Voor mij de eerste Best Kept Secret sinds 2019. De voorbije 3 jaren vond ik toch net niet voldoende naar mijn smaak om te gaan. Maar ik ben na dit weekend weer helemaal verliefd op dit festival. Heb in een ver verleden een lange liefdesrelatie met Pukkelpop gehad en van 2009 t.e.m. 2013 was ik verknocht aan Primavera Sound. De al dan niet bewuste keuze van BKS om dit jaar voor kleinere maar meer headliners en vooral voor een heel brede waaier van ontdekkingen te gaan is helemaal mijn ding. Dit in combinatie met de ligging van het festival en de inkleding die nog zo enorm verbeterd is sinds 2019 (nog nooit op zo'n mooi festival geweest!) alsook de relatieve kleinschaligheid en de relaxte sfeer met veel plaatsen om te chillen maakte het echt tot een geweldig weekend. Heel veel gezien en gehoord natuurlijk. Hier wat favorieten:
10/10
Jacob Alon
Dummy
King Hannah (@The Secret)
Maria Iskariot
Cassandra Jenkins
Merce Lemon
Split System
Christian Lee Hutson
Caribou
9,5/10
Seun Kuti & Egypt 80
9/10
Waxahatchee (slechts enkele nummers gezien, gelukkig wel Right Back To It)
Horsegirl
This Is Lorelei
8,5/10
Kae Tempest
8/10
Michael kiwanuka
Wilco
7,5/10
Witch
7/10
Youth Lagoon
TV on the Radio
they are gutting a body of water
Nilüfer Yanya
6,5/10
Kaat Van Stralen
Eefje De Visser
Lucy Dacus
Pigsx7
6/10
Glass Beams
5/10
Djo
Soulwax
Kabeaushé
Daufodt
4,5/10
Snapped Ankles
Ook heel wat acts te kort gezien want de eerste nummers boeiden me niet genoeg: Kneecap, ugly, Gouge Away, en Daniela Pes.
En door keuzes te moeten maken Khana Bierbood, Lael Neale, Magdlena Bay, Fcukers en Frost Children gemist. Ook Divorce en Droom Dit gemist door te laat toe te komen.
De afstand van favoriet podium The Secret naar de Two (of One) was voor mij tegen het einde van het weekend een opdracht om steeds maar weer te doen. Op de EHBO vernam ik op dag 3 ook dat er vooral veel mensen met blaren zich hadden aangemeld.
Hoedanook, het was top! Ik doe 8 festivals dit jaar en ik verwacht niet dat ik een beter festival dit jaar ga meemaken. Dit was echt WOW!
Volgens mij is dit ook echt wel een favoriet festival van heel wat artiesten aan het worden (zoals Primavera Sound dat jaren was en gedeeltelijk ook nog wel is). Sommige artiesten vermelden al dat dit hun favoriete festival is en dit lijken me echt geen praatjes te zijn. Heb ook op de dag na zijn optreden Jacob Alon nog bij de Two zien rondhangen en zonder het te weten bij het foto's nemen van de site een genietende Katie Crutchfield gefotografeerd.
Ik denk dat ik morgen onmiddellijk een early bird ticket ga proberen te bemachtigen. Hier wil ik volgend jaar weer bij zijn.
10/10
Jacob Alon
Dummy
King Hannah (@The Secret)
Maria Iskariot
Cassandra Jenkins
Merce Lemon
Split System
Christian Lee Hutson
Caribou
9,5/10
Seun Kuti & Egypt 80
9/10
Waxahatchee (slechts enkele nummers gezien, gelukkig wel Right Back To It)
Horsegirl
This Is Lorelei
8,5/10
Kae Tempest
8/10
Michael kiwanuka
Wilco
7,5/10
Witch
7/10
Youth Lagoon
TV on the Radio
they are gutting a body of water
Nilüfer Yanya
6,5/10
Kaat Van Stralen
Eefje De Visser
Lucy Dacus
Pigsx7
6/10
Glass Beams
5/10
Djo
Soulwax
Kabeaushé
Daufodt
4,5/10
Snapped Ankles
Ook heel wat acts te kort gezien want de eerste nummers boeiden me niet genoeg: Kneecap, ugly, Gouge Away, en Daniela Pes.
En door keuzes te moeten maken Khana Bierbood, Lael Neale, Magdlena Bay, Fcukers en Frost Children gemist. Ook Divorce en Droom Dit gemist door te laat toe te komen.
De afstand van favoriet podium The Secret naar de Two (of One) was voor mij tegen het einde van het weekend een opdracht om steeds maar weer te doen. Op de EHBO vernam ik op dag 3 ook dat er vooral veel mensen met blaren zich hadden aangemeld.
Hoedanook, het was top! Ik doe 8 festivals dit jaar en ik verwacht niet dat ik een beter festival dit jaar ga meemaken. Dit was echt WOW!
Volgens mij is dit ook echt wel een favoriet festival van heel wat artiesten aan het worden (zoals Primavera Sound dat jaren was en gedeeltelijk ook nog wel is). Sommige artiesten vermelden al dat dit hun favoriete festival is en dit lijken me echt geen praatjes te zijn. Heb ook op de dag na zijn optreden Jacob Alon nog bij de Two zien rondhangen en zonder het te weten bij het foto's nemen van de site een genietende Katie Crutchfield gefotografeerd.
Ik denk dat ik morgen onmiddellijk een early bird ticket ga proberen te bemachtigen. Hier wil ik volgend jaar weer bij zijn.