Dag beste kijkers,
Ik ga eerst de cijfers zeggen, dan wat uitleg omdat het veel tekst is. Zo kunnen jullie kiezen of jullie de tekst lezen.
max wo - ma: 26, 26, 29, 30, 28,, 25
min wo/do - zo/ma: 15, 16, 19, 17, 17
neerslag: kleine kans vanaf zaterdag op zondag (onbekende hoeveelheid door hitte)
wind: een klein beetje vanaf maandag.
Eerst droog, gisteren effe een buitje voor woensdag en een plensbui voor zaterdag op zondag. Nu zou het opnieuw droog zijn.
woensdag tot vrijdag komen buienradar en meteo redelijk overeen. Dat zie ik ook in de grafiek. Kan een graadje minder of meer zijn.
Maar buienradar geeft zaterdag tot maandag al afkoeling van 25, 24 en 21 graden. Dat zie ik ook terug bij de grafiek van meeo. Zaterdag is nog onzeker en zondag en maandag nog extreem onzeker. Dus als we dit zien weet ik uit ervaring dat we in de buurt van België onstabiel weer hebben dat misschien wel zaterdagavond, zondag, maandag of later bij ons zou komen of misschien niet. (Zie vandaag: Waar blijft de regen in Tongeren?)
Ik zie ook dat er vanaf zaterdag op zondag ook nog altijd een kleine neerslagkans is. Waarschijnlijk niets maar met zo warm weer weet je niet hoe en waar.
Langer als dit zal het wss niet worden
Morgenavond zijn we er weer met meer weer.