Graspop Metal Meeting 2026

Enerzijds wel maar ik denk dat dit ook een verkeerd effect kan hebben op sommige mensen. Vergeet niet dat er ook veel alcohol in het spel zit en zeker op die uren...

Ik weet dat er op straat een foute party is bij de brixenboys op een van de avonden.

Het is volgens mij ook daarom dat ze geen thema avonden meer doen in de metaldome. Ze draaien nu meestal wel metal die past bij de coverbands. Maar vroeger hadden ze wel eens een glamparty op zondag en een doom night hebben ze ook wel gehad.

Van mij zou de glamparty wel terug mogen komen in het classic rock cafe.

Op novarock in Oostenrijk hebben ze trouwens meestal wel een foute artiest staan op de vooravond en op download stonden dit jaar de vengaboys geprogrammeerd op de vooravond. Maar ik zou niet weten waar er op graspop plaats is ervoor. Want je moet voldoende metal alternatieven blijven aanbieden vind ik. En met de metaldome en classic rockcafe heb je er 2 snachts. Als je van 1 van de 2 iets totaal anders maakt ga je het andere overbelasten die avond miss.
is daar nog veel volk nog snachts? ben altijd weg na de laatste hler normaal dus nog nooit kunnen gaan zien.

is daar nog veel volk nog snachts? ben altijd weg na de laatste hler normaal dus nog nooit kunnen gaan zien.
dat valt echt wel mee, de woensdag avond en donderdag avond was het vrij druk maar later op het festival was er een stuk minder volk

Noem me old school, achterhaaldmaar voor drum n bas, beats,... zijn er andere festivals
Als je kijkt hoe achterlijk druk het was bij Pendulum toen, dan lijkt de gemiddelde Graspopper daar toch voor open te staan, zolang het geen platte DJ-set is.

Vond het nu met Nine Inch Nails ook heel fijn om een minder voor de hand liggende headliner te hebben, die wel nog steeds bij het gegeven GMM past. Mogen ze voor mij graag blijven doen, naast de gevestigde warden. The Prodigy en co zijn wat mij betreft zeker een optie daarvoor.

Voor mij persoonlijk passen Oscar en zenne wolf nergens. Zolang ze daar maar niet mee afkomen op Graspop, 😅
Jaren geleden ook eens Slash op TML met een DJ maar weet niet meer welke DJ

Nu ik het trouwens toch over Tomorrowland heb misschien nog een plezanteke voor sommigen. Ik ben nu op Tons Of Rock maar had gisteren een cultuurschok. Ik droeg mijn Graspop 2025 t-shirt en een Noorse vrouw (zware fan van Electric Callboy en ook nogal hard into techno ook, dat wel) zei tegen mij dat die line up gestoord was en dat ze niet wist dat België zo een festival had. Zij kende enkel Tomorrowland in België. Ik wist wel dat TML in België huge is maar tot gisteren was het eigenlijk nog niet tot mij doorgedrongen. Omdat ik altijd in mijn tunnelvisie zit van Graspop

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en swissepfan
Als je kijkt hoe achterlijk druk het was bij Pendulum toen, dan lijkt de gemiddelde Graspopper daar toch voor open te staan, zolang het geen platte DJ-set is.

Vond het nu met Nine Inch Nails ook heel fijn om een minder voor de hand liggende headliner te hebben, die wel nog steeds bij het gegeven GMM past. Mogen ze voor mij graag blijven doen, naast de gevestigde warden. The Prodigy en co zijn wat mij betreft zeker een optie daarvoor.
Pendulum was ook gewoon snoeihard. Zo blij dat ik daar bij was, in Lokeren opnieuw van de partij.
Groot verschil ook met Pendulum dj set dat ik eens op Pukkelpop zag en waar ik ongeïnteresseerd na 10 minuten weer weg ging.

• Confetti
Waarderingen: swissepfan
Jaren geleden ook eens Slash op TML met een DJ maar weet niet meer welke DJ

Nu ik het trouwens toch over Tomorrowland heb misschien nog een plezanteke voor sommigen. Ik ben nu op Tons Of Rock maar had gisteren een cultuurschok. Ik droeg mijn Graspop 2025 t-shirt en een Noorse vrouw (zware fan van Electric Callboy en ook nogal hard into techno ook, dat wel) zei tegen mij dat die line up gestoord was en dat ze niet wist dat België zo een festival had. Zij kende enkel Tomorrowland in België. Ik wist wel dat TML in België huge is maar tot gisteren was het eigenlijk nog niet tot mij doorgedrongen. Omdat ik altijd in mijn tunnelvisie zit van Graspop
niet voor niets al jaren het beste festival van de wereld. Al ist als wij hier al eens gaan niet meer dan de beleving voor mij daar. is maar 1 dag, 1 stage dat me aanspreekt op de 6 dagen meestal :D

De Metal Snooze tussen half 2 en 3 😅

Vind de Moose bar op terrein wel de leukste mogelijkheid het leukste omdat vaak om half twee je toch kapot bent en wil gaan slapen. Doorheen de dag daar eens kunnen binnen stappen als niets op het programma staat voor u of gwn als afwisseling met wat foute muziek zou wel ideaal zijn. Ik meen toch te denken dat dat in 2022 wel wat liefhebbers had.

Ik ben daar in ieder geval op een gegeven moment rondgedragen door meerdere mensen op een luchtmatras dus de keet was niet leeg :D

maar het mag uiteraard nooit ten koste van programmering in de andere tenten of podia gaan.
Laten we een petitie starten voor het opnieuw invoeren van de graspop Metal moose bar. DJ De Rooie Jager was toen top!

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en Joe
Laten we een petitie starten voor het opnieuw invoeren van de graspop Metal moose bar. DJ De Rooie Jager was toen top!
De jaren erna heeft de rooie jager nog een paar namiddagen in het classic rock cafe gespeeld onder andere een keer met MINI KISS wat wel grappig was maar de andere keren was er weinig volk.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
De jaren erna heeft de rooie jager nog een paar namiddagen in het classic rock cafe gespeeld onder andere een keer met MINI KISS wat wel grappig was maar de andere keren was er weinig volk.
De Rooie Jager staat tijdens Eurosonic Noorderslag altijd in de Vera in Groningen. Programma is dan niet heel anders. Dus ja, ik vind dat niet heel bijzonder. Maar ik kon nou ook niet echt warm worden van DJ Carl die als een dooie op zijn stoel achter de draaitafel zit🤦

• Leuk
Waarderingen: saurus
De Rooie Jager staat tijdens Eurosonic Noorderslag altijd in de Vera in Groningen. Programma is dan niet heel anders. Dus ja, ik vind dat niet heel bijzonder. Maar ik kon nou ook niet echt warm worden van DJ Carl die als een dooie op zijn stoel achter de draaitafel zit🤦
Dan ga je beter naar Natachelet kijken, denk dat die haar muziekkeuze ook wel wat breder gericht is dan Dj Carl

Ben de rode jager in CRC gaan zien speciaal omdat de moose er niet meer was en dat was toch nog anders dan in de Moose het jaar ervoor zelf. Ofwel hebbe daar nog andere Djs gespeeld toen dat kan ook. Geen idee in feite.

Maar ik ben alvast voorstander 😄

Ben de rode jager in CRC gaan zien speciaal omdat de moose er niet meer was en dat was toch nog anders dan in de Moose het jaar ervoor zelf. Ofwel hebbe daar nog andere Djs gespeeld toen dat kan ook. Geen idee in feite.

Maar ik ben alvast voorstander 😄
Ik weet alleen dat de Moose er in 2022 stond en dat ik dat toen veel te warm vond om daar te gaan staan. En voor bier in pullen ga ik liever naar het echte Oktoberfest

• Leuk
Waarderingen: saurus
Hi fellow metalheads,

I've been reading the forum for quite some time and decided to jump in and post. I just returned from Hellfest this year where I was accompanying a person with disability (not movement related). We were beyond impressed with the organisation for accessibility and I wanted to check out if Graspop have the same level of care so we can decide for Graspop 2026. I read about accessibility on the website but would like to hear it from first-hand experience ideally. So here are my questions:

1. Do all stages have a dedicated platfrom for people with disabilities?
  2. If the platfroms are in the sun, are umbrellas provided?
  3. Are people on platforms taken care of - given water, sprayed water, given suncreem, have the option to buy beer etc?
  4. How is access for the accompanying person regulated for the platforms? For example, at Hellfest it was limited to 6pm.
  5. Is there a "fast line" so people don't have to wait for entry, merch and other stands?
  6. Is there a dedicated resting area in a building or in a shade?
  7. How are the separate toilets organised - in the festival ground and on the camping grounds?
  8. Can medicine that require refrigerator be safely stored?
  9. How is accessibility organised for the pre-paid tents in Metal Park etc? Do they have separate bathrooms? For example Easy Camp at Hellfest had separate toilets and bathrooms.
  10. How do you get the accessibility access pass - what documents do you present, where, when and do they need Belgian translation?
I understand these are quite a few questions but they are important for us to determine if we can plan to attend Graspop especially as we will travel from abroad and need to get some form of accommodation. Thank you all for your answers! Feel free to share anything else accessibility related!

Gister naar Linkin park geweest, daarnet naar de prodigy. Over de vraag of dit kan headlinen? Ja, op beiden.

Linkin park: hele toffe set, gaaf met de schermen en de lasers. Ze hadden een vrij lange setlist, die denk ik op Graspop wel ingekort zou moeten worden, en dan zou ik vooral de rustigere nummers eruit halen. En voor wie denkt dat alleen de eerste 2 albums zouden werken op Graspop, ik stond naast de front of house en tijdens Two Faced stond ik opeens tussen 2 circlepits in, en dat terwijl het een vrij gemengd publiek was. Enige opmerking is wel dat ik Emily niet altijd even sterk vond. Bij het oudere werk had ze niet altijd een even krachtige stem en sommige nummers liet ze bijna volledig door het publiek zingen. De nieuwe nummers klonken top. Nu las ik wel dat ze vorige week nog een show in Duitsland hadden afgezegd vanwege medische redenen, dus misschien is ze ziek geweest? Maar overall, gave show, zeker headliner materiaal (over een aantal jaar als ze Werchter en aanverwanten al gehad hebben?)

The prodigy: toegegeven, ik ben groter fan van pendulum dan van the prodigy, maar pendulum op Graspop was magisch en een vriend van me wist erg goedkoop kaartjes te krijgen en vroeg me mee, dus waarom niet. Weinig verwachtingen, maar ook the prodigy ging hard! Is niet meer in de buurt van metal te noemen, maar ondanks een stuk meer mainstream publiek, ging ook hier het publiek los, inclusief moshpits (en zelfs een enkele crowdsurfer die erachter kwam dat ie de barrière toch niet ging halen). Heb ook nog wel wat shirts van oa Maiden, Korn, Blood Incantation en Graspop gespot, dus er liep ook wel wat meer metal georiënteerd volk rond. Gave lasers maakten de show verder af. Of ze dan op Graspop een mainstage zouden afsluiten of toch de Marquee ben ik nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant voelt het nog wel een stap verder buiten een de gewone headliners, maar aan de andere kant verwacht ik wel een herhaling van pendulum waarbij de Marquee uitpuilt en wordt afgebroken.

Ik ben benieuwd wat voor andere alternatieve/nieuwe headliners Graspop uit zn hoge hoed gaat toveren de komende jaren

Hi fellow metalheads,

I've been reading the forum for quite some time and decided to jump in and post. I just returned from Hellfest this year where I was accompanying a person with disability (not movement related). We were beyond impressed with the organisation for accessibility and I wanted to check out if Graspop have the same level of care so we can decide for Graspop 2026. I read about accessibility on the website but would like to hear it from first-hand experience ideally. So here are my questions:

2. If the platfroms are in the sun, are umbrellas provided?
  3. Are people on platforms taken care of - given water, sprayed water, given suncreem, have the option to buy beer etc?
  4. How is access for the accompanying person regulated for the platforms? For example, at Hellfest it was limited to 6pm.
  5. Is there a "fast line" so people don't have to wait for entry, merch and other stands?
  6. Is there a dedicated resting area in a building or in a shade?
  7. How are the separate toilets organised - in the festival ground and on the camping grounds?
  8. Can medicine that require refrigerator be safely stored?
  9. How is accessibility organised for the pre-paid tents in Metal Park etc? Do they have separate bathrooms? For example Easy Camp at Hellfest had separate toilets and bathrooms.
  10. How do you get the accessibility access pass - what documents do you present, where, when and do they need Belgian translation?
I understand these are quite a few questions but they are important for us to determine if we can plan to attend Graspop especially as we will travel from abroad and need to get some form of accommodation. Thank you all for your answers! Feel free to share anything else accessibility related!
1. No. The metal dome and Jupiler stage don't have a platform. The marquee has a platform in the right corner all in the back. And at the northstage there is a platform that is used for both North and South stage
2. Yes
3. Inter always takes care of their users. So they will try to make the experience of the Graspoppers always the best possible
4. When I used to work for Inter, there was not such a rule but now that they sell out every year, I have no clue
5. No
6. Yes, but it is for everyone
7. At the mainstage there is a dedicated toilet at the platform. Otherwise at the normal toilet blocks you have to go and for the key
8. Inter can fix this for you
9. No clue. I never use these campings
10. You can fix it via Inter. I think they need it in English, French, Dutch or German

• Winning
Waarderingen: Jimmeh07
Hi fellow metalheads,

1. No. The metal dome and Jupiler stage don't have a platform. The marquee has a platform in the right corner all in the back. And at the northstage there is a platform that is used for both North and South stage

The Jupiler has a disability icon on the map this year (same icon as platforms in Marquee and mainstages), so I assume there is a platform now as well.

I don’t know, haven’t been to the Jupiler Stage this year, maybe someone else has seen the platform? @Loek123 ?

Users who are viewing this thread