Best Kept Secret 2026

Gisteren zag ik Maurits rondlopen op Jera. Turnstile op BKS (en/of High Vis)?
Graag! Zijn allebei zeer welkom. Waar zouden ze Turnstile neerzetten of waar zou Turnstile zelf willen staan? Zo groot als Deftones zijn ze niet, maar als sub op TWO misschien? Ik verwacht om die reden dat High Vis toch makkelijker rond kan komen. Die kan je in The Secret ook nog wel kwijt.

• Leuk
Waarderingen: Tobuzzter
High Vis lijkt me wel een goede boeking voor BKS. Idem voor Deafheaven. Zouden beide wel in de Secret passen.

Turnstile staat gewoon op de ONE als ze komen verwacht ik, dikke hype nu
Headliner van de toekomst noemt Sam ze zelfs in dit artikel. Ik zal wel weer eens onderschatten hoe groot ze inmiddels zijn, maar van mij mogen ze de ONE afsluiten. Heb ik niets op tegen.

Edit: Voor de goede orde, de plek van Deftones lijkt me dan wel nog steeds logischer.

Als Turnstile zou komen zal dat gewoon als sub op de ONE zijn denk ik. Al sluit ik ze ook niet uit als headliner mits een paar sterke andere namen die dag). Alleen vrees ik er een beetje voor. Geen idee waarom, maar ik zie ze zelf volgend jaar wel eerder een hoge spot op Werchter en DTRH/Pinkpop krijgen.

Zelf hoop ik op volgend rijtje bovenaan:
The XX – Little Simz – Turnstile - Four Tet – Phoebe Bridgers – Darkside – Big Thief

AFAS heeft Turnstile geboekt, dan is het dus zeker materiaal voor ONE headliner, denk ik. TWO is inmiddels echt te klein. De hoeveelheid Turnstile-fans op Jera was echt heel groot. Veel zouden speciaal zou deze band naar BKS kunnen komen. Deafheaven zou ik zelf ook heel vet vinden, dat is zeker TWO. High Vis is wel vet voor de Secret, al zouden ze ook in de Casbah niet misstaan natuurlijk.

AFAS heeft Turnstile geboekt, dan is het dus zeker materiaal voor ONE headliner, denk ik. TWO is inmiddels echt te klein. De hoeveelheid Turnstile-fans op Jera was echt heel groot. Veel zouden speciaal zou deze band naar BKS kunnen komen. Deafheaven zou ik zelf ook heel vet vinden, dat is zeker TWO. High Vis is wel vet voor de Secret, al zouden ze ook in de Casbah niet misstaan natuurlijk.
High Vis is al te groot voor de Casbah. Op z’n minst de Secret, misschien al de Two op een vroeger tijdstip. Turnstile mag wat mij betreft headlinen. Mega tractie heeft die band op dit moment.

Doordat je over Deafheaven begint, kom ik erachter dat ze sinds eind maart dit jaar een nieuwe plaat uit hebben. Duidelijk meer in lijn met het album Sunbather dan hun op een na nieuwste album infinite Granite. Ik kan het allebei prima hebben, maar verrassend is het wel. Laat maar komen hoor, al had ik ze dus wel eerder met hun infinte Granite tour verwacht dan nu. Dat album is toch een stuk toegankelijker.

Zullen we afspreken dat Nine Inch Nails volgend jaar headlined? Ziggo show was weer geweldig, en na Mars Volta en Deftones moet NIN ook kunnen!
Helemaal mee eens, zo lang hij Boys Noize volgend jaar thuis laat. Het 'techno' blok van de set kon mij gestolen worden.

High Vis is al te groot voor de Casbah. Op z’n minst de Secret, misschien al de Two op een vroeger tijdstip. Turnstile mag wat mij betreft headlinen. Mega tractie heeft die band op dit moment.
Ja, ik zie High Vis heel graag in de TWO. Mag zelfs in de avond.

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0
Helemaal mee eens, zo lang hij Boys Noize volgend jaar thuis laat. Het 'techno' blok van de set kon mij gestolen worden.
Ik vond het het beste stuk van de set. Dus ik stem voor een volledig optreden mèt Boys Noize, ook leuk in de categorie extraspeciale headline set.

Ik stem overigens ook voor het aanleggen van een tunnelsysteem dat het afwisselen van a- en b-podium tijdens een optreden op de ONE mogelijk maakt.

• Leuk
Waarderingen: pongolesi
Ik stem overigens ook voor het aanleggen van een tunnelsysteem dat het afwisselen van a- en b-podium tijdens een optreden op de ONE mogelijk maakt.
Er werd gewoon ouderwets een lintje tussen het publiek gespannen hoor, geen tunnels nodig (al lijkt het me wel cool). NIN is ook zeker mijn droom headliner voor BKS. Het festival mag na Deftones wel wat vaker in het hoekje metal/industrial kijken. Is mi echt wel wat te winnen in de Nederlandse festival scene

• Leuk
Waarderingen: boesOne
Er werd gewoon ouderwets een lintje tussen het publiek gespannen hoor, geen tunnels nodig (al lijkt het me wel cool).
Ik zag ze een trapje afgaan en ging er vanuit dat ze ergens onderlangs konden gaan. Maar blijkbaar sloeg mijn fantasie wat op hol.

Is een Ziggo Dome headliner niet wat te groot voor BKS? De show gisteren was echt gruwelijk, en ik vond ook het Boys Noize deel erg sick, maar ik zie zo'n soort productie niet zo snel voor me op de ONE. Ik denk dat ze ook niet per sé erg intensief gaan touren, dus ik verwacht überhaupt ook niet een NIN-festivaltour volgend jaar.

Afgaande op die tweede enquête lijken ze bij BKS dus met een soort lidmaatschap bezig te zijn. Benieuwd of dat er ook echt van gaat komen en zo ja, in welke vorm dan.

Afgaande op die tweede enquête lijken ze bij BKS dus met een soort lidmaatschap bezig te zijn. Benieuwd of dat er ook echt van gaat komen en zo ja, in welke vorm dan.
Ze hebben het ook over community vorming en over de randevenementen die rondom BKS zijn georganiseerd.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het hele community-verhaal wat overschatten. Voor het meerendeel van de bezoekers draait het festival om het weekend zelf en hooguit nog om de momenten waarop delen van de line up gedropt worden.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ze hebben het ook over community vorming en over de randevenementen die rondom BKS zijn georganiseerd.

Eerlijk gezegd denk ik dat ze het hele community-verhaal wat overschatten. Voor het meerendeel van de bezoekers draait het festival om het weekend zelf en hooguit nog om de momenten waarop delen van de line up gedropt worden.
Same. Ik was bij het BKS-event in de Hall of Fame in Tilburg een paar weken voor het festival zelf. Ik had het idee dat er vooral de vaste bezoekers van de HoF waren.

Communitygevoel zit hem volgens mij meer in het festival zelf, net zoals Lowlands dat wel sterk heeft.

Ze vroegen in de enquête ook naar de beste merkactivatie. En ik kon eigenlijk alleen maar denken aan de enorme talklucht van Borotalco die je meteen rook toen de hele Two zn armen omhoog deed tijdens Barry Can't Swim. Weet niet of ze dat bedoelden, maar die is me wel het best bijgebleven.

Users who are viewing this thread