Graspop Metal Meeting 2026

Mijn wishlist:

Donderdag
North: SOAD / Slash / Blue Oyster Cult
South: Gojira / Journey
Marquee: Mercyful Fate / Non Est Deus / Cellar Darling / Imperial Triumphant / Sylvaine / Our Survival Depends On Us
Metal Dome: Leprous / Chelsea Wolfe / Carpenter Brut / King 810 / Baroness / Doodseskader / Múr

Vrijdag
North: Ghost / Saxon / Sun (Brutal Pop)
South: Parkway Drive / Within Temptation
Marquee: Zeal & Ardor / Eluveitie / Kanonenfieber / Harakiri For The Sky / Agriculture / Eihwar / Misþyrming
Metal Dome: John Cxnnor / Deathstars / Monkey3 / My Sleeping Karma / Årabrot / My Diligence

Zaterdag
North: Volbeat / A Perfect Circle
South: Lamb of God / The Cult
Marquee: Meshuggah / Amorphis / Dark Tranquillity / Skálmöld / Houle / Dool / Vanaheim
Metal Dome: Clutch / Stoned Jesus / Combichrist / Killing Joke / Vestige / ALT BLK ERA / Wyatt E.

Zondag
North: Sabaton / Trivium / Bloodywood
South: Faith No More / Rob Zombie
Marquee: Cult Of Luna / Rivers of Nihil / Bloodbath / Batushka / Sanguisugabogg / The Great Old Ones / Dormant Ordeal
Metal Dome: Russian Circles / Dragged Into Sunlight / HEALTH / Periphery / 1000 Mods / Wolvennest
Hier zou ik direct voor tekenen!

• On fire
Waarderingen: johanra
Zouden ze The Offspring niet naar de Linkin Park-dag versluizen (Werchter Parklife). Lijkt me wel een goede sub voor ginder.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Zouden ze The Offspring niet naar de Linkin Park-dag versluizen (Werchter Parklife). Lijkt me wel een goede sub voor ginder.
The offspring is een band die overal kan staan, graspop, werchter zelf als op een van de nevenfestivals daar alsook op een festival als rock zottegem, cactus, sjock om er enkele te noemen

gogol bordello gezien als voorprogramma van dropkick murphys, wel eens leuk om te zien maar dat is zo'n band die eigenlijk op elk festival een buitenbeentje zal zijn

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Wishlist :

Foreigner*
Slayer
System of A Down
Rob Zombie
Pantera
Ghost
Marilyn Manson*
Volbeat
Parkway Drive
Sick Of It All
Europe
Five Finger Death Punch
Evanescence
Slash

*Foreigner puur voor de nostalgie
*Marilyn Manson puur omdat hij op mijn must see lijst staat

Whishlist:

Lamb of God
Parkway Drive
Slayer
Gojira
Electric Callboy
System of a Down
Nightwhish
Sabaton

Maar goed hiervan zullen NW, Soad en Slayer sowieso niet komen maar een mens mag hopen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
The offspring is een band die overal kan staan, graspop, werchter zelf als op een van de nevenfestivals daar alsook op een festival als rock zottegem, cactus, sjock om er enkele te noemen
Ben benieuwd of ze de sub al hebben vastliggen. Denk dat de kaartverkoop wel hard zal gaan, helemaal als Linkin Park volgende week in de smaak valt. Dan is het jammer om nog zo'n grote band op een uitverkochte festivaldag te zetten.

Het was hier nog niet gedeeld of heb het toch niet opgemerkt maar zowel Marquee als Metal Dome krijgen in 2026 een upgrade en misschien ook het Classic Rock Cafe ( bron )
das wel goed nieuws.

de look en feel van het festival gaat er net iets anders uitzien zegt hij ook nog.. geen idee wat we daarvan moeten verwachten maar leuk om te horen dat ze nog steeds aan aanpassingen denken. Misschien die extra aankleding/sfeerschepping waar sommigen (waaronder mezelf) al enkele jaren op hopen

of

de metalmoose!

• Leuk
Waarderingen: johanra en 1880
Het was hier nog niet gedeeld of heb het toch niet opgemerkt maar zowel Marquee als Metal Dome krijgen in 2026 een upgrade en misschien ook het Classic Rock Cafe ( bron )
‘The barn’-tent in plaats van Marquee en de huidige marque als metal dome? Zou dat voor een nog hogere capaciteit van het festival zorgen?

Kan ook deel uitmaken van een grotere herverdeling. Dit jaar hadden ze al een stukje camping afgenomen voor extra grond bij de Jupiler stage. Doordat ze campingtickets verkopen kunnen ze daar nog wel wat wegnemen mocht het nodig zijn, of inschatten indien het mogelijk is, en zo wat volk naar the crypt laten gaan. Zo krijg je op dat stuk nog wat meer ruimte om met Classic Rock Cafe en Metal Dome wat te doen? Is wat dagdromen, maar niet meer dan dat.

Laatst bewerkt:
‘The barn’-tent in plaats van Marquee en de huidige marque als metal dome? Zou dat voor een nog hogere capaciteit van het festival zorgen?
Dat past niet op het festivalterrein lijkt mij, dan moeten die twee tenten twee keer zo groot worden. Zou leuk zijn natuurlijk, maar denk dat je dan te veel andere zaken daarvoor moet opofferen. Als je de huidige marquee vervangt door de Barn dan is de jupiler stage opeens verdwenen :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: DaanV en saurus

Kan ook deel uitmaken van een grotere herverdeling. Dit jaar hadden ze al een stukje camping afgenomen voor extra grond bij de Jupiler stage. Doordat ze campingtickets verkopen kunnen ze daar nog wel wat wegnemen mocht het nodig zijn, en zo wat volk naar the crypt laten gaan. Zo krijg je op dat stuk nog wat meer ruimte om met Classic Rock Cafe en Metal Dome wat te doen? Is wat dagdromen, maar niet meer dan dat.
Leuk nieuws om te horen wel. Maakt ook dat we zijn vertrokken voor een 330tal dagen speculatie over wat hij daar nu net mee wil bedoelen 😅

ik zou een herverdeling (die het terrein minder rechthoekig maakt) wel apprecieren. al is dit wel handig als crew om snel rond te geraken.
verder zag ik gisteren luchtfoto's en er leek me inderdaad nog wel wat mogelijk, maar dat zal wel allemaal wat overdreven denken zijn.

het zullen wel wat aanpassingen met minder impact zijn. Maar de kruisen zouden al bijvoorbeeld eerder vuurtorens met schermen mogen worden. dat statische licht is niet zo mooi.

en een aankleding over het terrein meer in lijn met hoe het CRC er uitziet zou misschien ook wel wat meer sfeerscheppen (kost ook wel wat uiteraard)

Users who are viewing this thread