Graspop Metal Meeting 2025

Zaterdag een dagje op Download festival geweest. Sleep token & Shinedown waren geweldig. Je kan fan zijn of niet, maar beide namen zijn zeker sub of headliner materiaal waardig. Wat een presence, wat een show. Kijk dan ook alvast uit naar 2026 in de hoop dat die beiden op Graspop staan :).
Een dagje naar download. Tjonge ligt niet om de hoek verwacht ik. Of verblijf je in de uk?

Echt hè? Een van de concerten waar ik het meest nieuwsgierig naar ben!

Memo aan mezelf : niet te veel bier drinken zaterdag anders red je het niet, wel water anders red je het niet .

Helder top voor de tip

Dus veel bier en weinig water en dan mis ik NiN

Kijk daar heb ik wat aan :p:LOL:
Hoef ik alleen Korn en Airbourne nog te overleven ( dus dan wat extra bier nemen )

• Haha
Waarderingen: Spike Thunderpaws
op mijn parking ticket staat zondag?
hoewel ik zaterdag kom?
foutje van de organisatie?

Eigenlijk zou ik moeten leren voor mijn tentamens, maar ik ben de hele dag bezig met Graspop, HELP. Gewoon muziek luisteren, campingspullen zoeken, boodschappenlijstjes maken. Het is een fulltime baan geworden!

In november werd ik eerst niet zo enthousiast van de line-up. Maar nu zijn we er bijna en als ik mijn looproute vergelijk met vorig jaar heb ik nu echt twee keer zoveel bands te zien. Zoveel bands waar ik veel meer naar ben gaan luisteren (Dream Theater, Slipknot, Behemoth, Judas Priest) en bands die ik voorheen nog helemaal niet kende en nu geweldig vind (Soen, Savatage, Krokus, etc.). En ook vergeleken met andere festivals zoals Nova, Hellfest vind ik dat Graspop echt een sterke line-up heeft neergezet, die toch nog trouw is aan de metal. Niet dat ik zou klagen als ze een Foo Fighters of Muse programmeren, maar het is cool dat het niet nodig is en dat ze dan liever kiezen voor een Behemoth na Slipknot!

Ach, ik ga maar weer eens door met leren

• Leuk
Waarderingen: Jamel
zeg, doen jullie de donderdag en vrijdag een trui mee voor 's avonds?
De zaterdag en zondag zal het wss niet nodig zijn, denk ik

Dit geeft toch een volledig ander beeld: https://www.meteovista.be/Europa/Belgie/Dessel/4053901/weersverwachting-14dagen. Ik weet dat weerberichten nooit super accuraat geweest zijn, maar ik heb de indruk dat de meeste websites daar nu een randomiser achter steken, ipv echt naar de weerkaarten te kijken.

Ik zie vooral gewoon een vrijwel hetzelfde beeld: temperatuur begint redelijk laag op donderdag en loopt naarmate het festival vordert verder op.

op mijn parking ticket staat zondag?
hoewel ik zaterdag kom?
foutje van de organisatie?

Anders komt de parking te vroeg bij "afgelopen evenementen" te staan in de app en kan je hem niet meer gebruiken (vermoedelijk)

• Leuk
Waarderingen: reaper
zeg, doen jullie de donderdag en vrijdag een trui mee voor 's avonds?
De zaterdag en zondag zal het wss niet nodig zijn, denk ik
Sinds wij een paar jaar geleden op Metal Park verblijven huren wij altijd een locker, initieel lijkt dat niet altijd nodig, maar toch wel handig on gewoon te weten dat je altijd een de mogelijkheid hebt om je trui te gaan halen alls het nodig is

Een dagje naar download. Tjonge ligt niet om de hoek verwacht ik. Of verblijf je in de uk?
Hadden er een weekendje Manchester van gemaakt (goedkope Ryanair vluchten) en dan van daaruit de bus genomen. Was 2 uurtjes rijden, maar allemaal goed geregeld en je wordt net voor de ingang afgezet :). Wel prijzig, maar zeker een toffe ervaring!

Ahja, in West Vlaanderen is dit gewoon tzwien deur de bjèten joagen 😉
ah west-vlaams.. Alle letters van een woord de yahtzee pot in, samen met wat losse letters. Schudden, uitkappen en het uitspreken eender hoe het er terug uitkomt.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Voor zij die nog een clash hebben met Korn of Amenra, dit kan misschien helpen. Airbourne komt naar Brussel ook op 29/03/26

Eigenlijk zou ik moeten leren voor mijn tentamens, maar ik ben de hele dag bezig met Graspop, HELP. Gewoon muziek luisteren, campingspullen zoeken, boodschappenlijstjes maken. Het is een fulltime baan geworden!

In november werd ik eerst niet zo enthousiast van de line-up. Maar nu zijn we er bijna en als ik mijn looproute vergelijk met vorig jaar heb ik nu echt twee keer zoveel bands te zien. Zoveel bands waar ik veel meer naar ben gaan luisteren (Dream Theater, Slipknot, Behemoth, Judas Priest) en bands die ik voorheen nog helemaal niet kende en nu geweldig vind (Soen, Savatage, Krokus, etc.). En ook vergeleken met andere festivals zoals Nova, Hellfest vind ik dat Graspop echt een sterke line-up heeft neergezet, die toch nog trouw is aan de metal. Niet dat ik zou klagen als ze een Foo Fighters of Muse programmeren, maar het is cool dat het niet nodig is en dat ze dan liever kiezen voor een Behemoth na Slipknot!

Ach, ik ga maar weer eens door met leren
Als er van iets geen generatiekloof is het toch: iets zoeken EN vinden om toch maar niet te (veel) te moeten leren. Ik herinner me WK's en EK's voetbal, Roland Garros matchen,....

• Haha
Waarderingen: El_Leipo

Ach, ik ga maar weer eens door met leren…
Als er van iets geen generatiekloof is het toch: iets zoeken EN vinden om toch maar niet te (veel) te moeten leren. Ik herinner me WK's en EK's voetbal, Roland Garros matchen,....
ja, joh, je kunt je hele leven nog examens maken! Graspop 2025 kun je maar 1 keer mee maken!

Dat gezegd hebbende komt nu mijn officiële advies : stay in school, don’t do drugs, drugs are bad, mmkay?

Users who are viewing this thread