Pinkpop 2025

Was deze foto al voorbij gekomen? Ook aardig schaduw tenten/ plekken met bankjes op hoofdveld zo te zien en inderdaad extra watertap punten/kranen.

Gaat vast goed komen, we gaan genieten en trotseren de warmte, we overleven ‘t vast wel 😉

Bekijk bijlage 14720
Ligt het aan mij of staan het zuid- en noordpodium dichter op elkaar dan voorgaande jaren? Ik vind het veld zo klein uitzien.

die laatste foto, als je daar schaduwplekken/bankjes neerzet, zegt dat volgens mij ook wel iets over het bezoekersaantal. Want mijns inziens is het bij drukke edities echt onmogelijk, of vooral hinderlijk om daar bankjes neer te zetten en met de tentzeilen het zicht van "kijkend publiek" te hinderen op het middenterrein. Vooral sinds het andere podium is gedraaid vind ik het toch erg dichtbij het podium staan, die schaduwplekjes.
Zijn dit niet ongeveer dezelfde plekken als bij het losse concert van Bruce Springsteen?

Vanaf maandag kunnen we weer naar hartelust discussiëren over de line-up 2026.
Discussion Bella GIF by De Dorini's's
En dan ben ik erbij! Hoop alvast op Linkin Park, wat Pinkpop meteen een kanshebber zou maken voor ons om naartoe te gaan. Werchter en BKS ook opties, ben alvast benieuwd voor 2026 :D

Denk dat er eens goed naar het boeken gekeken moet worden, ik snap dat je niet een winkel binnen loopt en alles kan uitkiezen.
Maar er worden soms keuzes gemaakt ( Justin Timberlake, Robbie Williams ) die geboekt worden in het zelfde jaar dat ze 2 of 3x een ziggo dome uitverkopen.
Het zijn geen verkeerde headliners en ze passen dan ook bij pinkpop. Maar de mensen die voor deze headliners willen komen hebben dan al dubbel en dwars de kans gehad hen te kunnen zien.

Dan nog de Nederlandse namen die ze boeken, als ze dit veel exclusiever kunnen houden, dus alleen Pinkpop bijv in een jaar. Vaak heb ik het gevoel dat het grootste deel van de NL namen bijna op elk festival geboekt staan door heel Nederland.

Ook blijf ik erbij dat de camping los van het weekendticket verkocht moet worden, met dag tickets erbij. Dit maakt de drempel een stuk lager voor mensen die van veel verder weg moeten komen.

Denk dat ze met het terrein (hopelijk) vanaf dit jaar de goede kant op aan het gaan zijn betreft sfeer aankleden en opzet.
Samengevat hoe ik het ook zie. Als mensen met een dagticket op een camping terecht en dan headliners kunnen zetten die niet het jaar voordien al in Nederland zijn geweest (behalve Linkin Park in 2026) dan krijg je een ander verhaal.

Ik snap dat €300 voor een weekend kaartje veel geld is, maar als we het even goed beschouwen is dat €100 per dag voor een hele rits artiesten en de hele festival beleving. En dan kan je ook nog blijven slapen.... Ik vind dat op zich best een strakke prijs. Tuurlijk voor €100 kan je een hele week eten... Maar ik bedoel dan ook in verhouding
300 euro is teveel geld als er geen topheadliners staan want naast die 300 euro heb je ook nog 300 euro kosten aan vervoer, eten, drinken. Alles bij elkaar ben je minstens 600 euro kwijt en dan moet het een top weekend zijn met topheadliners die de mensen willen zien en anders geraak je niet van je tickets vanaf.

Pinkpop heeft een imagoprobleem en krijgt het op sociale media zwaar te verduren, toch moet het festival niet (te veel) naar de oude rockers luisteren

Ik vind het ook een prima artikel. Het bevestigd een beeld wat hier op het forum al een tijdje wordt geschetst, maar waarvan ik nog altijd niet wist of dit nu de mening betrof van een kleiner gezelschap, of dat dit oprecht de verklaring is dat de FOMO van de grotere massa niet langer bij Pinkpop ligt.

Echter denk ik ook dat dit voor mij persoonlijk een grotere kloof slaat tussen mijzelf en Pinkpop, en dat ik het minder waarschijnlijk acht dat ik Pinkpop zal bezoeken de komende jaren. Wij (ons groepje) achten onszelf prima in staat om onze beleving grotendeels zelf te creëren. Daar hebben wij in mijn optiek geen randprogramma, nachtprogramma, alternatieve soorten entertainment, exotischere foodtrucks, expressionistischere aankleding of hippere visuals voor nodig. En inderdaad; dat doen al die anderen ook al, schijnbaar omdat dat momenteel de succesformule is. Wat wij echter wel nodig hebben, is een line-up die ons genoeg aanspreekt. Goeie muziek dus. In ons geval gefundeerd op rock.

Godver, het bewijs is daar. Ik ben niet langer een rocker, maar een oude rocker :cry:

Als ik dan toch weer de vergelijking mag maken met Rock Werchter. Vanaf mijn woonplaats is Werchter maar 30 kilometer verder weg dan Landgraaf. Ik heb even op de ANWB routeplanner gekeken en vanaf Amsterdam gezien zijn beide festivals even ver weg. Bij Rock Werchter krijg je een gratis treinkaart vanaf de grens en de pendelbussen zijn gratis. Volgens mij is dat bij Pinkpop betalend. Dan is de keuze snel gemaakt als je een beter programma krijgt. Bij een gelijkwaardig programma zou ik ook nog voor Werchter kiezen.

Ik vind het ook een prima artikel. Het bevestigd een beeld wat hier op het forum al een tijdje wordt geschetst, maar waarvan ik nog altijd niet wist of dit nu de mening betrof van een kleiner gezelschap, of dat dit oprecht de verklaring is dat de FOMO van de grotere massa niet langer bij Pinkpop ligt.

Echter denk ik ook dat dit voor mij persoonlijk een grotere kloof slaat tussen mijzelf en Pinkpop, en dat ik het minder waarschijnlijk acht dat ik Pinkpop zal bezoeken de komende jaren. Wij (ons groepje) achten onszelf prima in staat om onze beleving grotendeels zelf te creëren. Daar hebben wij in mijn optiek geen randprogramma, nachtprogramma, alternatieve soorten entertainment, exotischere foodtrucks, expressionistischere aankleding of hippere visuals voor nodig. En inderdaad; dat doen al die anderen ook al, schijnbaar omdat dat momenteel de succesformule is. Wat wij echter wel nodig hebben, is een line-up die ons genoeg aanspreekt. Goeie muziek dus. In ons geval gefundeerd op rock.

Godver, het bewijs is daar. Ik ben niet langer een rocker, maar een oude rocker :cry:
Hier kan ik me helemaal in vinden, toch altijd genoten van zeg maar de "kale" edities waar het het toch voornamelijk om de muziek ging, maar ja tijden veranderen en mensen willen schijnbaar meer dan alleen podia en bands.Ja en de Line-up is voor mij en vele vrienden toch nog altijd de zwaarst wegende factor, ook een oude rocker.

wil de meningen nog wel eens horen... als volgend jaar een lineup neergezet wordt voor oude rockers en het weer 60k a 70k bezoekers zijn

:unsure:
Dan is mijn mening een dikke vette "YES!" waarbij de kans een stukje groter is dat ik dat vervolgens kracht zal bijzetten door weer een weekendticket Pinkpop aan te schaffen...

Hier kan ik me helemaal in vinden, toch altijd genoten van zeg maar de "kale" edities waar het het toch voornamelijk om de muziek ging, maar ja tijden veranderen en mensen willen schijnbaar meer dan alleen podia en bands.Ja en de Line-up is voor mij en vele vrienden toch nog altijd de zwaarst wegende factor, ook een oude rocker.
Pinkpop is in dat opzicht toch juist nog helemaal niet veranderd en ze zitten nog steeds in de "kale" editie fase? Het is nog steeds een kaal veld waar alles om muziek draait, zonder randprogramma of andere zaken. Qua line-up is het misschien niet meer je ding, maar het festival zelf is juist hetzelfde gebleven de afgelopen jaren volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Oasiss
Was deze foto al voorbij gekomen? Ook aardig schaduw tenten/ plekken met bankjes op hoofdveld zo te zien en inderdaad extra watertap punten/kranen.

Gaat vast goed komen, we gaan genieten en trotseren de warmte, we overleven ‘t vast wel 😉

Bekijk bijlage 14720
Als ik naar deze foto kijk, snap ik helemaal wat ze bedoeling met geen sfeer of beleving. Er wordt ook geen moeite gedaan ook, lijkt me.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en DennisvdBr
Als ik naar deze foto kijk, snap ik helemaal wat ze bedoeling met geen sfeer of beleving. Er wordt ook geen moeite gedaan ook, lijkt me.
lijkt tot nu toe op een flink campingveld ja, maar goed eerst maar zien hoe t staat met mensen erbij

300 euro is teveel geld als er geen topheadliners staan want naast die 300 euro heb je ook nog 300 euro kosten aan vervoer, eten, drinken. Alles bij elkaar ben je minstens 600 euro kwijt en dan moet het een top weekend zijn met topheadliners die de mensen willen zien en anders geraak je niet van je tickets vanaf.
da's dan denk ik toch persoonlijk... De line-up van vorig jaar (in combinatie met het slechte weer op vrijdag) was niet top, maar ik vond het die €600 meer dan waard. Dit jaar word weer een topper imo

ergo: wat voor de 1 geen top headliners zijn, zijn dat voor andere weer wel ;-)

Kan aan mij liggen maar ik tot u toe heb ik nog geen enkel betaalbaar kaartje gezien wat mensen wegdoen

Users who are viewing this thread