs maar gewoon eens headlinen. Zie dat veel liever dan de zoveelste tiktokartiest.

• Leuk
Waarderingen: TBK
Laat The War On Drugs maar gewoon eens headlinen. Zie dat veel liever dan de zoveelste tiktokartiest.
Werkte helaas al niet als sub op de Pink dag enkele jaren geleden. Echt helaas, want ben echt een fan van TWOD. Als pleister op de wonde zat Adam wel in de kamer tegenover ons in VdV Heerlen en we hebben leuke gesprekken gehad in de lounche bar. Super relaxte band!!!

Hoezo over de datum,, leef jij zo in de toekomst? Als festival wil je gewoon elk jaar uitverkopen en je gaat echt niet denken wat gaan we over 10 jaar doen. Ook muziek en hypes zijn een dagvers product, dus kom op met FF en Pearl Jam en leef met de dag!
Maar PJ, FF en Metallica zijn er niet ieder jaar.. En over tien jaar misschien niet meer actief. Dan kun je wel hopen op dat ene jaar dat ze er wel, misschien wel samen, zijn. Maar verder moet je toch wat anders verzinnen.

Maar PJ, FF en Metallica zijn er niet ieder jaar.. En over tien jaar misschien niet meer actief. Dan kun je wel hopen op dat ene jaar dat ze er wel, misschien wel samen, zijn. Maar verder moet je toch wat anders verzinnen.
Heb je helemaal gelijk in hoor, maar als je ze kan boeken moet je dat gewoon doen, Uitverkocht en ook nog eens publiek dat goed consumeert. anders moet je als festival gewoon een hele andere kant op gaan en ik denk dat Pinkpop en het terrein daar zich niet voor leent. Dinosaurussen zijn op een gegeven moment ook uitgestorven.

Als Pinkpop terug richting een uitverkocht festival wilt,
wanneer was het festival als laatste volledig uitverkocht? Al jaren niet meer...
Wellicht een aantal keer de weekenders of uitschieters met dagkaarten.
Pinkpop is niet een festival dat drijft op "uitverkocht" raken.

gewoon richten op een goed gevuld veld en dat is afhankelijk van de hele grote acts die touren en gewillig zijn een zomer met festivals door Europa te doen.

Gewoon richten op de weekenders, > 35 k en ook nog > 20 k dagtickets en dan is het wel oke hoor

• Leuk
Waarderingen: RimkoW
Ik schreef, over een tijdje over datum (lees 5 a 10 jaar). Nu zijn ze nog actief en is het prima om ( wmb max 1) zo'n band neer te zetten als headliner, maar voor de andere twee slots zou ik vol op de vernieuwing gaan of eventueel twee iets kleinere headliners op één dag. Zeker met het oog op ook nieuw publiek aantrekken.
Helaas werkt deze band niet op Pinkpop zoals hierboven al vermeld. Heb me zelden tijdens een concert zo erg geërgerd aan het publiek als in het voorvak bij TWOD op PP. De keren op DTRH en LL waren echt veel magischer.

Ik schreef, over een tijdje over datum (lees 5 a 10 jaar). Nu zijn ze nog actief en is het prima om ( wmb max 1) zo'n band neer te zetten als headliner, maar voor de andere twee slots zou ik vol op de vernieuwing gaan of eventueel twee iets kleinere headliners op één dag. Zeker met het oog op ook nieuw publiek aantrekken.

Helaas werkt deze band niet op Pinkpop zoals hierboven al vermeld. Heb me zelden tijdens een concert zo erg geërgerd aan het publiek als in het voorvak bij TWOD op PP. De keren op DTRH en LL waren echt veel magischer.
Volgens mij zijn wij het we aardig eens en die Irritaties bij TWOD had ik ook destijds, Kon door al dat gelul in het voorvak helemaal niet optimaal genieten en de band zelf had dat ook door, zo jammer, want ze speelden fantastisch!

• Leuk
Waarderingen: Davidd
wanneer was het festival als laatste volledig uitverkocht? Al jaren niet meer...
Wellicht een aantal keer de weekenders of uitschieters met dagkaarten.
Pinkpop is niet een festival dat drijft op "uitverkocht" raken.

gewoon richten op een goed gevuld veld en dat is afhankelijk van de hele grote acts die touren en gewillig zijn een zomer met festivals door Europa te doen.

Gewoon richten op de weekenders, > 35 k en ook nog > 20 k dagtickets en dan is het wel oke hoor
Weekenders 35k gaan ze echt niet meer halen, wil niet negatief doen, maar PP is het echt kwijt. Ben heel benieuwd waar ze mee komen, want ook het momentum pakken na je festival doen ze niet. Voelt een beetje als arrogantie voor mij.

Het klopt dat je nieuwe headliners moet zoeken maar doe dat door ze eerst op noord of voorlaatst op zuid te zetten. Een Sam Fender kan mogelijk in de toekomst wel afsluiten en zo zullen er nog wel zijn maar als je vandaag alleen maar Sam Fenders zet als headliner dan moet je je als festival tevreden stellen met een veel lagere ticketverkoop. Als ik meer dan 150 euro moet betalen voor een dagticket dan moet er een headliner van formaat staan. Want inclusief vervoer, eten en drinken is dat een dagje van 250 à 300 euro en zonder goede headliner is dat teveel. En zo denken heel veel mensen.

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal

Users who are viewing this thread