Graspop Metal Meeting 2025

Imminence - Bfmv - Starset lijkt me hier wel de meest genoemde te zijn, of ben ik fout ? Nog mensen met clashes van 3 of meerdere bands?

Hoe komt zo iets? Slecht nagedacht van de planning of toch eerder verbazend dat dit voor velen een mogelijk clash is?
Hoe clashes komen bedoel je?
Heeft te maken met planningen van alle artiesten. Er zijn genoeg artiesten die maar een x aantal uur kunnen spelen ivm de doorreis naar de volgende locatie. En dan kijken op wat voor podium ze het beste passen. Kijken hoe het zit met ombouwtijden. En ze moeten ook denken aan spreiding van de mensen. Zodat niet iedereen bij dezelfde stage staat.

Ik begrijp er ook helemaal niets van. Hoe kan het dat er überhaupt clashes zijn? Ik koop elk jaar een ticket, je zou denken dat ze mijn smaak inmiddels wel goed kennen en daar wat meer rekening mee zouden houden in de programmering.
Uiteraard gaan er meerdere clashes zijn hoe meer bands je graag hoort, dit is voor mij de 1e maal op mijn korte Graspop carriere.. Maar als een bepaalde clash zo vaak voorkomt lijkt het mij toch iets te zijn dat ze op den bureau ook voelen aankomen :)

Als er op 10 mensen 7 aangeven dezelfde clash te hebben lijkt het me eerder een minder doordachte planning te zijn dan persoonlijk wat pech met 'mijn' smaak.. Ik neem aan dat niet veel mensen een clash Yellowcard - Orbit Culture hebben zoals ik, dus daar gaat ge mij niet over horen :)

Dat “sommige” Metallica fans…
Dat kan ik als megafan alleen maar bevestigen, al is het laatste goede werk wat mij betreft al weer van 34 jaar geleden.

Ik kijk dit jaar ook enorm uit naar Dirty Honey, enorm lekkere Led Zep/Aerosmith hardrock. Vaak vind ik moderne bands die dat retro-ding doen wat plat maar Dirty Honey vind ik erg goed!

Ga alvast NIN wel kijken, ondanks datk het maar niets vind. vroeg naar huis gaan is ook zo spijtig..

verder zit ik hier nu wel mooi met men extra band op zaterdag maar bijgevolg een extra clash.

Imminence - Bfmv - Starset lijkt me hier wel de meest genoemde te zijn, of ben ik fout ? Nog mensen met clashes van 3 of meerdere bands?

Hoe komt zo iets? Slecht nagedacht van de planning of toch eerder verbazend dat dit voor velen een mogelijk clash is?

Het begint allemaal wel te kriebelen ondertussen.
Imminence en bfmv is wel een vervelende ja, gelukkig maar gedeeltelijke overlap.
Er staat nu eenmaal zo veel metalcore dat dat moeilijk te vermijden is. Ze zullen imminence wel in een tent hebben willen plaatsen.

Het verband tussen die 2 bands en Starset zie ik echter niet, dat is toch een heel ander genre?

Imminence en bfmv is wel een vervelende ja, gelukkig maar gedeeltelijke overlap.
Er staat nu eenmaal zo veel metalcore dat dat moeilijk te vermijden is. Ze zullen imminence wel in een tent hebben willen plaatsen.

Het verband tussen die 2 bands en Starset zie ik echter niet, dat is toch een heel ander genre?
klopt, maar lijkt hier toch dat het voor vele naar smaak overlapt. zonder dat het genre hetzelfde is uiteraard.
Korn, amenra en airbourne is (imo) toch ook wel heel verschillend maar blijkt idd ook voor wat mensen een clash te zijn.

kan ook gerust weer teveel liggen nadenken omdat ik aan het aftellen ben =D

Ga alvast NIN wel kijken, ondanks datk het maar niets vind. vroeg naar huis gaan is ook zo spijtig..

verder zit ik hier nu wel mooi met men extra band op zaterdag maar bijgevolg een extra clash.

Het begint allemaal wel te kriebelen ondertussen.
Persoonlijk vind ik de clash Falling in Reverse, Eagles of Death Metal en Me First & The Gimme Gimmes een nare, waarbij FiR het wint

• Leuk
Waarderingen: Spike Thunderpaws
Dat Metallica fans de leukste niet zijn voor een voorprogramma is bekend. Dat wil nog niet zeggen dat de show van NIN niet veel intenser was dan die van Metallica!

NIN zal ook niet snel meer vlak voor de headliners spelen op Werchter als ze ook Graspop kunnen headlinen voor vele fans.
daarom dat ze nu in the barn speelde de laatste keer in 2018 met daar achter nog een dance act...
sure ze willen afsluiten en het moet op de main zijn.
er valt heus wel te praten en dingen te regelen met NIN if needed

daarom dat ze nu in the barn speelde de laatste keer in 2018 met daar achter nog een dance act...
Dat was wel een droom setting. En het concert was er ook naar, dat concert in de Barn gaan ze wellicht niet meer overtreffen.

• On fire
Waarderingen: nikita
Dat was wel een droom setting. En het concert was er ook naar, dat concert in de Barn gaan ze wellicht niet meer overtreffen.
dat en David Byrne er nog voor.
waanzin was dat.

maar ik heb er goede hoop op.

NIN in lotto arena paar jaar ervoor was ook magistraal, anders dan the barn, maar even goed

• Winning
Waarderingen: Joe

groepen kunnen mijlenver uit elkaar liggen, maar als je beide graag hoort, is dat ook een clash natuurlijk

Ik heb het met powerwolf (wat kitscherig, harmonieus) en hatebreed (rechttoe rechtaan en boos op iedereen) - niet te vergelijken qua genre maar had ze allebei wel willen zien

Die boeking in de barn was inderdaad een perfecte manier om invulling te geven aan die wens!

Ja, Metallica fans staan niet bekend om hun verdraagzaamheid naar andere bands. Eigenlijk ook onvoorstelbaar dat bands heel graag in hun voorprogramma willen staan. Behalve dat ze heel veel exposure krijgen
Volgens mij heeft Ghost wel veel zieltjes gewonnen door hun support op die arena tour van Metallica een paar jaar terug. Sprak toevallig gisteren weer iemand die ze daar heeft leren kennen en sindsdien fan is, en dat hoor ik vaker. Verder wel eens dat ze een slechte reputatie hebben op dit vlak.
Eigenlijk geen slechte optredens van Metallica gezien. In tegenstelling tot bv een Maiden.
Zichzelf vernieuwen hebben ze ook een aantal keer gedaan. Of je dat succesvol vindt (st Anger bijvoorbeeld), daarover kun je van mening verschillen. Maar een nummer als the day that never comes of the unforgiven III mag ik toch graag luisteren.
Haha ik heb 1 show van Metallica gezien en die vond ik echt slecht (By Request tour op Werchter), 2x Maiden gezien en dat vond ik beide keren super goed (Book of Souls tour en Legacy of the Beast tour op Graspop). Zelfs zo'n statistiek hangt dus maar net van persoonlijke ervaringen af. Terwijl ik groter fan ben van de klassieke Metallica albums dan van Maiden. Wel eens dat Metallica zich is blijven vernieuwen, met wisselend succes, dat is wel een gegeven.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Soms hangt het ook af van de audience eh. Zoals een voetbalteam de sfeer oppikt.
Ooit NIN in Nimes gezien. Heerlijk weertje. Was alsof wij hen vooruitstuwden. En dan was NIN nog een paar percent scherper.

dat en David Byrne er nog voor.
waanzin was dat.

maar ik heb er goede hoop op.

NIN in lotto arena paar jaar ervoor was ook magistraal, anders dan the barn, maar even goed

Ben blij dat smaken verschillen, en dat mag
net als dat ik (ja ja kom maar op) Solstafir slaapverwekkend vind krijg ik een soort van kortsluiting/irritatie bij NiN

Maar ja als ik dan Bury of FFK of Hatebreed hoor dan word ik weer blij (ook van Eisbrecher en OOMPH hoor)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
groepen kunnen mijlenver uit elkaar liggen, maar als je beide graag hoort, is dat ook een clash natuurlijk

Ik heb het met powerwolf (wat kitscherig, harmonieus) en hatebreed (rechttoe rechtaan en boos op iedereen) - niet te vergelijken qua genre maar had ze allebei wel willen zien
Uiteraard kan het dat je clashes hebt in totaal verschillende genres, dat heb ik zelf ook.
Bijvoorbeeld The Hu - Spiritbox en Blood Incantation - Jinjer en Slipknot - Opeth.
Ik reageerde vooral op het deel of het vreemd is dat de organisatie die bands laat clashen, want dat vind ik dan in het geval van Starset wel mee vallen.

Users who are viewing this thread