Graspop Metal Meeting 2026

Dat past niet op het festivalterrein lijkt mij, dan moeten die twee tenten twee keer zo groot worden. Zou leuk zijn natuurlijk, maar denk dat je dan te veel andere zaken daarvoor moet opofferen. Als je de huidige marquee vervangt door de Barn dan is de jupiler stage opeens verdwenen :ROFLMAO:
Lijkt me idd wel dat het teveel van het goede zou zijn. Gewoon alles tussen marque, jupiler en metal dome onder 1 grote tent… 😂

Op Hellfest hadden ze vroeger een soort V vormige tent met twee podia in, was meer probleem dan oplossing.

Grotere metaldome is wel aan de orde. Staat vaker en vaker vol.

• Leuk
Waarderingen: johanra en Loek123
Mijn eerste voorspelling van de twaalf grote acts in willekeurige volgorde:

Gojira
Within Temptation
Bring Me The Horizon
Ghost
Disturbed
Sleep Token
Volbeat
Marilyn Manson
Scorpions
Lamb of God
Megadeth
Sabaton

De barn van werchter kan niet op graspop geplaatst worden dan is die nietmeer optijd afgebroken en opgebouwd voor werchter zelf.
Eventueel een marquee met dubbel podium wel als die breder zou worden. Dan zou je bvb de ruimte tot aan de bomen ervoor kunnen gebruiken. En dan de jupiler verder naar achter schuiven. En er dan schermen langs zetten.
Waardoor je alles naar achter schuift. Eventueel je metaldome langer maken door hem door te trekken opt terras voor het classic rock cafe.

Is die survey die je kan invullen iets van elk jaar of is het enkel dit jaar?

Kan mij precies niet herinneren dat dit vorige jaren het geval was.

‘The barn’-tent in plaats van Marquee en de huidige marque als metal dome? Zou dat voor een nog hogere capaciteit van het festival zorgen?

Kan ook deel uitmaken van een grotere herverdeling. Dit jaar hadden ze al een stukje camping afgenomen voor extra grond bij de Jupiler stage. Doordat ze campingtickets verkopen kunnen ze daar nog wel wat wegnemen mocht het nodig zijn, of inschatten indien het mogelijk is, en zo wat volk naar the crypt laten gaan. Zo krijg je op dat stuk nog wat meer ruimte om met Classic Rock Cafe en Metal Dome wat te doen? Is wat dagdromen, maar niet meer dan dat.
vanuit het reuzenrad zag ik trouwens dat er best wel nog wat plaats vrij was op de plaats waar de vooraf opgezetten tentjes stonden, ik vermoed dat we dus volgend jaar opnieuw een stukje camping kunnen zien verdwijnen. de enige manier waarop je die metal dome groter kan krijgen is trouwens door hem te verplaatsten naar de achterkant van het jupiler stage terrein, letterlijk tegenover de plek waar hij nu staat. mogelijks is dat dus een aanpassing die kan gebeuren, hardrock café ook wat groter op die manier.

Maar om nu eerlijk te zijn. ik denk niet dat de capaciteit van de metal dome of marquee echt een probleem waren.

Mijn hoop staat gevestigd op dit:
Do: Rammstein (S), Gojira (N)
Vr: Ghost (S), Sleep Token (N)
Za: Bring Me The Horizon (S), Disturbed (N)
Zo: Volbeat (S), Parkway Drive (N)

Al vrees ik dat act zoals Slayer en Lamb of God ook zomaar eens voorbij zouden kunnen komen, gewoon echt niet mijn ding.

Andere leuke namen: Amon Amarth, Megadeth, Trivium, Alter Bridge, Europe, Foreigner, etc.

Qua kleinere bandjes mogen Wind Rose, Avatar, Orden Ogan, Angus McSix en Psychonaut op herhaling zeker langskomen.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
nu, we zijn met upgrade aan het gokken dat de tenten groter worden maar het kan ook gewoon een interne (dus visuele) upgrade zijn natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Into The Grave heeft de eerste namen voor 2026 bekend gemaakt…zou daar wat van doorkomen richting GMM’26

"Gnome" zou wel mogen van mij. Belgische underground topper!

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Het was hier nog niet gedeeld of heb het toch niet opgemerkt maar zowel Marquee als Metal Dome krijgen in 2026 een upgrade en misschien ook het Classic Rock Cafe ( bron )
Wat is er mis met de metal dome: Er is een bar, visuals en muziek voor mij nu al een top locatie. Meer mensen kan maar is dat nodig?

Marquee upgraden naar een Metal dome look and feel maar eigenlijk niet veel capacteit extra nodig. Dit jaar meer leeg dan vol gezien.

Verder als beide tenten gaan upgraden om meer bezoekers toe te laten zijn we weer terug bij af voor de campings

Wat is er mis met de metal dome: Er is een bar, visuals en muziek voor mij nu al een top locatie. Meer mensen kan maar is dat nodig?

Marquee upgraden naar een Metal dome look and feel maar eigenlijk niet veel capacteit extra nodig. Dit jaar meer leeg dan vol gezien.

Verder als beide tenten gaan upgraden om meer bezoekers toe te laten zijn we weer terug bij af voor de campings
Metaldome stond vol bij Brutus en Hellmut de afgelopen jaren. Wat eigenlijk te weinig zou zijn om uitbreiding nodig te achten. Marque enkel bij Pendulum uitpuilend?

Metaldome stond vol bij Brutus en Hellmut de afgelopen jaren. Wat eigenlijk te weinig zou zijn om uitbreiding nodig te achten. Marque enkel bij Pendulum uitpuilend?
Metaldome vol bij populaire Belgische groepen. Fleddy ontbrak nog. En dimitry was volgens mij ook druk

Is BMTH dan zo'n zekerheidje?
Ik las in een interview dat Sykes een sabbatjaar wou inplannen (ivm. tweeling die ondertussen al dan niet geboren is?).

Edit: ik lees net dat ze op Nova Rock 2026 staan, my bad.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en El_Leipo

Users who are viewing this thread