Graspop Metal Meeting 2025

Ik heb NIN ook niet aangeduid op mijn planning (net zoals Tool vorig jaar), maar als wij op die moment nog op de weide zijn en nog niet meteen de bus terug willen nemen richting Metal Park kan het zijn dat we nog even gaan kijken vanop een afstand. Dat was het idee vorig jaar met Tool ook, toen zijn we er echter niet aan toegekomen ;)

Nog even een logistieke vraag. Dessel is een eindje rijden en ik zit te denken hoe laat ik moet vertrekken.

Wat is een goed tijdstip om aan te komen om een prima spot op boneyard te krijgen? Absoluut voor 15:00 of is wat later doorgaans ook oké?

ik ga alleszins gaan kijken, ken ze ook nie zo goed maar ik ben al lang blij om eens een andere headliner te zien. met mijn 12e editie die er aan komt is dat al een zeldzaamheid.
Ik ga NiN kijken, weet niet of t echt iets voor mij is, maar ik ga het gewoon eens proberen. Mocht het niks zijn verkas ik naar de Metal Dome om daar lekker te gaan pilsen. Vind een paar nummers wel tof, maar weet t gewoon nog niet. Vorig jaar hetzelfde gedaan met Tool. Ook na een paar nummers ergens anders heen!

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Ik vermoed ook dat de meesten dat zullen doen.
De (gratis) Welcome Night in het Grand Café werd de laatste jaren al niet massaal bezocht, laat staan een party waar je € 26 (weliswaar incl. 3 drankjes) voor moet neerlappen.

Ik vraag me af of die Captain Skully Pirate Party überhaupt door zal gaan.
Bij het verplichte invullen van het nachtregistratieformulier werd al gevraagd of je van plan bent om de Welcome Night en/of de CSPP bij te wonen.
Bij te weinig animo, waar het toch op zal lijken, kiezen ze wellicht eieren voor hun geld en blazen ze de boel af.

De Welcome Night is eigenlijk ook best aardig.
De eerste keer, ik geloof in 2022, was nog een aanfluiting. Geen DJ en je moest goed je best doen om überhaupt wat muziek te horen uit de plafondspeakers.
De afgelopen 2 jaar is er echter wel een DJ die ook vrijwel alle verzoekjes draait (zelfs de wat extremere), en zitten er al wat meer metalheads bijelkaar.
Een klein deel waagde zich later op de avond zelfs aan een mini-moshpitje. :)

Ik kijk t.z.t. wel wat ik doe, maar ik vermoed dat mijn nieuwsgierigheid toch de overhand gaat krijgen en we toch eens een kijkje bij de Pirate Party gaan nemen (ben ook nog nooit in die Discovery Bay geweest, ziet er best gezellig uit).
Toch vorige week maar eens een berichtje naar de organisatie gestuurd om een beetje een idee te krijgen van verwachte aantal bezoekers, maar uiteraard een nietszeggend berichtje terug:

1749736178689.png

De link naar de tickets voor de pirate party is inmiddels echter niet meer actief, dus waarschijnlijk is die toch al afgeblazen... 😅

Vraagje, mijn broer zou misschien de zaterdag willen gaan.
Koopt hij best een ticket via ticketswap, of kan het veiliger via ticketmaster?
Ticketmaster is hier nu sowieso veiliger lijkt mij. Doorverkoop rechtstreeks bij de bron, beter zal het niet worden.
Naar wat ik gezien heb is het aanbod redelijk gelijk tussen beide de afgelopen dagen. Dat in rekening nemende zou ik voor ticketmaster gaan gezien je meer zekerheid hebt.

Dat gezegd zijnde, de afgelopen jaren verschillende keren mijn combi ticket via ticketswap gekocht, en nooit problemen mee gehad.

• Leuk
Waarderingen: bunsofsteel
Eisbrecher met hun knaller van een album Kaltfront. Dat moet men gaan zien! Album van het jaar materiaal.

Helaas niet aanwezig bij Eisbrecher, maar wél bij Beast in Black met hun knaller van een single Enter The Behelit. Dat moet men gaan zien! Single van het jaar materiaal.

Verder erg veel zin in de Maiden - Powerwolf headline combo. Rime of the Ancient OOOH AAAH!
Enter the Behelit en Kaltfront zijn beide inderdaad geniaal!

• Leuk
Waarderingen: Imag en Koekdoos
Nog even een logistieke vraag. Dessel is een eindje rijden en ik zit te denken hoe laat ik moet vertrekken.

Wat is een goed tijdstip om aan te komen om een prima spot op boneyard te krijgen? Absoluut voor 15:00 of is wat later doorgaans ook oké?

Wij komen altijd pas rond 18-19u aan en dan sta je weliswaar iets verder naar 'achter', maar door de vorm van de camping is het eigenlijk vanop veel plaatsen allemaal even lang (of eerder kort) wandelen. De eerste arriverenden liggen dichter aan de ingang maar dus ook aan de ontbijttent en meer lawaai. Enkele jaren terug lagen we eens helemaal achter aan het hek (achteraan vak D3 als je het mapje in de app erbij neemt), nog steeds maar een 10-15 minuutjes wandelen tot aan de wei en werden we gewekt door zingende vogeltjes. Prima vond ik dat.

Dag beste kijkers,
Voel je de hitte ook al hier in België? Graspop krijgt zo zijn ideeën
max: 28, 23, 24, 27, 27, 24
min: 13, 13, 15, 15, 15
neerslag: /
wolken: /
wind: /
zon: volop!
Ik verdiep me morgen wel in hoe de temperaturen nog onzeker zijn en nog kunnen wijzigen. Onthoud: Kan minder, kan meer.
Morgen zijn we er weer met meer weer.

Ik kan iedereen alleen maar aanraden wel naar NIN te gaan, ook al doet de muziek je op album niet zoveel. Wat mij betreft een geweldig heavy en intense live band en voor Graspop een geweldige boeking. Ik zal ze 26 jaar geleden voor Metallica op Werchter en ze speelden Lars en co naar huis!

2009 bedoel je? Dat vonden de liefhebbers van NIN ongetwijfeld, maar de meesten kwamen voor Metallica en vonden dat niet. Sterker NIN wil niet meer als voorlaatste voor de headliner spelen op Werchter…

• Leuk
Waarderingen: saurus
2009 bedoel je? Dat vonden de liefhebbers van NIN ongetwijfeld, maar de meesten kwamen voor Metallica en vonden dat niet. Sterker NIN wil niet meer als voorlaatste voor de headliner spelen op Werchter…
Idd toen heb ik ze ook gezien met een hele hoop associale metallica fans.

Mwah, Metallica vind ik eigenlijk al vanaf eind jaren '90 muzikaal bijzonder matig live. Veel show/entertainment. Dat wel.

Metallica is een bedrijf geworden en is niet meer een metalband.
Ze vernieuwen ook niet meer.
Dat is het probleem als je een icoon bent van een stroming waar je niet om heen kan.

Verder hebben ze alles al gezien dus ze worden zelf van weinig dingen meer gehypt en kunnen die energie dan ook niet terug geven.

Nou goed dat kunnen mensen misschien ook van Maiden zeggen. Maar zelf vind ik van niet.
Heb bruce toch wel eens gezien toen die behoorlijk chagi was, dat merk je wel.

Metallica is een bedrijf geworden en is niet meer een metalband.
Ze vernieuwen ook niet meer.
Dat is het probleem als je een icoon bent van een stroming waar je niet om heen kan.

Verder hebben ze alles al gezien dus ze worden zelf van weinig dingen meer gehypt en kunnen die energie dan ook niet terug geven.

Nou goed dat kunnen mensen misschien ook van Maiden zeggen. Maar zelf vind ik van niet.
Heb bruce toch wel eens gezien toen die behoorlijk chagi was, dat merk je wel.
Eigenlijk geen slechte optredens van Metallica gezien. In tegenstelling tot bv een Maiden.
Zichzelf vernieuwen hebben ze ook een aantal keer gedaan. Of je dat succesvol vindt (st Anger bijvoorbeeld), daarover kun je van mening verschillen. Maar een nummer als the day that never comes of the unforgiven III mag ik toch graag luisteren.

Users who are viewing this thread