Rock Werchter 2025

Ik vind zijn beste werk nog steeds zijn debuutalbum, maar hoor daar niet van wie hij dat 'gestolen' zou hebben. Lijkt me vrij origineel of wie/wat zie ik over het hoofd?

EDIT: Zie nu je repliek van daarnet, duidelijk zo haha, nevermind mijn bericht
Ik heb Yungblud gezien op Pukkelpop met dat eerste werk en was toen erg goed.
het probleem voor mij is dat hij gewoon altijd hetzelfde doet live: hysterisch het podium oplopen, een paar keer de naam van het festival roepen, nog wat hysterisch rondspringen, moshpits en sitdowns vragen. Het komt daardoor wat te gemaakt over ofzo, waardoor ik het nadien ook telkens vond tegenvallen.

Hoe groot ik zelf fan ben van Sam Fender, hem als afsluiter zetten, door welke omstandigheden dan ook, lijkt me gewoon te vroeg, te ijverig en op termijn ook een moeilijke om te managen. Je kan die ook niet plots een plek downgraden, waardoor dus al een pak potentiële vervangers wegvallen.

Ik vind Yungblud hopeloos, algemeen geweten, maar dat is nog een redelijk grote boeking, en geen makkelijke Belg.
Denk dat er ook gewoon niet veel anders voorhanden was? En eigenlijk tourt Yungblud ook niet op dat moment. Doet enkele dagen later enkele 'intimate shows', maar meer aanvankelijk niet. Supergoedkoop zal die ook wel niet meer zijn. Maar sowieso beter dan inderdaad snelle Belgen zoals OATW of dEUS, want ook daar is keuze beperkt. Ondertussen hebben vaste Werchter-gangers hem tot in den treure gezien, maar op zich is het wel een rasentertainer die de wei wel in beweging zal krijgen. Zeker op zaterdagavond in het schemerdonker.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jules1994 en Mr. Y
Ja, dat was mss wat krom gefraseerd. Leent was beter. Er is ook niks mis met wat Yungblud doet. Ik ga hem deze keer waarschijnlijk ook wel checken en ga onbevangen hopen op een goede show. Eigenlijk gek dat ik die nog nooit gezien heb, omdat ik steeds bij een ander podium stond. Maar goed, we wisten allemaal dat de volgende keer dat Yungblud op Werchter ging staan, het als sub ging zijn. Nu is het gewoon een jaar vroeger. Hopelijk pakken zowel hij als Fender nu hun moment en overtuigen ze.
Ik heb meer vertrouwen in een Headlinerwaardige show van Yungblud dan van Sam Fender. Ik hou een open mind voor Sam Fender als headliner maar de show in 2023 was zeker niet voldoende voor een headliner. Dus ik heb ook geen vertrouwen in Sam maar sta open om verrast te worden.

• Haha
Waarderingen: RutgerGM
Ik heb meer vertrouwen in een Headlinerwaardige show van Yungblud dan van Sam Fender. Ik hou een open mind voor Sam Fender als headliner maar de show in 2023 was zeker niet voldoende voor een headliner. Dus ik heb ook geen vertrouwen in Sam maar sta open om verrast te worden.
Vond het in 2023 ook saai, maar met vriendin meegeweest naar Vorst en dat was er boenk op. Een aantal extra meezingers zoals people watching, maar ook dat belachelijk sterke TV Dinner, echt een topnummer

Dat is nu het frustrerende aan Rock Werchter: na 21u op zaterdag geen hol meer wat me interesseert, maar de weinige namen die oké zijn (bijvoorbeeld Raye en Elbow) overlappen dan weer wel.

Bijzonder mager beestje die zaterdag.
Yungblud als sub, hoe bedenken ze het! Als sub, hé.
Zet daar dan op z'n minst Raye met uitgebreide band als sub, maar toch niet...

Dat is nu het frustrerende aan Rock Werchter: na 21u op zaterdag geen hol meer wat me interesseert, maar de weinige namen die oké zijn (bijvoorbeeld Raye en Elbow) overlappen dan weer wel.

Bijzonder mager beestje die zaterdag.
Yungblud als sub, hoe bedenken ze het! Als sub, hé.
Zet daar dan op z'n minst Raye met uitgebreide band als sub, maar toch niet...
Was sowieso de volgende spot die hij op RW zou krijgen.

Kzou toch nog eens kijken naar die reacties op de socials...
Net gedaan, nog steeds zeer positief.

Facebook: 137 duimpjes, 124 hartjes en 38 negatieve emoji's. Uiteraard hebben de negatieve reacties onder de post de meeste likes, maar dat is zo bij om het even welk krantenartikel, zegt weinig. Op de Stubru-post op FB 486 likes, 240 hartjes en 55 negatieve emoji's.

Instagram: Na een paar uur al 4.000+ likes op de aankondiging, ter vergelijking: de KoL-aankondiging heeft er na twee maand 5.131. Ook daar staan een aantal negatieve reacties met veel likes bovenaan, maar dat zegt weinig.

Je mag je niet blindstaren op de luidste roepers op socials omdat die het duidelijkst aanwezig zijn. De 'silent majority' lijkt dit een prima vervanger te vinden.

Net gedaan, nog steeds zeer positief.

Facebook: 137 duimpjes, 124 hartjes en 38 negatieve emoji's. Uiteraard hebben de negatieve reacties onder de post de meeste likes, maar dat is zo bij om het even welk krantenartikel, zegt weinig. Op de Stubru-post op FB 486 likes, 240 hartjes en 55 negatieve emoji's.

Instagram: Na een paar uur al 4.000+ likes op de aankondiging, ter vergelijking: de KoL-aankondiging heeft er na twee maand 5.131. Ook daar staan een aantal negatieve reacties met veel likes bovenaan, maar dat zegt weinig.

Je mag je niet blindstaren op de luidste roepers op socials omdat die het duidelijkst aanwezig zijn. De 'silent majority' lijkt dit een prima vervanger te vinden.
Inderdaad ik denk dat de wei bij de preheadliner zaterdag goed vol zal staan.

Vond het in 2023 ook saai, maar met vriendin meegeweest naar Vorst en dat was er boenk op. Een aantal extra meezingers zoals people watching, maar ook dat belachelijk sterke TV Dinner, echt een topnummer
Dit maakt me benieuwd, eens kijken of hij zijn positie waardig is dan!

Ik heb Yungblud gezien op Pukkelpop met dat eerste werk en was toen erg goed.
het probleem voor mij is dat hij gewoon altijd hetzelfde doet live: hysterisch het podium oplopen, een paar keer de naam van het festival roepen, nog wat hysterisch rondspringen, moshpits en sitdowns vragen. Het komt daardoor wat te gemaakt over ofzo, waardoor ik het nadien ook telkens vond tegenvallen.
Hmmm, zijn er niet honderden acts die dan gemaakt zijn? Het klopt zeker wat je zegt, maar naar mijn gevoel als ik daarop zou afknappen bij iedere act die dat doet, dan blijven er niet veel meer over 🤣

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Vorst was magistraal. 2023 Werchter was voor mij aangename kennismaking met hem, maar die passage in Vorst gaf me echt het gevoel dat Sam het wel eens kan waarmaken deze zomer als afsluiter op Werchter 👍

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en jarne
Benson Boone opschrijven voor 2026 door zijn show in Sportpaleis? Zal ook wel snel uitverkopen vermoed ik.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Hoe groot ik zelf fan ben van Sam Fender, hem als afsluiter zetten, door welke omstandigheden dan ook, lijkt me gewoon te vroeg, te ijverig en op termijn ook een moeilijke om te managen. Je kan die ook niet plots een plek downgraden, waardoor dus al een pak potentiële vervangers wegvallen.

Ik vind Yungblud hopeloos, algemeen geweten, maar dat is nog een redelijk grote boeking, en geen makkelijke Belg.
Dan kan Werchter toch gewoon zeggen: Sammeke, je verkoopt te weinig tickets, je gaat een plaats achteruit? Maar je mag volgend jaar (of in 2027) terugkomen als headliner.

• Haha
Waarderingen: Loek123
Vergeet donderdag je parkingticket niet te kopen he. Dan kan je op de zaterdag lekker in je auto gaan zitten als het je allemaal teveel geworden is.
Zaterdag ca va nog.
Maar die zondag. :sleep::sleep:

Niet dat ik de hele dag in een auto ga zitten, er is nog de camping.

Hmmm, zijn er niet honderden acts die dan gemaakt zijn? Het klopt zeker wat je zegt, maar naar mijn gevoel als ik daarop zou afknappen bij iedere act die dat doet, dan blijven er niet veel meer over 🤣
Het helpt niet dat hij er zowat elk jaar staat, waardoor dit ook harder opvalt.
Ik knap ook vaak af hoor bij die honderden andere acts. Frank Carter vond ik op RW bvb wel tof, maar op Lokerse had ik hetzelfde gevoel

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Users who are viewing this thread