Graspop Metal Meeting 2025

Klinkt niet als Nederlands
Gaan stappen gebruiken ze in Nederland voor bv naar de discotheek te gaan. Een nachtje gaan stappen. In België is stappen gewoon wandelen eigenlijk
Zo heb ik er nog enkele

Sportschool (Nederland) - fitness of gym (België)

Zakken (Nederland) - buizen (België). Deze vind ik altijd heel raar, want voor ik kan zakken voor een examen, moet ik eerst een examen doen. Ik haal bv 8/20. Dan zak ik pas voor mijn examen als ik op herexamen bv 7/20 haal. Maar in Nederland zeggen ze al direct vanaf 8 dat ze zijn gezakt maar ze hebben daarvoor niet eens een examen afgelged! En zakken heeft ook nog een andere betekenis, bv door de grond zakken, zoals op Graspop vorig jaar bv. Door de modder (om mijn post toch wat Graspop gerelateerd te houden)

Soit, is het al donderdag? Het begint precies nodig te worden :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Projunk en MarcoReusel
Eerste show van NIN in Europa zit erop en wat een meesterlijke setlist. Snoeihard, dus ook perfect voor GMM.

Het deel met Boys Noize zal zeker niet voor GMM gelden. Hopelijk wel de 3 openingssongs (f*ing Ruiner!!!).

Deze klassieker op de setlist wil ik wel spoilen, want wat een prachtig vooruitzicht als de hele weide zaterdag 'God is dead' meebrult.

Voila net begonnen aan m'n laatste 3 werkdagen van 4u tot 12u hopelijk!
Als de nachten in Dessel even lekker van temperatuur gaan zijn komt het helemaal goed!

NL Noord-Limburg heeft denk ik meer raakvlakken met Noord-Brabant en Gelderland.
Zuid-Oost brabant hier:
- minder binding met noord-limburg of Gelderland.
- meer met Vlaanderen

Wij gaan ook uit hier.(uitgaan)

En lommel + achel zijn praktisch Nederlandse kolonies.

Laatst bewerkt:
Leuk zo'n taal les om 7 uur 's ochtends.
Stappen wordt volgens mij niet echt meer gebruikt in Nederland, is meer iets van vroeger. Tegenwoordig zegt toch iedereen gewoon uitgaan.

Gaan stappen gebruiken ze in Nederland voor bv naar de discotheek te gaan. Een nachtje gaan stappen. In België is stappen gewoon wandelen eigenlijk
Zo heb ik er nog enkele

Sportschool (Nederland) - fitness of gym (België)

Zakken (Nederland) - buizen (België). Deze vind ik altijd heel raar, want voor ik kan zakken voor een examen, moet ik eerst een examen doen. Ik haal bv 8/20. Dan zak ik pas voor mijn examen als ik op herexamen bv 7/20 haal. Maar in Nederland zeggen ze al direct vanaf 8 dat ze zijn gezakt maar ze hebben daarvoor niet eens een examen afgelged! En zakken heeft ook nog een andere betekenis, bv door de grond zakken, zoals op Graspop vorig jaar bv. Door de modder (om mijn post toch wat Graspop gerelateerd te houden)

Soit, is het al donderdag? Het begint precies nodig te worden :ROFLMAO:

Als je in Nederland een 8 haalt, moest je al oppassen dat je geen nerd genoemd werd

Leuk zo'n taal les om 7 uur 's ochtends.
Stappen wordt volgens mij niet echt meer gebruikt in Nederland, is meer iets van vroeger. Tegenwoordig zegt toch iedereen gewoon uitgaan.
Het is blijkbaar ook iets typisch Hollands om samenstellingen niet aan elkaar te schrijven.

Het is blijkbaar ook iets typisch Hollands om samenstellingen niet aan elkaar te schrijven.
Nou nee hoor, dat is ook in Nederland gewoon goed fout. Het is bijvoorbeeld gewoon 'Ik sla de graspopmetalmeetingforummeeting dit jaar over'. Eventueel zet je er voor de leesbaarheid een streepje tussen.

Dit blijft een top onderwerp kan me zo voorstellen als dit op de wei wanneer er niks boeiends over muziek te vertellen is, dat dit het dan ook goed doet.

Met drank op wordt het dialect nog steviger en de woorden creatiever

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Een paar dagen terug zag ik nog 31 op de vrijdag, nu 23? Laat het waar zijn.

Hoe dan ook, blij dat we weer gras hebben dit jaar ipv modder! Nog twee nachtjes slapen mensen.

• Geweldig
Waarderingen: ReasonsRemain

Users who are viewing this thread