Nadat Tool mij vorig jaar naar Graspop heeft gelokt, dit jaar opnieuw laten verleiden voor een dagje.
kittie was een leuk nostalgisch begin, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Self Deception was wel lollig, maar niet memorabel.
Dirty Honey al zittend gezien, leuke afwisseling, maar ik zal het niet snel opzetten.
Eisbrecher was al toffer, maar het eerste echte hoogtepunt vond ik
Poppy, dat was echt wel sterk bij momenten. Wel te veel onderbrekingen, wat gebrek aan interactie en een abrupt einde, maar dit heeft wel potentie voor een sterke show.
Soulfly, weeral jeugdsentiment, maar Max heeft toch wat van zijn pluimen verloren wat mij betreft. Toch van genoten. Nog een 20 minuten
The Warning gezien, die hadden het publiek goed mee vond ik, best een sterk optreden wat ik heb gezien.
Brutus voor mij de eerste must-see. Fantastische band en even geroerd als altijd, maar sluit me wel aan bij eerder commentaren: het valt toch ietwat plat op deze spot op de main én het wordt echt wel tijd voor nieuwe muziek. 4e keer dat ik zeg de laatste 2 jaar en de setlist kan wel wat extra schwung gebruiken. Even pauze gepakt (BFMV vanop een afstandje bij het eten, niet mijn ding). Naar
The Hu, was echt een heel fijn optreden. Ik had het alleen veel te benauwd, dus toch wat vroeger vertrokken om een stukje
Dragonforce mee te pikken. Kende ze niet dus kan geen oordeel geven over de setlist, maar ik vond dit superentertainend. Topshow, veel ambiance. Zou ik zo terug opnieuw gaan zien! Daarna richting voorvak voor
Korn... Jezus wat goed. Hoe Jonathan hangend aan zijn micro staat de headbangen, iconisch! Hard van genoten. Aan noord blijven hangen voor
NIN. Ik vond dit echt wel goed. Goede setlist, hard geramd. Ik had misschien iets meer verwacht van de productie, maar was gewoon een uitstekende headline show.
Conclusie: topdag! Grote kans dat ik voor een 3 op rij ga volgend jaar